אמ;לק: שיא עולם ללינוי אשרם בת ה-19. צילום: עמית שיסל

אמ;לק: שיא עולם ללינוי אשרם בת ה-19

אתם לא מבינים מה המצב עם חמאס? מבולבלים מהכותרות על טורקיה? ומי זו בכלל ארית'ה פרנקלין? סיכום החדשות החשובות של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שאפשר

מבלים בים? סופרים את הדקות עד שתקבלו את ציוני בגרויות הקיץ? גם אם לא הספקתם לקרוא חדשות, אל דאגה. גם בסוף השבוע הזה מדור החדשות של פרוגי מביא לכם את החדשות הכי מרכזיות, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

פוליטיקאים מגיבים להפגנה נגד חוק הלאום

רבבות הפגינו בכיכר רבין נגד חוק הלאום במוצאי שבת, ה-11 באוגוסט. להפגנה הגיעו ארגוני שמאל, פעילי שלום, דרוזים, ערבים,  ארגוני להט"ב ועוד. בעוד שחלק מהפוליטיקאים הישראלים תמכו בהפגנה והתנגדו לחוק הלאום, רבים העבירו ביקורת על דגלי פלסטין שהונפו בכיכר ועל המפגינים שצעקו: "בדם ובאש נפדה את פלסטין" בעת ההפגנה.

בהפגנה
בהפגנה © צילום: פאדי אמון

שני

זהב ישראלי באליפות אירופה הפראלימפית

השחיינים הישראלים, ענבל פיזרו ועמי דדאון, זכו במדליות זהב באליפות אירופה בשחייה פראלימפית (שחייה לנכים), שנערה בדבלין. לפיזרו, שבעקבות סיבוך בלידתה משותקת בגפיים התחתונות, יש רשימת הישגים מרשימה: היא התנדבה לצה"ל ושירתה כמדריכת שחייה במכון וינגייט, זכתה שלוש פעמים במדליית זהב באליפות העולם בשחייה פראלימפית ופעם אחת בארד בפארלימפיאדה.  במדליית הזהב הנוכחית זכתה לאחר שניצחה במשחה 200 מטר חופשי. דדאון, רק בן 17, הביא לישראל זהב נוסף כשהגיע ראשון במשחה 100 מטר חופשי, כשעה לאחר הניצחון של פיזרו.

מימין: ענבל פיזרו ועמי דדאון ברגע הזכייה
מימין: ענבל פיזרו ועמי דדאון ברגע הזכייה © צילום: באדיבות הוועד הפראלימפי

 

שלישי

אסון הגשר באיטליה

גשר מורנדי קרס בעיר גנואה שבאיטליה. הגשר, המחבר בין גנואה לערים אחרות, קרס מעל כביש מהיר כשעליו כעשרות מכוניות. שר הפנים האיטלקי דיווח על כ-30 הרוגים ועוד פצועים רבים. לאורך השבוע, עלה מניין ההרוגים ל-39. ההשגחה על הגשר הייתה בידי חברה פרטית ולא בידי הממשלה, וכעת הממשלה מאשימה את החברה ברשלנות בפיקוח על הגשר שהביאה למותם של עשרות.

רביעי

מאמן נוער חשוד כמטריד סדרתי

ביום רביעי הותר לפרסום כי בנו ריינהורן, מאמן כדוריד בהרצליה, חשוד כי ניסה לפתות כ-140 קטינות ברשת ופגע מינית בחלקן. ריינהורן (35) נשוי ואב לשניים, ניהל בעבר את פורום הדוגמניות באתר תפוז וכך התכתב עם קטינות רבות ששאפו להיות דוגמניות. על פי החשדות, ריינהורן פתח פרופילים פיקטיביים והציג את עצמו לנערות כסוכן דוגמנות, מעצב או נציג של חברת הפקות שמעוניין שידגמנו עבורו. אם הנערות רצו לקל עבודת דוגמנות, הוא היה מפתח איתן שיחה ובשלב מסוים מבקש מהן לשלוח תמונות עירום. בנוסף, ריינהורן חשוד בעבירות אינוס ומעשי סדום.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: shutterstock

חמישי

הסכם רגיעה אפשרי בין ישראל לחמאס

לאחר מספר ימים שקטים ונטולי עפיפוני תבערה בגדה, שר הביטחון, אביגדור ליברמן ובכירים בצה"ל, התכנסו להערכת מצב. במקביל, בכירים בחמאס מנהלים דיונים בקהיר לגבי רגיעה מול ישראל. ברשת חדשות לבנונית דווח כי הסכם הרגיעה האפשרי בין ישראל לחמאס יכלול הפסקת אש של שנה ובניית נמל בעזה.

