צופים או מבחן בגרות? הדילמה שמעסיקה עשרות תלמידים. צילום: fotolia

צופים או מבחן בגרות? הדילמה שמעסיקה עשרות תלמידים

תלמידי כיתה י"ב הלומדים במגמת פיזיקה ולוקחים חלק פעיל בתנועת הצופים, חשים תסכול בימים האחרונים לנוכח העובדה שתאריכי הבגרות בפיזיקה חופפים עם מחנה הקיץ של התנועה ומותירים אותם עם חוסר ברירה. משרד החינוך: "תאריכי בחינות הבגרות לשנת הלימודים הנוכחית פורסמו כבר לפני כשנה", תנועת הצופים: "נקצה מערך היסעים לטובת הבגרויות"

תלמידי כיתה י"ב במגמת פיזיקה מרחבי הארץ הפעילים בתנועת הצופים, הופתעו לאחרונה לגלות כי תאריכי הבגרות בפיזיקה חופפים עם תאריכי מחנה הקיץ של התנועה. מחד, הבגרות בפיזיקה חשובה ובעלת השפעה רבה על הצלחתם במקצוע. מאידך, הם רואים במחנה הקיץ כטיול המשמעותי ביותר לחברי השכבה הבוגרת בתנועת הצופים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בעקבות כך, החליט יותם זכות, תלמיד כיתה י"ב בתיכון "בן צבי" בקרית אונו, לפרסם השבוע פוסט בחשבון הפייסבוק האישי שלו, המייצג את תחושתם של תלמידים רבים נוספים מרחבי הארץ, אשר פעילים בתנועת הצופים וצפויים להיבחן בבחינת הבגרות בפיזיקה בקיץ הקרוב. בעוד שלוח הבגרויות של משרד החינוך פורסם כבר בתחילת שנת הלימודים, תאריך מחנה הקיץ פורסם רק בשבוע שעבר. 

צופים או בגרות?
צופים או בגרות? © fotolia

הפוסט, שכבר זכה למאות תגובות, לייקים ושיתופים, העלה את הבעיה כי קיימת התנגשות בין שני המועדים. "עם קבלת תאריכי המחנה לו אנחנו כל כך מצפים נתקלנו בבעיה לא פשוטה. תאריכי המחנה שנקבעו הם 27.6-5.7, תאריכים אשר חופפים עם תאריכי הבגרות בפיזיקה - 4.7-5.7", כתב זכות בפוסט בפייסבוק.

"כעת נותרה בפנינו השאלה - במה לבחור? האם לבחור בסגירת מעגל של תשע שנים בתנועה שהפכה לחלק בלתי מבוטל מהחיים שלי, סגירת מעגל של תהליך שנתי אותו אני חווה עם החניכים שלי ובפרידה משבט שלם בו גדלתי והתחנכתי, או לבחור לסיים בהצלחה את הבגרות בפיזיקה עליה עמלתי ימים ולילות כל שנותיי בתיכון", הוא הוסיף.

לבחור לסיים בהצלחה את הבגרות בפיזיקה או לצאת לטיול סגירת מעגל? © fotolia

בשיחה שערכנו עם זכות, הוא הבהיר כי הפוסט נכתב לאחר ניסיון לפתור את הבעיה בדרך נעימה יותר. "הפוסט נכתב אחרי הרבה פניות לתנועה. רובן נענו בתשובות שלא הותירו לנו מקום לוויכוחים ולמלחמות. אנחנו לא פה כדי לחפש אשמים, אנחנו רק רוצים לצאת למחנה שאנחנו כל כך מחכים לו", אמר לפרוגי.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "תאריכי בחינות הבגרות לשנת הלימודים הנוכחית  פורסמו כבר לפני כשנה, והותאמו לחגים והמועדים של העדות והדתות השונות. לא ניתן לשנות או להזיז את מועד הבחינה, שכן אין זה עולה בקנה אחד עם האינטרס של כלל התלמידים".

מתנועת הצופים נמסר בתגובה: "תנועת הצופים מקיימת מידי שנה מחנות קיץ במספר מחזורים שונים ומתמודדת מזה מספר שנים עם מועדי בחינות בגרות המתקיימים במקביל. משמעותו של שינוי מועד מחנה קיץ, בעקבות הבחינה בפיזיקה, הינו פגיעה בהשתתפותם של חניכים אחרים במחזורים הבאים של המחנה. לפיכך פנתה תנועת הצופים למשרד החינוך במטרה למצוא פתרון משותף ולאפשר לחניכי התנועה לגשת לבחינת הבגרות מבלי לוותר על השתתפותם בפעילות הקיץ של התנועה. כמו כן, בין אם ימצא פתרון ובין אם לאו, מקצה תנועת הצופים מערך היסעים לטובת הבגרויות, שיאפשרו לחניכים לרדת מהמחנה ולהיבחן במקצוע אותו הם לומדים".

 

 

 

תגובות