המנהלת הנהיגה "חרם" על תלמידה: "אמרה לנו לא להתקרב אליה". צילום: Fotolia. אילוסטרציה

המנהלת הנהיגה "חרם" על תלמידה: "אמרה לנו לא להתקרב אליה"

תלמידת כיתה ז' בבית ספר בדרום לא הגיעה במשך שבוע למוסד החינוכי לאחר שהושעתה על ידי המנהלת. הקלטות שהגיעו ל-ynet מגלות שתלמידות נוספות העידו שאשת החינוך מתנכלת לנערה: "היא הסבירה לנו שכתוב בפרקי אבות לא להתחבר לרשע". המנהלת: "התלמידה השעתה את עצמה". משרד החינוך: "היא אינה מושעית"

ע', תלמידת כיתה ז' בית ספר חרדי, לא מגיעה לבית הספר כבר שבוע, לאחר שהושעתה מהלימודים. הסיבה, לטענת הוריה, היא "חרם" שמטילה עליה מנהלת בית הספר. מהקלטות שהגיעו לידי ynet עולה כי תלמידות נוספות במוסד החינוכי העידו כי המנהלת מתסיסה נגד ע'.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

"היא אמרה לנו לא להתקרב אליה, לא לדבר איתה או להתחבר אליה", סיפרה אחת התלמידות. "היא הסבירה לנו שכתוב בפרקי אבות לא להתחבר לרשע, כאילו שהיא הרשע", סיפרה תלמידה אחרת.

בשיחה עם ynet אמרה מנהלת בית הספר שהיא לא השעתה את התלמידה אלא ש"התלמידה השעתה את עצמה" וכי לא תותר כניסתה לבית הספר עד שלא תציג "מכתב התנצלות חתום". מחוזר מנכ"ל משרד החינוך עולה כי ניתן אמנם, במקרים מסוימים, להרחיק תלמידים מבית הספר לפרק זמן של שבוע, אולם לא ניתן להשעות תלמידים ללא מסגרת זמן מוגדרת מראש. "הילדה בבית ומרגישה מושפלת", מספר אביה.

לדברי הוריה, השינוי ביחס של מנהלת בית הספר לתלמידה חל לאחר שהתלוננו על בית הספר בפיקוח. "מאז שהתלוננו אצל המפקחת, המצב התדרדר", אומר אביה. "עד אז היחסים היו טובים, והיא הייתה הילדה הכי מקובלת בכיתה".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © shutterstock

לדברי אמ? של התלמידה, בתה הושעתה לראשונה מבית הספר לפני כמה חודשים, משום שהתחצפה למנהלת. "היא הייתה מדברת על עניינים פרטיים שהיו לה בפני כולם, וזה גרם ממש לקצר ביניהן", מספרת אמה.

"המנהלת אמרה שעד שהיא לא מבקשת סליחה – היא לא חוזרת לבית הספר, והשעתה אותה. הכרחנו את הילדה להתנצל רק כדי שתחזור ללימודים. מאז זה נראה שהיא מחפשת את הילדה שלנו. היא ממש 'נדלקה' עליה. היא לא אמרה עד מתי היא תושעה, ואמרה שרק כשתתנצל תוכל לחזור לבית הספר".

במקביל, מספרת אמ? כי תלמידות אחרות העידו כי המנהלת מתסיסה נגד התלמידה ודורשת מהן לא ליצור עמה קשר. "הבנו משאר התלמידות שהמנהלת אמרה להן שלא להתקרב לע' ואמרה שלא מתקרבים לרשע, פסוק מפרקי אבות. מיום חמישי שעבר היא בבית ולא יודעת מתי תחזור. אני גם חוששת לשלוח אותה עכשיו לשם, אבל ילד צריך מסגרת. זו התנהגות של בן אדם בוגר? זו לא דרך ארץ ולא דוגמא ככה לדבר עם ילדות ולהתסיס נגד תלמידה. אין לה לב?"

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: Fotolia

"פניתי לכל מי שאני יכול ומסתבר שאף אחד לא יכול לעזור לי", אומר אביה של התלמידה. "המנהלת לא עונה לנו והילדה מחכה לתשובה. מנהלת שעושה ברוגז על תלמידה לא צריכה להיות מנהלת כי הן לא באותה רמה בכלל. בסוף, זו התעללות בילדה. היום בערב הילדה תלך לפסיכולוגית כדי לשחרר את הכאב. היא הייתה מלכת הכיתה ועכשיו המנהלת מחרימה אותה. היא מרגישה מושפלת, שכבודה נרמס והיא מרגישה שהמנהלת שלה היא אויבת. איך אפשר להתעלל בילדה בגלל אגו?".

המנהלת, כאמור, לא מכחישה את הדברים. "הילדה השעתה את עצמה", אמרה בשיחה עם ynet. "היא התחצפה בצורה מזעזעת. הפיקוח של משרד החינוך ביקש ממנה לחתום על כך שהיא תתנהג יפה ותכתוב מכתב יפה, אבל היא לא מוכנה. אם תבוא עם מכתב חתום שבו תתנצל - היא תיכנס. אם לא - הפיקוח יטפל בזה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה ל-Ynet: "מבדיקה שנערכה בעניינה של התלמידה עולה כי היא אינה מושעית מבית הספר ועל כן עליה לפקוד את בית הספר ככלל התלמידים באופן סדיר. עם זאת, בשל התנהגות בלתי ראויה שיש בה כדי לפגוע באופן חוזר ונשנה בסמכות מנהלת בית הספר, התבקשה התלמידה להתנצל על התנהגותה בכתובים ולהימנע מהישנותם בעתיד".

 

 

 

תגובות