משנים את הכללים: בני הנוער שעובדים בעבודות הכי מגניבות. צילום פרטי

משנים את הכללים: בני הנוער שעובדים בעבודות הכי מגניבות

הנער מרעננה שפתח עסק מצליח לבניית אתרים ולכתיבת תוכן, הנערה משדרות שלא מפסיקה לשזור פרחים והנער מכפר סבא, שמפיק אירועים כבר בגיל 17. הכירו את בני הנוער, שהחליטו לשנות את כללי המשחק של עבודות הנוער ולהוכיח שאפשר גם אחרת

משכורת? בוס? אל תדברו שטויות! עבור בני הנוער הבאים אין דבר כזה משמרות או מנהלים, משום שהם בעלי עסק משלהם על אף גילם הצעיר. שלושתם החליטו לדלג בקלילות על מלצרות באירועים ובייביסיטר בחופשות, וצללו היישר אל תוך שוק העבודה, שעד כה היה שמור לאנשים בוגרים בלבד. תוך כדי בגרויות, חיי חברה ושגרה של נערים לכל דבר, בנו השלושה עסק מצליח, כל אחד בתחומו שלו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

שוזרת באהבה

אם יום הולדת של חברה טובה כרוכה מבחינתכם ברכישה של זר פרחים יפהפה, ייתכן שהעסק של הנערה הבאה הוא הכתובת עבורכם. אוריאן חכם (18) משדרות, בעלת עסק מקומי לשזירת פרחים. החל מימי הולדת, בוקים, חתונות וכל אירוע משמח אחר. כל זר שהיא מכינה במו ידיה נעשה בהרבה דייקנות, שאיפה לשלמות ובעיקר אהבה.

שגרת העבודה של חכם עמוסה ביותר, אך היא לא מתחילה לעבוד לפני שהכל מאורגן ומסודר עבורה. "שגרת העבודה השבועית שלי מתחילה בארגון לקראת הזמנות הזרים של השבוע הקרוב.דברים טכניים קטנים שבאים לפני העשייה חשובים מאוד, כמו סדר ביומן ההזמנות, מילוי והזמנת חומרים שחסרים במלאי, ובעיקר חשיבה יצירתית כדי ליצור דברים חדשים. בנוסף, יש גם את העולם של בית ספר וחברים, אבל לזה כבר התרגלתי".

מה היה המכשול הכי גדול שלך?

"בהתחלה פחדתי שלא אצליח לייצר קהל לקוחות, אבל על ידי עזרה של המשפחה והחברות - כל העיר שדרות שמעה עליי", היא מספרת בגאווה.

"כל העיר שמעה עליי" © צילום פרטי

הופך את המילים לזהב

 יעקב גפרט (17) מרעננה מעיד על עצמו כי מאז ומתמיד הוא נשם את תחום הכתיבה, אך עד לפני שנה הוא אינו ידע כיצד לתרום את כישרונו ולהפוך את התחביב שלו לעבודה. לאחר שגפרט התנסה מעט בתחום כתיבת המאמרים, הוא החליט לפתוח עסוק של ממש ופיתח אותו לכיוון קופירייטינג ובניית אתרים. 

למקרה שתהיתם כיצד מתבצעת העבודה של גפרט, היא מתבצעת אך ורק מהבית. "לבעלי עסקים רבים אין את הזמן, או המשאבים הדרושים, על מנת להקים אתר שמעביר את התכנים הרלוונטיים בצורה המושכת ביותר. כאן אני נכנס לתמונה, בתור זה שיודע איך להפוך את המילים לזהב שיביא לקוחות. למילים יש כוח עצום", הוא מציין.

מהו מקור ההשראה שלך?

"כל מי שתמך בי לאורך הדרך, אמר מילה טובה או פרגן באופן אחר. אנשים שיודעים לפזר טוב בעולם הם בהחלט ההשראה שלי, כי זה מה שאני מנסה לעשות בתחום שלי".

"למילים יש כוח עצום" © צילום פרטי

מקפיץ את כל המוזמנים

עמית קוחטה מכפר סבא רק בן 17 וכבר מפיק אירועים המיועדים לילדים במסגרת העסק המשפחתי. הוא אומנם ממונה בעיקר על הצד הטכני; ואחראי על הציוד והתפאורה, אך הוא מדי פעם מוצא את עצמו בתוך בובות ענק, אחראי על המוזיקה ועל ההפעלות המקפיצות. 

איך משפחה אחת נתרמה לעסק שכולו הפקת אירועים? מסתבר שהכל התחיל מהאם. "אמא שלי התחילה ללמוד ליצנות רפואית לפני ההיריון איתי. שנה לאחר מכן, המשפחה הקימה את העסק 'טופי של ליצנית'. אמי ואחי התחילו לעבוד באירועים קטנים ועם הזמן העסק התקדם. אני יכול לומר בגאווה שהפכנו לאחד מהעסקים הגדולים להפקות אירועים לילדים. את השם של החברה שינינו  ל-'טופי הפקות – אירועים לילדים' והעסק רק ממשיך לפרוח".

מה המסר שלך לבני הנוער?

"התחילו להאמין בעצמכם גם כשלא מאמינים בכם, ומצד שני - דעו לבקש עזרה כשצריך. מתוך 99 אנשים שיגידו לא, יש אחד שיאמין בכם לאורך הדרך, ותאמינו לי - לא צריך יותר מאחד".

"הפכנו לאחד מהעסקים הגדולים" © צילום פרטי

 

 

 

תגובות