אמ;לק: מסי וארגנטינה מחוץ למונדיאל. צילום מסך מהאינסטגרם

אמ;לק: מסי וארגנטינה מחוץ למונדיאל

הפרס על פרויקט גילוי המנהרות, הכפלת מספר לומדי המתמטיקה ברמה של חמש יחידות ומצעד הגאווה השני בבאר שבע. סיכום האירועים החשובים והמרכזיים של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש

צפיתם במונדיאל ולא היה לכם זמן להתעדכן בחדשות? רציתם לדעת יותר, אך העברתם את החופשה בים או בבריכה? בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

טרור העפיפונים

26 עפיפונים ובלוני תבערה שוגרו לשטח ישראל מרצועת עזה. כמו כן, על פי דיווחי מערכת הביטחון, הנזק הכלכלי שנגרם לישראל בתקופה האחרונה רק הולך וגדל. שריפות רבות הוצתו במספר מוקדים וגרמו נזק רב לשטחים חקלאיים, בעוד שהצבא מגיב בתקיפות אוויריות ברצועה.

שני

ארדואן ממשיך לקדנציה נוספת

בלילה שלאחר הבחירות בטורקיה, הודיעה ועדת הבחירות כי המנצח בבחירות הוא הנשיא המכהן, שהתמודד מטעם מפלגת "הצדק והפיתוח", רג'פ טאיפ ארדואן בן ה-64. הודעה זו הגיעה לאחר שארדואן זכה בלמעלה ממחצית הקולות. במסיבת עיתונאים, שכינס למחרת המועמד המוביל של האופוזיציה בבחירות בטורקיה, התוודה בכך שארדואן זכה בבחירות, על אף שלטענתו "הן היו לא הוגנות".

שלישי

פרס ביטחון ישראל 

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף אודי אדם, העניקו את פרס ביטחון ישראל עבור פרויקטים ופעילויות שתרמו לביטחון המדינה.  בטקס, שנערך בבית הנשיא בירושלים, הוענקו שלושה פרסים לפרויקטים ביטחוניים פורצי דרך, כאשר הבולט שבהם ניתן עבור פרויקט גילוי המנהרות, שהובילו אנשי מפא"ת במשרד הביטחון בשיתוף עם זרוע היבשה ועוצבת שועלי האש בצה"ל, אלביט, רפאל ומשרד ראש הממשלה. בהודעת משרד הביטחון נכתב כי "מדובר במערך שאין דומה לו בעולם ושהוביל למפנה במערכה לסיכול איום המנהרות".

 

רביעי

לומדים חמש

שר החינוך, נפתלי בנט, הציג במסיבת עיתונאים שנערכה בתל אביב את הנתונים האחרונים באשר לתלמידי חמש יחידות לימוד במתמטיקה והכריז על השגת היעד של תוכנית "לתת חמש" להגברת הנבחנים במקצוע - הכפלת מספרם תוך שלוש שנים בלבד. מניתוח הנתונים עולה כי בשנת הלימודים האחרונה (תשע"ח), ניגשו 18,050 תלמידים לבחינה במתמטיקה בהיקף של חמש יחידות לימוד. מדובר בתוספת של 1,965 תלמידים משנת הלימודים הקודמת. בנוסף לכך, מאז יציאתה של התכנית הלאומית לדרך נפתחו 751 מגמות ללימוד חמש יחידות מתמטיקה. מה בנוגע לציון הממוצע? נכון לעכשיו, הוא עומד על 83. 

© צילום: GettyImages

חמישי

מצעד הגאווה השני בבאר שבע

כ-1,000 צועדים השתתפו במצעד הגאווה השני בבאר שבע, שנערך הפעם בסימן ותיקי הקהילה. הצועדים התכנסו בסמוך לרחוב הראשי בעיר וצעדו לאורך שדרות רגר עד לבניין העירייה, שם נערך האירועי המרכזי, שכלל נאומים והופעות. עיריית באר שבע תלתה דגלי גאווה בנקודות השונות במצעד וניתן היה למצוא חברי כנסת בולטים, שבאו על מנת להפגין את תמיכתם בקהילה הגאה.

© צילום: gettyimages

ירי במערכת עיתון במרילנד

גבר כבן 30 פתח בירי בחדר החדשות של מערכת העיתון "קפיטל גאזט" באנאפוליס שבמדינת מרילנד  והרג חמישה בני אדם. בהצהרות מיוחדות לתקשורת במהלך הלילה דיווחו הרשויות כי מדובר "בתקיפה מכוונת נגד מערכת העיתון"  וכי נפתחה חקירה פלילית. החשוד בירי נתפס. באירוע אף נפצעו שני בני אדם.

סוף השבוע

צרפת גברה על מסי וארגנטינה

המשחק שנערך היום (שבת) בין צרפת לארגנטינה בשמינית גמר המונדיאל נחשב לאחד המשחקים הגדולים בתולדות טורניר הכדורגל הגדול. במשחק המותח, ניצחה צרפת בתוצאה של 3:4 ועלתה לרבע הגמר. בניגוד לנבחרת הצרפתית, ארגנטינה נותרה מאחור ועמה הכוכב הגדול, מסי, שנאלץ אף הוא להיפרד מהמונדיאל מוקדם מן הצפוי.

 

 

 

תגיות
תגובות