אמ;לק: הסרטון שדלף לרשתות החברתיות ועורר סערה . צילום: shutterstock

אמ;לק: הסרטון שדלף לרשתות החברתיות ועורר סערה

נחשפה הרשימה המלאה של מדליקי המשואות בערב יום העצמאות, אסד תוקף וטראמפ מחזיר, סרטון שהופץ ברשתות גורם לסערה ועומרי כספי נאלץ לפרוש. סיכום האירועים החשובים והמרכזיים של השבוע, כדי שתשארו הכי מעודכנים שיש

לקח לכם זמן להתאושש מפסח ולא היה  זמן להתעדכן בחדשות? רציתם לדעת יותר, אך הייתם חייבים להתחיל ללמוד לתקופת המבחנים? בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

הרשימה המלאה נחשפת

נחשפה הרשימה המלאה עם שמות 14 מדליקי המשואת ביום העצמאות ה-70 למדינת ישראל, שיערך בשבוע הבא: שלמה ארצי, אלוף (מיל') ישעיהו (שייקה) גביש, רחלי גנות, נועם גרשוני, מרגלית זינאתי, שייח' מוואפק טריף, פרופסור מרסל מחלוף, פרופסור אביעזרי פרנקל, ליא קניג, זאב רווח, ד"ר אבשלום קור, מאי קורמן, נציגת מש"ב (המרכז לשיתוף פעולה) ונציג צה"ל.

מאי קורמן בת ה-15 תדליק משואה
מאי קורמן בת ה-15 תדליק משואה © צילום פרטי

קרסול אכילס

עומרי כספי שוחרר מקבוצתו ב-NBA, גולדן סטייט ולא ישתתף במשחק הפלייאוף. סיום חלומו של כספי נובע מפציעה בקרסול, אותו נקע במשחק מול סקרמנטו באמצע החודש שעבר ומאז הוא אינו משחק. במקום כספי נכנס לשחק גארד קווין קוק.

 

Shabbat Shalom ✈️

A post shared by Omri Casspi (@omricasspi18) on

שני

מתקפה חסרת רחמים

ביום שבת תקף הצבא הסורי את העיר דומא, שטח בשליטת המורדים, העיר שנמצאת מזרחית לדמשק הותקפה בנשק כימי שמכיל, ככל הנראה, כלור. ההפצצה גרמה לבעיות נשימה חמורות בקרב מאות מתושבי האזור, רובם ילדים ונשים, ועשרות נהרגו בעקבות המתקפה. זהי מתקפה נוספת מבית אסד, למרות ההסכם שנחתם עמו על פירוקו מנשק כימי. רוסיה ואירן תמכו באסד, שהכחיש את השימוש בנשק כימי. בלילה שבין ראשון לשני תקפו מטוסי חיל האוויר הישראלי, כך על פייפרסומים זרים, את נמל התעופה T4 המשמש לפעילות צבאית של אירן. כלי תקשורת סורים האשימו תחילה את ארה"ב אך תוך זמן קצר התבהרה התמונה. הסורים והרוסים הוציאו הודעה זהה בה נאמר, בין היתר, כי מטוסי חיל האוויר חדרו לשטח לבנון שיגרו משם שמונה טילים. חמישה מהם יורטו על ידי מערכות ההגנה הסוריות, כך על פי ההודעה. במתקפה נהרגו שמונה אנשי משמרות המהפכה.

לפנות בוקר (שבת) הורה נשיא ארה"ב טראמפ על "פעולה צבאית מדויקת בסוריה נגד יכולותיו הכימיות של הרודן הסורי בשאר אסד" . במתקפה היו שותפות גם בריטניה וצרפת והיא בוצעה באמצעות טילי שיוט וכלי טיס באזור דמשק וכללה אתרי נשק כימי. שגרירות רוסיה בארה"ב: "התקיפה מעליבה את הנשיא פוטין"

שלישי

הסרטון שגרם לסערה 

סרטון שהופץ ברשתות החברתיות ומתעד צלף ישראלי יורה במפגין עזתי לא חמוש עורר סערה. בסרטון נשמע כי מיד אחרי הירי נשמעות צהלות שמחה של החיילים. בתחקיר הצה"לי הראשוני התברר כי מדובר בסרטון שצולם ביום שישי, ה-22 בדצמבר 2017, במהלך הפרות סדר אלימות. עוד נאמר כי הירי בוצע רק לאחר הזהרות חוזרות שלא נענו וכי בוצע ירי ברגלו והוא לא נהרג. עוד עולה מהתחקיר הסרטון צולם על ידי נהג שלא שייך לכוח הצלפים והוא צפוי להיענש. עוד צויין בתחקיר כי: "לאחר השלמת התחקיר המבצעי המלא על ידי שדרת הפיקוד הרלוונטית יועברו ממצאיו, כמקובל, לבחינת הפרקליטות הצבאית".

רביעי

עדות צוקרברג בקונקרס

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, העיד בימי שלישי ורביעי בפני ועדת האנרגיה והמסחר של בית הנבחרים האמריקני. השימוע נערך בעקבות פרשת "קיימברידג' אנליטיקה", במסגרתה הודלפו מתוך פייסבוק פרטים על 87 מיליון משתמשי הרשת החברתית לחברת הייעוץ הפוליטית "קיימברידג' אנליטיקה". צוקרברג ענה על שאלות הסנאטורים במשך כחמש שעות הן בנוגע לפרשה עצמה והן בנוגע למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד ועוד.  

 

A post shared by Mark Zuckerberg (@zuck) on

חמישי

מצעד החיים

את מצעד החיים בין אושוויץ לבירקנאו, בן שלושת הקלומטרים הוביל נשיא המדינה ראובן ריבלין ולצדו צעדו הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, ראש השב"כ וראש המוסד. אליהם הצטרפו  12 אלף בני נוער מרחבי העולם, שהגיעו ב-110 משלחות מ-41 מדינות. הצעדה מתקיימת כשברקע החוק הפולני והמתיחות בין וורשה וירושלים. הנשיא אמר בנאומו, בין היתר, כי: "אי אפשר להתכחש לאמת. מכונת המוות הנאצית לא הייתה מצליחה לממש את חזון הבלהות שלה, אם לא היו מסייעים לה"



תגיות
תגובות