אמ;לק: הניצחון של הפועל חיפה בגמר גביע המדינה. צילום מסך מהפייסבוק

אמ;לק: הניצחון של הפועל חיפה בגמר גביע המדינה

אילו יישובים מובילים בצמרת מפת החינוך של ישראל? מהי הפרישה שהעסיקה את כולנו השבוע? ומהם האירועים שליוו אותנו במהלך סוף השבוע? קבלו את סיכום האירועים החשובים והמרכזיים של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש

התכוננתם לתקופת הבגרויות ולא היה לכם זמן להתעדכן בחדשות? רציתם לדעת יותר, אך הייתם עסוקים באירוויזיון, שישודר הערב (שבת)? בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

מפת החינוך של ישראל

המפה הסוקרת את רמת החינוך בערים וביישובים בכל רחבי הארץ, פורסמה בתחילת השבוע באתר Ynet. המפה מבוססת על הישגי התלמידים במקצועות הליבה, בבחינת המיצ"ב, ועל תוצאות בחינות הבגרות במקצועות החובה. המדד אף מציג את נתוני האלימות בבתי הספר. בצמרת הרשימה, ניתן למצוא את גבעת שמואל, קריית אונו ואת גבעתיים התופסות את שלוש המקומות הראשונים, כאשר בתחתית נמצאות מודיעין עילית, לקיה וכסייפה. בואו לבדוק היכן ממוקם בית הספר שלכם.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © shutterstock

שני

הניצחון של חזבאללה בבחירות בלבנון

בבחירות שנערכו השבוע לפרלמנט הלבנוני, זכו ארגון הטרור חזבאללה והפטרון האיראני בהישג משמעותי עם קבלת כמות גדולה יותר של מושבים בפרלמנט מהבחירות הקודמת. לעומת זאת, מפלגתו של סעד אל-חרירי בן ה-48, ראש ממשלת לבנון, שילמה מחיר פוליטי כבד והשיגה 21 מושבים בלבד בפרלמנט. 

70 שנה לצה"ל

השנה, אנו לא מציינים רק חוגגים רק 70 שנות עצמאות למדינת ישראל, אלא אף מציינים 70 שנה להקמת צה"ל. בעצרת, שנערכה בלטרון, כיבדו בין היתר בנוכוחותם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, שר הביטחון, אביגדור ליברמן והנשיא, ראובן (רובי) ריבלין. ראש הממשלה, אמר בנאומו על רקע המתיחות כי "הקמת המדינה לא הביאה להפסקת הרצון לתקוף אותנו. מה שכן היא הביאה זאת היכולת להשיב מלחמה נגד אויבינו. מי שיפגע בנו - אנו נפגע בו. ידעו אויבים המאיימים עלינו בהשמדה שהם יתקלו בקיר ברזל, והם שמים עצמם בסכנה גדולה".

שלישי

הפרישה האמריקאית מהסכם הגרעין

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייצב בתשע בערב (שעון ישראל) בבית הלבן והודיע על כוונתה של ארצות הברית לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן. טראמפ אמר בין היתר כי "ההסכם האסוני הזה, העניק להם מיליארדי דולרים, חלקם במזומן, דבר שהביך אותי כאזרח אמריקאי. בלב של ההסכם עמדה רמאות גדולה לפיה איראן רוצה גרעין למטרות שלום". מיד לאחר נאום טראמפ, ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, נאם אף הוא ואמר: "החלטה אמיצה של הנשיא טראמפ". בתוך כך, עקב פעילות חריגה של הכוחות האיראניים בסוריה, פורסמו הנחיות ההתגוננות במרחב רמת הגולן והתקבלה הוראה לפתוח מקלטים באזור.

דונלד טרמאפ
דונלד טרמאפ © gettyimages

רביעי

הפועל חיפה מחזיקה בגביע

הפועל חיפה זכתה בפעם הרביעית בתולדותיה בגביע המדינה בכדורגל, לאחר משחק מול בית"ר ירושלים, שהסתיים בתוצאה של 1:3. מדובר בזכייה חיפאית ראשונה מאז 1974. המשחק נערך באצטדיון טדי בירושלים, בו היו למעלה מ-29,000 צופים, שצפו ברגע ההיסטורי מקרוב.

חמישי

המתקפה הלילית

כוח איראני ירה לראשונה לעבר ישראל במסגרת מתקפה נרחבת, שכללה 20 רקטות, ששוגרו לעבר מוצבי צה"ל. כיפת ברזל יירטה ארבעה רקטות, ששיגר "כוח קודס" השייך למשמרות המהפכה באיראן, כאשר השאר נפלו בשטח סוריה. לא נגרם אף נזק לאיש ולרכוש. לאחר שיגור הרקטות, תקפו כוחות חיל האוויר 50 יעדים איראניים וסוריים, על ידי שימוש בפצצות ובטילים ממטוסי F-15 ו-F-16. בהמשך, נשמעו אזעקות ברחבי רמת הגולן, אך לא היו כל שיבושים והלימודים התקיימו כסדרם.

כיפת ברזל
כיפת ברזל © צילום: מוטי קמחי

סוף השבוע

התפרעויות בגבול הרצועה

אתמול (ו') היו התפרעויות מצד הפלסטינים בגבול רצועת עזה, בהשתתפותם של כ-15 אלף מפגינים. אלו, השחיתו רכוש, התפרעו במוקדים שונים, הבעירו צמיגים, יידו רימונים על כוחות צה"ל, העיפו עפיפונים, שאליהם חוברו חפצים בוערים, במטרה להוביל לשריפות בשטח ישראל. בנוסף, הם פגעו בצינורות המובילים גז מישראל לרצועת עזה, על אף שהם דווקא דואגים לרווחתם של הפלסטינים. לאחר שנציגי רשות המעברים, אנשי פיקוד הדרום ומפעילי מעבר הסחורות, סיירו הבוקר (שבת) בגבול רצועת עזה, החליט שר הביטחון, אביגדור ליברמן, על סגירת מעבר כרם שלום עד להודעה חדשה. 

 

 

תגובות