אחרי 9 חודשים: אלאור אזריה שוחרר מהכלא. צילום: מוטי קמחי

אחרי 9 חודשים: אלאור אזריה שוחרר מהכלא

החייל היורה יצא לחופשי: שחרורו של אזריה מכלא 4 הוקדם ביומיים עקב חתונת אחיו. נתניהו: "שמח שהסתיים האירוע". בבית המשפחה חיכו לו עם שלטים: "אלאור, כמה טוב שבאת הביתה"

תשעה חודשים אחרי שנכנס לכלא, החייל היורה הוא שוב אדם חופשי: אלאור אזריה השתחרר הבוקר (ג') ממאסרו בכלא 4 שבצריפין, לאחר שסיים לרצות את עונשו. אזריה, שמועד שחרורו המקורי היה 10 במאי, ביקש להקדים את שחרורו ביומיים כדי שיוכל להגיע לחתונת אחיו אדיר שתתקיים מחר. מפקדי הכלא נעתרו לבקשתו לאחר שעמד בכללים המאפשרים שחרור מוקדם בנסיבות אלה. לפני המראתו לביקור מדיני קצר בקפריסין נשאל ראש הממשלה בנימין נתניהו על שחרורו של אזריה ואמר: "שמח שהסתיים האירוע". 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

לפני כחודש וחצי החליטה ועדת השחרורים הצבאית לקצר שליש מעונשו של אזריה שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון והורד כחלק מהרשעתו לדרגת טוראי. הוא שוחרר הבוקר (ג') בתום ריצוי שני שלישים מ-14 חודשי מאסר שנגזרו עליו, אחרי קיצור ארבעה חודשים על ידי הרמטכ"ל.

אלאור עזריה
אלאור עזריה © צילום: מוטי קמחי

בפברואר שעבר הורשע אזריה בהריגת המחבל עבד אל-פתאח א-שריף, שנוטרל אחרי שדקר חייל צה"ל בחברון שנה קודם לכן. בהרשעתו של אזריה קבעו השופטים כי "לא הייתה הצדקה לירי. העובדה שהיה מחבל על הקרקע שביקש לקטול חיי חיילים אין בה להצדיק פעולה לא מידתית. הירי של אזריה לא עולה בקנה אחד עם הוראות הפתיחה באש".

האח אדיר, שבעקבות חתונתו שחרורו הוקדם ביומיים, כתב לו בפייסבוק: "ברוך שובך, אחי היקר". חברים ופעילים למען שחרורו של אזריה כבר תלו אמש שלטים גדולים בבניין מגוריו, שעליהם נכתב "כמה טוב שבאת הביתה. אלאור, החייל של כולנו".

אחותו אתי פירסמה פוסט בפייסבוק, שבו כתבה: "מחכים לך בבית בציפייה ענקית עם הכנפיים שלך, שאנחנו מחכים כבר 'לחבר' לך אותם בחזרה. אחי היקר לי מכל, עוד קצת נשמה שלי, ממש טיפונת. תישאר חזק כמו שהיית בשנתיים וחודשיים האחרונים, אהוב שלי".

 

 

 

 

 

 

 

תגובות