אמ;לק: ליקוי הירח הנדיר של המאה ה-21. צילום: מוטי קמחי

אמ;לק: ליקוי הירח הנדיר של המאה ה-21

נבחרת העתודה בכדורסל אלופת אירופה, הנתונים המיוחדים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לכבוד ט"ו באב ופיגוע הדקירה באדם. סיכום החדשות החשובות של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שאפשר

נחתם גם השבוע? אבל לא הבנתם מה עומד מאחורי מחאת הלהט"ב? ולמה כולם התלהבו אתמול (ו') מליקוי הירח? אנחנו כאן עם החדשות הכי מרכזיות של השבוע, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

מחאת הלהט"ב

השבוע נפתח עם הפגנות בתל אביב ובערים אחרות, מתוך מחאה על חוק הפונדקאות, שאושר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת בשבוע שעבר. המחאה המרכזית נערכה ברחבי תל אביב ובה לקחו חלק אלפים מחברי הקהילה הגאה והתומכים בה. בערב, נערכה בכיכר רבין העצרת המרכזית, בהשתתפות כ-80 אלף בני אדם, תחת הכותרת "לא נשתוק עוד! הקהילה הלה"טבית יוצאת לרחובות: הגיע התור שלנו!".

© צילום: מוטי קמחי

קלעה בול! נבחרת העתודה בכדורסל אלופת אירופה

אם חשבתם שהמצב של הכדורסל הישראלי מאכזב, כנראה שלא הייתם כאן בשבוע האחרון. הגמר של אליפות אירופה בכדורסל עד גיל 20, הוכיח לנו לגמרי אחרת. בתחילת השבוע, ניצחה ישראל לראשונה בתולדותיה את קרואטיה בגמר שנערך בקמניץ, גרמניה, בתוצאה של 66:80. בשנה הבאה האליפות תיערך אצלנו, בישראל ויש לנו למה לצפות!

שני

אבן גדולה נפלה מהכותל

לאחר צום תשעה באב, המתינה הפתעה בכותל המערבי בירושלים - אבן ענקית נפלה מהקיר התומך והתנצפה ברחבת "עזרת ישראל". אישה ששהתה מטרים סבורים בלבד נבהלה מן המאורע, אך לא נפגעה. ביום רביעי הועברה האבן, שמשקלה המוערך הוא 400 ק"ג, באמצעות מנוף ממקום נפילתה.

יושבת ראש האופוזיציה החדשה

לאחר שיו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, פרש מתפקידו עם מינויו לראש הסוכנות היהודית, סיכם אבי גבאי עם יו"ר מפלגת התנועה, ציפי לבני, כי היא תכהן כיו"ר האופוזיציה במקום הרצוג. כמו כן, השניים החליטו להמשיך את שיתוף הפעולה ולרוץ כסיעה מאוחדת גם בבחירות הקרובות במסגרת "המחנה הציוני". אבל הפעם, אם תנצח המפלגה בבחירות - לא תהיה רוטציה על תפקיד היו"ר. 

ציפי לבני
ציפי לבני © צילום: מוטי קמחי

שלישי

פיצוץ 350 מוקשים ברמת הגולן

כחלק ממבצע רחב של הרשת לפינוי מוקשים, פוצצו 350 מוקשים ברמת הגולן, בסמוך לגשר בנות יעקב הנמצא מעל לנהר הירדן. הפיצוץ נערך בטכניקה מבוקרת בשם "שרשרת", אשר בה פיצוץ מוקד אחד גורם לפיצוצו של מוש אחר. יש לציין כי שדה המוקשים שפוצץ כלל בין היתר אף מוקשים נגד בני אדם וטנקים. 

רביעי

בירת הרווקים

לכבוד ט"ו באב, שנחגג ביום חמישי האחרון, פרסה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים החושפים כי אחוז הרווקים והרווקות בישראל ממשיך לעלות. גיל הנישואים הממוצע בקרב החתנים שנישאו לראשונה ב-2016 עמד על 27.5 ואילו, גיל הנישואים הממוצע בקרב הכלות שנישאו לראשונה באותה השנה היה 25.1. ואם תהיתם באילו ערים ישנם הכי הרבה רווקים, התשובה היא תל אביב, קריית טבעון ואבן יהודה. מנגד, בערים כמו בני ברק ואלעד, אשר ידועות באחוז גדול של תושבים חרדים, נמצא אחוז נמוך של רווקים.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: sutterstock

חמישי

פיגוע דקירה ביישוב אדם

בפיגוע ביישוב אדם הנמצא במועצה האזורית מטה בנימין בסמוך לרמאללה, דקר מחבל בן 17, מוחמד טארק יוסף, שלושה בני אדם. אחד מהם, אסף רביד (41) ירה במחבל ונפצע קל. יותם עובדיה בן ה-31, שהיה בין השלושה שנדקרו בפיגוע הקטלני, נרצח והותיר אחריו אישה ושני ילדים קטנים, האחד בן שנתיים והשני בן שבעה חודשים בלבד. על פי דיווחים, מצבו של הפצוע השלישי בן ה-58, שנפצע באורח בינוני משתפר. 

סוף השבוע

ליקוי הירח של המאה

אמש (ו') ניתן היה לראות בישראל ובמדינות אחרות ברחבי אירופה, אסיה ואפילו אפריקה את ליקוי הירח המלא הארוך ביותר, אשר נראה בסוף המאה ה-21. ישראלים רבים ואנשים נוספים בעולם, עצרו לרגע הכל והביטו במשך 103 דקות בליקוי המיוחד, שהחל בשעה 22:30 והגיע לשיאו כשעה לאחר מכן. 

תחילת הליקוי
תחילת הליקוי © צילום: מוטי קמחי

 תאונה קטלנית בתל אביב

אילון שלו-אמסלם, נער בן 13, נהרג אמש (ו') בתאונה בתל אביב. חברו בן גילו, נפצע במצב קשה ופונה לבית החולים איכילוב. לאחר מכן, מצבו השתפר והוגדר בינוני. התאונה בה נהרג אילון הייתה בערב בו בילו הנערים בתל אביב. הנער הפצוע צעק לו רגע לפני שהמכונית עלתה על אי התנועה ופגע בהם, אך זה היה מאוחר מדי והמכונית הספיקה לפגוע בהם. הוריו ושתי אחיותיו של אילון נחתו הבוקר בארץ, לאחר ששבו מן החופשה המשפחתית בתאילנד, אליה בחר אילון שלא להצטרף. 

 

תגיות
תגובות