אמ;לק: 40% מתלמידי התיכון נכשלו בתיאוריה בבית הספר. צילום: Fotolia. אילוסטרציה

אמ;לק: 40% מתלמידי התיכון נכשלו בתיאוריה בבית הספר

הטירוף סביב המונדיאל, השר לשעבר שהואשם בריגול למען איראן ומצעד הגאווה הגדול בכרמל. סיכום האירועים החשובים והמרכזיים של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש

נפרדתם מהמורים ומכל החברים, ולא היה לכם זמן להתעדכן בחדשות? רציתם לדעת יותר, אך הייתם עסוקים בחגיגות סוף השנה? בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

ראשון

תחילת שבוע סוער

 הטרור שפוגע באזור עוטף עזה נמשך כבר יותר מחודשיים וחצי. השבוע נפתח עם עפיפוני ובלוני תבערה, שהגיעו לשטח עוטף עזה והובילו ל-17 שריפות. העשן אף פגע במאות תרנגולי הודו בלולים של קיבוץ עין השלושה וגרם להם להיחנק למוות. 

שני

ריגול למען איראן 

גונן שגב, שר האנרגיה לשעבר, שהורשע בפלילים לאחר הקריירה הפוליטית שלו, עלה לכותרות השבוע. שגב נעצר בחודש שעבר בחשד לסיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעות לאיראן וריגול נגד ישראל. מחקירת השב"כ עלה כי שגב העביר לאיראנים מידע על אתרי אנרגיה, אתרים ביטחוניים, מבנים ובעלי תפקידים בגופים מדיניים וביטחוניים.

© הסנגור של שגב, עו"ד אלי זהר

אחוז גדול של תלמידים נכשלו במבחן התיאוריה

12,422 תלמידים מ-114 בתי ספר לקחו חלק בפיילוט, שבמסגרתו נבחנו בבחינת התיאוריה בבית הספר כחלק מהתוכנית לחינוך תעבורתי, בה למדו במהלך כיתה י'. אולם, חלק גדול מהתלמידים לא זכה לעבור בהצלחה את בחינת התיאוריה וייאלץ להמשיך ללמוד, על מנת להתחיל בלימודי הנהיגה. על פי הנתונים שפורסמו השבוע, 40% מן התלמידים לא עברו את הבחינה בהצלחה.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © GettyImages

שלישי

האם ניימאר סיים את דרכו במונדיאל?

ניימאר, כוכבה של נבחרת ברזיל, עזב ביום שלישי את האימון עם קבוצתו, כבר רבע שעה לאחר תחילתו, עקב צליעתו וסבלו מכאבים ברגל בה עבר לאחרונה ניתוח. על הדאגה, ניימאר כבש אתמול את השער הראשון בדרך לניצחון נבחרת ברזיל במשחק מול קוסטה ריקה, שנערל אתמול (ו') והסתיים בתוצאה בניצחון 0:2 על קוסטה ריקה. בעקבות הניצחון, פרץ ניימאר בבכי ושיתף את עוקביו באינסטגרם על מה שעובר עליו בימים אלו.

רביעי

הצו שעתיד להשפיע על ילדי המהגרים בארה"ב

לאחר שבשבועות האחרונים פורסמו עדויות ממחנות המעצר של ילדי המהגרים בארה"ב, אשר לפיהן מופרדים הילדים הקטנים מופרדים מהוריהם ונשלחים למתקני כלאיה לצד תמונה של ילדה המחפשת את אמה, נוצרה מחאה. בעקבות כך, החליט טראמפ לחתום על צו נישואתי, במטרה לחדול מהפרדת משפחות המהגרים הבלתי חוקיים. כמו כן, על פי הדיווח של "וושינגטון פוסט" ביום חמישי האחרון, ממשל טראמפ שוקל לאכסן כ-20 אלף ילדי מהגרים שהופרדו ממשפחותיהם בבסיסים צבאיים.

דונלד טראמפ, נשיא ארה
דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב © gettyimages

 חוק האימוץ

בחברת החדשות פורסם כי מתגבש מתווה לפיו ייבוטל הסעיף שלפיו רק זוגות הטרוסקסואליים רשאים לאמץ ילדים. למעשה, כך תסלל הדרך לאימוץ ילדים על ידי זוגות חד מיניים. על פי הדיווח ,החקיקה צפויה להתחיל במושב הבא, כך שהדרך לאימוץ גאה עוד ארוכה.

© צילום: GettyImages

חמישי

כתב אישום נגד רעיית ראש המשלה

כתב אישום הוגש נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, בגין מרמה והפרת אמונים בנסיבות מחמירות כחלק מפרשת המעונות. על פי כתב האישום, שהגישה נגדה פרקליטות מחוז ירושלים, היא הזמינה ארוחות על חשבון המדינה בסכום של יותר מ-350 אלף שקלים וזאת כשהועסקה מבשלת במעון ראש הממשלה. 

שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה
שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה © מוטי קמחי

סוף השבוע

גאווה בחיפה

לאחר תל אביב וכפר סבא, מצעד הגאווה הגיע גם לחיפה. אתמול (שישי), צעדו אלפים מאזור כיכר ספר לגן האם בחיפה. יש לציין כי מצעד זה נחשב למצעד הגאווה הגדול ביותר שנערך עד היום באזור הכרמל. על פי הערכות בעיריית חיפה, מדובר ב-10,000 צועדים.

© gettyimages

 

 

 

תגיות
תגובות