אמ;לק: בן ה-16 שתפס חשוד בפדופיליה. צילום: Fotolia. אילוסטרציה

אמ;לק: בן ה-16 שתפס חשוד בפדופיליה

איך תנועת "כנפיים של קרמבו" קשורה לאו"ם? אילו שני ערוצים יתמזגו בקרוב? ומיהי האצנית הישראלית שזכתה באליפות אירופה? סיכום החדשות החשובות של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שאפשר

אם הייתם עסוקים בלישון ובלצפות בסדרות האהובות שוב ושוב, מבלי להבין מה קורה ביישובי הדרום ועל מה כל הדיבורים - יש לנו חדשות טובות בשבילכם! מדור החדשות של פרוגי כאן כדי להסביר לכם הכל. גם השבוע הבאנו לכם את החדשות הכי מרכזיות, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 ראשון

תנועת "כנפיים של קרמבו" תייעץ לאו"ם

התנועה הישראלית "כנפיים של קרמבו", שהוקמה לפני 16 שנה, נבחרה לשמש כ״יועץ מיוחד״ לאו״ם. התנועה, המשלבת בין בני נוער עם מוגבלויות לבין בני גילם האחרים, מפגישה מדי שבוע 6000 פעילים ב-65 סניפים ברחבי הארץ. המעמד המיוחד שקיבלה התנועה בתחילת השבוע מבטא את ההכרה בפעילותה החשובה הן בארץ והן בעולם.

© כנפיים של קרמבו

נתפס חשוד בפדופיליה

האמינו או לא, אך חשוד בפדופיליה מהמגזר החרדי נתפס הודות לנער בן 16 בלבד. הנער מרעננה התכתב עם הגבר החשוד מנתיבות וקבע עמו להיפגש בעיר, כאשר שם, בסיוע המשטרה נלכד החשוד בפדופיליה ונעצר על ידי השוטרים שהגיעו לזירת האירוע.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: Fotolia

 שני

סנקציות על איראן

בעקבות פרישתה של ארה"ב מהסכם הגרעין עם איראן בחודש מאי האחרון, חזרו לתוקף הסנקציות על איראן. בין היתר, מונעות הסנקצעות מן הממשלה ומהחברות המקומיות לרכוש ולסחור בדולרים, ואף גם לסחור במתכות יקרות. במקביל, מוחה העם האיראני ברחבי המדינה נגד המשטר. 

© צילום: GettyImages

 שלישי

שביתת האחיות

לאחר אירועי אלימות שונים כלפי האחיות, החליטו האחיות מכל רחבי הארץ לשבות משעות הבוקר בשל חוסר הטיפול של הרשויות באלימות נגדן. במסגרת השביתה, לא נערכו ניתוחים שאינם דחופים, הטיפול בטיפות חלב ניתן רק לנשים הרות בסיכון והמחלקות לטיפול נמרץ פעלו במתכונת מצומצמת. לאחר יום של שביתה, הגיעה פריצת הדרך במשא ומתן בין האחיות למשרד הבריאות, והוחלט על תגבור האבטחה על צוותים רפואיים ועל הוספת תקנים.  

 רביעי

המיזוג בין רשת לערוץ 10

לאחר הפיצול בין הערוצים, הגיע המיזוג. מיכל הלפרין, הממונה על ההגבלים העסקיים, אישרה את המיזוג בין ערוץ 10 לבין רשת. המיזוג הצפוי אמור להביא לסגירה של ערוץ 10 ולשילוב חברת החדשות של ערוץ 10 כחלק מלוח השידורים של רשת. 

© צילום: Fotolia. אילוסטרציה

הסלמה

על רקע המגעים להסדר ארוך טווח ולאחר חיסול שני הצלפים ביום שלישי, חזר הצבע האדום לדרום. עשרות רקטות שוגרו לעבר יישובי הדרום, כאשר אחת מהן התפוצצה בעיר שדרות, בה נפגע בידו גבר בן 50 מרסיסי הרקטה.

זירת נפילה בבית בגזרת מועצה אזורית חוף אשקלון
זירת נפילה בבית בגזרת מועצה אזורית חוף אשקלון © צילום: דוברות המשטרה

חמישי

ההסלמה בדרום נמשכת

ההסלמה בגבול הדרומי המשיכה גם למחרת, כאשר כמעט 200 רקטות שוגרו במהלך היום ואחת מהן התפוצצה בשטח פתוח בבאר שבע. בתגובה להסלמה, תקפה ישראל 150 יעדים של החמאס והפילה מגדל במרכז עזה, בו היו משרדים של ארגון הטרור. במהלך הערב, דיווחה רשת אל-ג'זירה כי הושגה הפסקת אש שנכנסה לתוקף החל מ22:45.

האצנית הישראלית שקיבלה את הזהב

ניצחון בברלין ללונה צ׳מטאי, שזכתה ביום רביעי במדליית הזהב באליפות אירופה בברלין, לאחר שסיימה ראשונה את ריצת 10,000 המטרים תוך 31:43.29 דקות. האצנית הישראלית קיבלה ביום חמישי את מדליית הזהב שענדה על צווארה כשברקע התנגן המנון התקווה. מחר (א') תמשיך צ׳מטאי את דרכה בתחרות, הפעם בריצת  5,000 המטרים. גם מערכת פרוגי מחזיקה לה אצבעות! 

 

 

 

תגיות
תגובות