רק בת 15 וכבר תדליק משואה: "עדיין מתקשה לעכל". צילום פרטי

רק בת 15 וכבר תדליק משואה: "עדיין מתקשה לעכל"

מאי קורמן בת ה-15 תזכה לעמוד ביום העצמאות הקרוב במעמד מיוחד ולהשיא משואה עם ציון 70 שנה למדינת ישראל. קורמן היא נערה החירשת מלידה, שהמציאה פטנט נגד שכחת ילדים ברכב, במטרה למנוע את האסון הבא ולא מפסיקה לרגע לתרום לחברה

בין מדליקי המשואות, שיזכו לעמוד על רחבת הר הרצל ביום העצמאות הקרוב, אף תעמוד מאי קורמן (15) מקרית חיים, אשר כבר בגילה הצעיר נבחרה לקחת חלק במעמד המיוחד וזאת בזכות אישיותה המיוחדת ותרומתה הבלתי פוסקת לחברה הסובבת אותה. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 הבשורה המרגשת נודעה לה ביום ראשון האחרון, בעת שאמה התקשרה אליה. לדבריה, היה זה רגע מיוחד המשלב רגשות מעורבים - לחץ לצד שמחה והתרגשות. "כשקיבלתי את הבשורה צרחתי מהתרגשות ושמחתי מאוד", היא מספרת לפרוגי. 

אף על פי שחלפו מספר ימים בלבד מאז, כבר הספיקה קורמן לקבל תגובות רבות מאנשים, שאת חלקם היא אף לא מכירה. "אני מעריכה את כל הפרגונים והתמיכה שאנשים מפגינים כלפיי". אך מבין כל התגובות שזכתה לקבל, הייתה אחת שריגשה אותה ביותר, על אף שהיא הגיעה דווקא מילד בן שש. בעת שיצאה מצילומים לתכנית, המתין ילד צעיר בחדר ההמתנה וצפה במסך הטלוויזיה במהלך השידור. "הוא שאל את אמא שלו: 'מה, היא מדליקה משואה?' אמא שלו ענתה לו שכן. הוא חיכה עד שאצא מהאולפן ואמר לי: 'כל הכבוד לך, אני גאה בך'".

"צרחתי מהתרגשות" © צילום פרטי

 מונעת את האסון הבא

גילה הצעיר של קורמן והיותה חירשת מלידה, לא הפריעו לה להמציא את הפטנט המונע שכחת ילדים ברכב. "המטרה שלי היא למנוע את האסון הבא והרג של ילד נוסף. לאורך כל הדרך, דבקתי בדעות ובערכים שלי ואני עדיין ממשיכה לעשות את זה עד היום. אני אוהבת מאוד לתרום לאנשים".

מהו הרעיון שעומד מאחורי הפטנט שהמצאת?

"רצתי לתרום מעצמי לקהילה. הפטנט נולד בזכות תחרות בשם 'גם אני יכול', שנערכה בבית הספר בו למדתי. המטרה שלה הייתה להמציא המצאות עבור אנשים בעלי מגבלויות. אני פתרתי בהתחלה בעיה אישית, שהייתה למנוע את נפילת מכשיר השמיעה שלי, לאחר שפתרתי את הבעיה הזו והמצאתי את 'הקול תלוי', נשאר לי די הרבה זמן בכדי לפתור עוד בעיה - שכחת ילדים ברכב".

איך הוא עובד?

"הוא בעצם מחבר בין מערכות הקיימות ברכב ובין מפסק שנמצא בתחתית כיסא הבטיחות של הילד.
בזמן שההורה מושיב את הילד בכיסא הבטיחות, הוא בעצם מפעיל את מנגנון המשקל. בזמן שההורה נוהג, המערכת לא תפעל. היא תפעל רק במצב שהילד נותר יושב בכיסא הבטיחות וההורה נועל את הרכב".

הפטנט שהמציאה קורמן
הפטנט שהמציאה קורמן © חגית מזרחי

מעכלת את העובדה שנבחרת להדליק משואה כבר בגיל 15?

"אני עדיין מתקשה לעכל, אבל יותר מהכל מתרגשת. זהו כבוד עצום עבורי".

איזו מאי את מביאה איתך לטקס?

"אני מביאה איתי את הדרך הארוכה שעברתי, את המסר שלי, את הדעות שלי ואת הערכים שלי".

 מה את מאחלת לבני הנוער לכבוד יום העצמאות ה-70?

 "אני מאחלת לבני הנוער בישראל, שיצליחו להביע את עצמם כפי שהם ובדרכם המיוחדת. הייתי רוצה שהם יבטאו את דעותיהם ואת החזונות שלהם, שיאמינו שיש תמיד דרך טובה יותר ואם הם לא מוצאים אותה, שיסללו אותה בעצמם. הם מסוגלים".

 

 

תגובות