אמ;לק: פרשת הסמים של כוכב הילדים . צילום מסך מהאינסטגרם

אמ;לק: פרשת הסמים של כוכב הילדים

המתיחות בעוטף עזה, רבע מיליון משתתפים במצעד הגאווה בתל אביב וההחלטה שבאה בעקבות אסון השיטפון בערבה. סיכום האירועים החשובים והמרכזיים של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש

התכוננתם לסוף השנה ולא היה לכם זמן להתעדכן בחדשות? רציתם לדעת יותר, אך הייתם עסוקים בבגרות בהיסטוריה? בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

ראשון

טרור העפיפונים

המתיחות בעוטף עזה נמשכה גם השבוע עם טרור העפיפונים. לאחר תקיפת צה"ל בעזה בלילה עקב ירי הרקטות שנורה לכיוון ישראל בלילה, הוצתו ביום ראשון מספר מוקדים (ניר עם, אור הנר, יד מרדכי ויער שמחוני) על ידי עפיפונים ובלונים בוערים שהועפו למקום. בנוסף, פרצה בשעות הערב שריפה גדולה ביער שוקדה שבצפון הנגב.

לראשונה: רישיון נהיגה לאישה בסעודיה

למי שלא היה מעודכן, נספר כי עד כה היה אסור לנשים בסעודיה לנהוג כלל. בתחילת השבוע, הנפיקה סעודיה לראשונה עשרה רישיונות נהיגה ראשונים לנשים. הנפקה זו נחשבת לצעד היסטורי ומהפכני בסעודיה, שנחשבת למדינה האחרונה בעולם שלא מאפשרת לנשים לנהוג.  

 

שני

סיכול ניסיון חדירה מעזה

הרוחות הסוערות באזור עוטף עזה לא פסקו גם ביום שני. צה"ל סיכל ניסיון חדירה של שני מחבלים שהצטיידו בגרזן וניסו להגיע לשטח ישראל. כתוצאה מהירי שכוון לעברם, נהרג אחד המחבלים, בעוד שהשני רק נפצע וחזר לאזור הרצועה.

שלישי

ראש הממשלה נפגש עם מנהיגי העולם

לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש ביום שני עם קנצרלית גרמניה, אנגלה מרקל, הוא נפגש למחרת (ג') עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון וזאת במסגרת ביקורו באירופה. בפגישה בין השניים שעסקה בין היתר באיום הנשקף מאיראן. מקרון אמר בין היתר כי "ההסכם הוא צעד לביטחון טוב יותר באזור. אנחנו צריכים לבחון את המצב אחרי 2025". למחרת, נפגש ראש הממשלה גם עם ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי ובכך השלים את סיורו באירופה.

רביעי

סערת הסמים של כוכב הילדים

יובל שם טוב, כוכב הילדים הידוע בשם יובל המבולבל, נחקר לאחרונה בשל חשד שרכש קוקאין מרשת שהפיצה אותו תמורת אלפי שקלים. בעקבות כך, כתב יובל בחשבון האינסטגרם שלו כי "ההודעות האישיות שלכם והחיבוק מכל כך הרבה חברים קרובים ורחוקים מרגש אותי כל כך".

חמישי

ההחלטה שבאה אחרי האסון

עקב אסון השיטפון בערבה בו נספו תשע נערות ונער לפני כחודש וחצי, הוחלט על ידי מועצת המכינות לסגור את המכינה הקדם צבאית "בני ציון" למשך השנה הקרובה. התגובות לכך היו חלוקות, כאשר ישנם הורים ובני נוער שהתקשו להשלים עם ההמלצה.

מכינת
מכינת "בני ציון" © צילום: מוטי קמחי

סוף השבוע

גאווה בתל אביב

מצעד הגאווה נערך אתמול (ו') בפעם ה-20 ברחבי תל אביב בהשתתפות כרבע מיליון משתתפים הן מן הארץ והן מהעולם. ההמונים צעדו תחת הכותרת "קהילה עושה היסטוריה". מעבר לישראלים הרבה שלקחו חלק בצעד, ניתן היה למצוא בו אף תיירים מרחבי העולם ואמנים שונים, כמו נטע ברזילי זוכת האירוויזיון, נעה קירל, אגם בוחבוט, סטפן, מוטי דקה ועוד.

תל אביב צבועה בגאווה
תל אביב צבועה בגאווה © צילום: מוטי קמחי

 



תגיות
תגובות