גברי לוי וארית'ה פרנקלין נפטרו

גברי לוי, יו"ר התאחדות הכדורגל לשעבר, נפטר ביום חמישי והובא למנוחות ביום שישי. לוי נפטר בגיל 80 והספיק בחייו להיות יו"ר הפועל פתח תקווה, רקדן, כיאורוגרף ויו"ר התאחדות הכדורגל הישראלית. משפחתו ורבים מעולם הכדורגל פרסמו הודעות אבל לזכרו של לוי, שהיה דמות בולטת ומשמעותית בעולם הספורט הישראלי.

בנוסף, הזמרת האמריקאית, ארית'ה פרנקלין נפטרה בגיל 76. פרנקלין, שלימדה את עצמה לנגן בפסנתר והחלה קריירה מוזיקלית בגיל 18, נחשבה לאחת הזמרות המוכשרות בעולם בארצות הברית, ולסמל של פמיניזם וזכויות אזרח. בין הישגיה הרבים היא זוכת מספר פרסי גראמי, האישה הראשונה שנכנסה להיכל התהילה של הרוקנ'רול  וכונתה "מלכת הנשמה" של ארצות הברית. אנשי ציבור רבים, מטראמפ ועד ג'סטין טימברלייק, דרך אובמה, ג'ון לג'נד ואדל, פרסמו הודעות אבל על פטירתה.

שישי

המשבר בין טראמפ לארדואן מחריף

מזה כבר מספר שבועות שהיחסים בין טורקיה לארה"ב הולכים ומדרדרים. טורקיה מחזיקה במעצר בית כומר אמריקאי בחשד למעורבות בניסיון הפיכה. ארצות הברית דרשה מטורקיה לשחרר את הכומר, אך טורקיה סירבה. טראמפ הטיל בתגובה סנקציות כלכליות על טורקיה, שהקשו מאוד על המדינה שכבר כך נמצאת במשבר כלכלי. נשיא טורקיה, ארודאן, החל להטיל מכסים גבוהים במיוחד על תוצרים אמריקאיים וקרא לאזרחי טורקיה להחרים מוצרים מארה"ב. בתוך שעות ספורות, התמלאה הרשת בסרטונים של אזרחי טורקיה מנפצים סמארטפונים ושופכים קוקה קולה לתוך אסלה כמחאה נגד ארה"ב. ביום שישי המשבר המשיך להחריף כשטראמפ צייץ כי ימשיך לצמצם את ההשקעה בטורקיה. בתגובה לכך אמר ארדואן: "ארה"ב לא מצליחה לראות מי חבריה האמיתיים".

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ © צילום: gettyiges

עימותים בגדה ודחיית הרגיעה

לאחר התקדמות לעבר הסכם פיוס זמני, נערכו גם השבוע הפגנות בעזה שכללו השלכת בלוני תבערה וערערו את המצב מחדש. במקביל, דיוני החמאס בקהיר על הסכם רגיעה עם ישראל נדחו לאחרי חג הקורבן.

 שבת

 זכתה בזהב: מדורגת ראשונה בגביע העולם

לינוי אשרם, המתעמלת הישראלית בת ה-19, שאף נבחרה על ידי אתר פרוגי כאחת מבני הנוער המשפיעים ביום העצמאות, רשמה בגביע העולם בהתעמלות אומנותית, שנערך במינסק תוצאות מצוינות. היום (שבת), שברה אשרם את שיא העולם בתרגיל האלות עם ציון של 20.65 נקודות וזכתה בזהב בגיע העולם, לאחר שהרשימה את השופטים בתחרות וגברה על היריבות.

לינוי אשרם
לינוי אשרם © צילום: עמית שיסל
 
 
 

 

 

 

תגיות
תגובות