אמ;לק: מלאלה יוספזאי חזרה לפקיסטן. צילום: gettyimages

אמ;לק: מלאלה יוספזאי חזרה לפקיסטן

ניצולת השואה שנרצחה בפריז, ג'ורדי קרויף יעזוב את מכבי תל אביב ועימותים לפני ליל הסדר. קבלו את האירועים הכי חשובים ומעניינים, שהתרחשו השבוע כדי שתוכלו להישאר מעודכנים גם אם לא הספקתם להציץ בעיתון ולצפות במהדורות החדשות

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה לנו השבוע? רציתם לדעת יותר, אך הייתם עסוקים בהכנות לקראת ליל הסדר? בדיוק בשביל זה, הבאנו עבורכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

שריפה בבאר שבע

שריפה שפרצה בדירה בבניין בן שמונה קומות כתוצאה ממשחק באש, הביאה למותה של שרה שפדוב ז"ל, ילדה בת שנתיים. אחיה, שניאור זלמן בן הארבע, נפצע אנושות והרופאים עדיין נאבקים על חייו. אחותם בת השמונה תועדה כשהיא קופצת ממרפסת הבית למרפסת השכנים כדי להינצל מן הלהבות. לאחר השריפה, נתרקם כסף על מנת לשקם את הריסות הדירה השרופה לבקשת המשפחה.

 יום שני

רצח ניצולת השואה בפריז

מיריי קנול, ניצולת שואה בת 85, נדקרה למוות בביתה בפריז. גופתה אף נמצאה שרופה בדירתה. על פי החשד, עולה כי הרצח בוצע על רקע אנטישמי. קנול הובאה למנוחות בהשתתפות בני משפחתה ונשיא צרפת, עמנואל מקרון. ביום רביעי נערכה צעדה לזכרה, שבה לקחו חלק כ-30 אלף בני אדם.

 יום שלישי

חדירה מעזה

שלושה מחבלים חדרו לשטח ישראל, לאחר שהסתננו מרצועת עזה. הפלסטינים החמושים נעצרו לאחר שעברו מרחק של כ-20 ק"מ מגבול הרצועה, כשהם מצוידים ברימונים ובסכינים. מהדיווחים עולה כי ייתכן והמניע של השלושה נבע מרצונם להיכנס לכלא הישראלי בשל התנאים הקשים בעזה. 

קרויף יעזוב בסוף העונה

במסיבת עיתונאים מיוחדת, הודיע הבעלים של מכבי תל אביב כי מאמן הקבוצה הצהובה, ג'ורדי קרויף, יעזוב את הקבוצה בסוף העונה. מיטש גולדהאר, בעלי הקבוצה, אמר: "הפרק של ג'ורדי בקבוצה ייזכר כאחד הטובים בתולדות מכבי תל אביב. הוא כולל זכייה בשלוש אליפויות וההעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות. העונה הזאת עוד לא גמורה. אני מצפה שהשחקנים יעשו מאמץ לנצח".

יום רביעי

מנהיג צפון קוריאה בסין

קים ג'ונג און, מנהיג צפון קוריאה, נפגש עם נשיא סין, שי ג'ינפינג, בבייג'ין וזאת לקראת המפגש בין קים לטראמפ בחודש מאי. מדובר בנסיעה ראשונה של מנהיג המדינה המבודדת בעולם מחוץ לצפון קוריאה, מאז שעלה לשלטון בשנת 2011. 

יום חמישי

זוכת פרס נובל הצעירה מבקרת במולדתה

מלאלה יוספזאי, כלת פרס נובל הצעירה בעולם, שבה לפקיסטן, מולדתה, לראשונה מאז שנורתה על ידי חמושים מארגון הטליבאן עקב פועלה למען מתן זכות לחינוך לנשים. כזכור, לאחר הירי טסה יוספזאי לבריטניה לצורך טיפול רפואי ומאז נשארה שם. הפירוט באשר לביקורה נותר בסוד בשל הרגישות הביטחונית. במסגרת הביקור, נשאה נאום מרגש במשרדו של ראש הממשלה, שהיד חקן עבאסי.

מלאלה יוספזאי
מלאלה יוספזאי © gettyimages

סערת הדלקת המשואות

נמשכת הסערה סביב טקס הדלקות המשואות, שייערך ביום העצמאות ה-70 למדינת ישראל. מזה שנים נהוג שיו"ר הכנסת, הוא הנואם המרכזי בטקס וראש הממשלה שולח סרטון ברכה. אך שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב העומדת בראש הוועדה לטקסים וסמלים האחראית מטעם הממשלה על חגיגות ה-70, מעוניינת בכך שראש הממשלה ונשיא המדינה ינאמו אף הם בטקס. אדלשטיין שיגר מכתב לחברי הכנסת ולעובדי הכנסת, אשר בו נכתב בין היתר כי "במידה והכנסת לא תהיה המייצגת היחידה בטקס, לצערי הכנסת ואנשיה לא יוכלו לקחת בו חלק".

מימין: רגב ואדלשטיין
רגב ואדלשטיין © מוטי קמחי

 יום שישי

צעדת השיבה

 אתמול (ו') נערכה צעדת השיבה בגבול רצועת עזה בהשתתפות כ-17 אלף מפגינים פלסטינים. על פי הדיווחים של משרד הבריאות הפלסטיני, נהרגו 16 פלסטינים, ביניהם נער בן 16 ונפצעו למעלה מ-1000 בני אדם. מארגון הטרור, חמאס, נמסר כי חמישה מההרוגים הם אנשי הזרוע הצבאית של הארגון. כמו כן, נתפסה ילדה פלסטינית כבת שבע על הגדר וכוחות צה"ל דאגו להחזירה להוריה. 

 

 

 

תגובות