ישראל על המפה: החללית הישראלית תשוגר לירח בדצמבר . צילום: אלכס פולו

ישראל על המפה: החללית הישראלית תשוגר לירח בדצמבר

עמותת SpaceIL הודיעה על בשורה משמחת שעתידה להפוך לצעד היסטורי - החללית הישראלית הראשונה תשוגר לחלל כבר בדצמבר הקרוב. מתי היא תנחת? מה יהיה המסלול שלה? ומה כל כך מיוחד בה? כל הפרטים

במסיבת עיתונאים, שנערכה הבוקר (ג') במפעל החלל של התעשייה האווירית ביהוד, הכריזה עמותת spaceIL על מועד השיגור של החללית הישראלית הראשונה לירח וזאת לאחר כשמונה שנים של עבודה מאומצת, שעתידה להפוך את ישראל למדינה הרביעית בעולם שתגיע להישג ההיסטורי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"אנחנו פותחים היום את הספירה לאחור לשיגור", כך הכריז מוריס קאהן, התורם הגדול ביותר של פרויקט החללית לירח של חברת spaceil הישראלית ונשיא החברה על ההישג שצפוי לקרות בקרוב. בפרויקט הושקעו כ-360 מיליון דולר לצד שמונה שנים של מחקר, למידה ובנייה, והתוצאות מתקרבות אלינו בצעדי ענק.

מהי עמותת SpaceIL?

בשנת 2011 הוקמה עמותת SpaceIL הישראלית, בשביל תחרות של חברת גוגל הנקראית "גוגל לונאר אקס" פרייז - תחרות בין חברות פרטיות על שליחת חללית לירח. העמותה היא הארגון הישראלי היחיד שהשתתף בתחרות והיא הוקמה על ידי שלושה יזמים צעירים: יריב בש, כפיר דמרי ויהונתן ויינטראוב. התחרות הופסקה אומנם במרץ האחרון ללא זוכים, אך החברה לא הפסיקה את פועלה ומתכננת לשלוח את החללית הישראלית בקרוב.

© צילום: אלכס פולו

מתי זה יקרה?

שיגור החללית יתבצע בדצמבר הקרוב, בעוד פחות מחצי שנה ונחיתתה על הירח תיערך ב-13 בפברואר. החללית תהיה החללית הישראלית הראשונה לירח והיא תהפוך את ישראל למדינה הרביעית אי פעם ששלחה חללית לירח, לאחר שלוש המעצמות: ארהב", רוסיה וסין. זוהי גם החללית הראשונה אי פעם שנשלחה לירח מטעם חברה פרטית ולא כפרויקט לאומי.

מה בתכנון?

בימים אלו, נמצאת החללית בשלבי בדיקה והיא עוברת הכנות לשלב ההמראה האינטנסיבי. בנובמבר החללית תעבור לארה"ב והיא תמריא משם בדצמבר בשיגור של חברת spaceX של אילון מאסק והיא תהווה מטען נוסף בשיגור מתוכנן קיים של החברה. החללית תיפרד לאחר חצי שעה מהמשגר ותעבור למסלול מעגלי סביב כדור הארץ, ובעזרת המנועים תתקרב כל פעם מעט לירח. כשתהיה החללית קרובה מספיק לירח, היא תיכנס למסלול מעגלי מסביבו ולבסוף תנחת עליו. על הירח החללית תצלם תמונות, של עצמה ושל סביבתה, וגם תבצע ניסויים מדעיים שימדדו את השדה המגנטי של הירח.

החללית הישראלית הראשונה תשוגר בקרוב. צילום: אלכס פולו
 

ומה לעתיד?

מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי וויס ונשיא עמותת SpaceIL, מוריס קאהן דיברו על החשיבות העתידית של הפרויקט. וויס הזכיר את הקשר ההדוק של העמותה עם החזון החינוכי הטכנולוגי הישראלי. לעמותה יש שתי מטרות, כאשר הראשונה שבהן בעלת טווח ידוע מראש - הנחתת חללית על הירח. המטרה השנייה של העמותה היא פיתוח החינוך הטכנולוגי הישראלי והנגשת הטכנולוגיה למען החינוך. החללית תשמש גם ככלי טכנולוגי מלהיב לקירוב בני נוער לאותם נושאים. קאהן אף דיבר על החשיבות בחלל וטען כי החלל הוא העתיד, ולכן ההשקעה בבני הנוער תשתלם. "The importance is down the line".

© צילום: אלירן אביטל
 
 
 
תגובות