אפקט הפחד: התופעות האפלות והעל טבעיות . באדיבות סרטי יונייטד קינג

אפקט הפחד: התופעות האפלות והעל טבעיות

לקראת יציאת הסרט החדש "במעמקי המסדרון האפל" החלטנו לקחת אתכם עמוק אל תוך העולם האפל והעל טבעי, והבאנו לכם סיפורים אמייתים והזויים בעולם. זהירות! אתם הולכים לפחד

בשיתוף עם יונייטד קינג

הסרט "במעמקי המסדרון האפל" צפוי לצאת ב-16.8 לבתי הקולנוע ולגרום לכם לעורר את אפקט הפחד שלכם. לכן, החלטנו לעשות לכם הכנה מפחידה של כמה תופעות אפלות ועל טבעיות, שאם תתגברו עליהן, תדעו שאתם לגמרע מוכנים לצפות בסרט! 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

שיתוק שינה 

ישנה תופעה אפלה שכל מי שחווה אותה תיאר דמות צל שחורה עומדת בחדר, מסתכלת על מי שישן שמנסה אך לא יכול לזוז. מי שחווה שיתוק שינה מתאר שהוא הרגיש שהידיים שלו מאובנות והרגליים משותקות. סיטואציה זו נקראת "שיתוק". יש המספרים כי כשהשיתוק מגיע לא ניתן לדבר או לצעוק והמבט של דמות הצל המפחידה קפואה, בכל פעם שתסתכלו עליו (אם יהיה לכם אומץ) הוא יעלם עד הפעם הבאה שתרדמו.

ההסבר שיש לתופעה המפחידה הזו שנקראת "שיתוק", היא כשיש מעבר לא תקין בין ההירדמות לערנות, במהלך המעבר הלא ברור הזה, החולם חוזר להכרה תוך כדי שינה ומאבד את היכולת לזוז או לדבר, המוח משדר לגוף שהוא ישן אבל אתם בעצם ערים לחלוטין. מדובר באחת מהתופעות העל-טבעיות הלא ברורות שלא ניתן להסביר.

ומה בקשר לדמות הצל המסתורית? גם לכך יש הסבר שאומר שמדובר בעצם בתופעת לוואי של שיתוק השינה - יש כאלה שיראו דמות שחורה, כאלה שיראו צל שחור וכאלה שיראו חיה רעה. לרוב הדמות תעמוד בפינה של החדר, לפעמים הדמות תעמוד קרוב אליכם ולפעמים תופיע במקומות מוזרים כמו בפתח דלת, בחלון ואפילו מתחת למיטה, יש המספרים כי יש כאלה שראו שהדמות מתקרבת אליהם.

המחקרים מספרים כי ישנם סיפורים אכזריים וקשיים של אנשים שמתעוררים מכך שדמות של חיה רעה או שד מסתורי יושב על בית החזה שלהם ומרגישים תחושה של חנק ולחצים בחזה. הסטטיסטיקה אומרת ש-4 מכל 10 אנשים מתמודד עם שיתוק שינה לפחות פעם אחת בחיים.

מה שהכי מפחיד בתופעה הסופר אפלה ולא ברורה הזאת זה שאין יותר מדי מה לעשות בשביל למנוע שיתוק שינה. אין תרופות סבתא ואין פטנטים מיוחדים. עצה שלנו: תשיגו מנורת לילה!

שיתוק שינה© giphy

מעגלי תבואה 

מעגלי תבואה הם אחת מתופעות העל ששיגעו את העולם עוד משנות ה-70 ועוררו סערה ותתפלאו אבל עד עכשיו לא ניתן להסביר אותם בוודאות. מעגלי תבואה הם קבוצה של שדות תבואה שפתאום חלק מהגבעולים הושטחו ונהרסו וממבט על למעשה יצרו צורות גיאומטריות בשדה - אותן ניתן לראות רק ממבט על. במשך הזמן התרבו המעגלים והופיעו בצורות מגוונות ולא ברורות.

רמת המורכבות של הציורים הללו הולכת וגוברת עם שנים. חוקרים רבים מתעמקים בנושא זה ומנסים להבין את המשמעות של התופעה הלא ברורה. גם הפעם אין הסברים הגיונים וברורים לתופעה שלגמרי הפכה להיות אחת מהמדוברות. כשמעגלי התבואה הופיעו לראשונה שיערו אנשים רבים כי מדובר בסימני נחיתה של חלליות או חוצונים. הייתכן?

תעלומת משולש ברמודה 

למי שלא מכיר את תופעת משולש ברמודה, הנה הסבר קצר שיבלבל אתכם - מושלש ברמודה נמצא באזור האוקיינוס האטלנטי, שצורתו כמובן משולשת וקודקודיו נמצאים באיי ברמודה, פלורידה ופוארטו ריקו. משולש ברמודה הוא מקום עם המון תחבורה ותנועה של כלי שיט ותעופה. במהלך השנים התרחשו במקום מספר תאונת מטרידות ולא ברורות בסדר גודל לא סביר שגרמו לחקירת הנושא. 

בין התאונות המוזרות והמפורסמות שהיו נמצא אירוע העלמותם של חמישה מטוסי קרב אמריקניים במהלך טיסת אימון שגרתית, מקרה זה מכונה "טיסה 19". בעקבות הסיפור המפורסם ועוד רבים ישנן גרסאות הטוענות כי יש באזור כוח מסתורי הגורם להיעלמותם של כלי שיט וכלי טיס העוברים בו.

החוקרים סברו כי יש הסברים מדעיים לתעלומת משולש ברמודה, יש האומרים כי ישנו שדה מגנטי לא מוכר שמושך מתכות לים. האם מדובר במדע או בכח על טבעי? 

 

קללת פרעה

מצרים העתיקה והמסתורית היא אחד מהמקומות היותר מבוקשים לחוקרים וארכיאולוגים, בגלל ההיסטוריה, התרבות העתיקה, הפירמידות וכמובן - התעלומות העל טבעיות. אחת מהתעלומות הגדולות שמעסיקות את החוקרים היא  "קללת הפרעונים". חוקרים מספרים כי זוהי קללה עתיקה שהטילו כהני הדת המצריים כאשר קברו את פרעה בקברו. על פי הקללה מי שמעז לפתוח או לשדוד את הקבר המקולל צפוי להיפגע בדרכים רעות ומסתריות.

ב-1922 התגלה על-ידי ארכיאולוגים בריטיים קברו של פרעה שמלך על מצרים העתיקה בין השנים 1324 ל-1333 לפנה"ס, בעמק המלכים. זה אחד מהקברים המלכותיים היחידים שהתגלו, ובכלל בחלק מהשרידים המרשימים ביותר שהתגלו מתקופת מצרים העתיקה. כידוע בקברים המצריים יש אוצרות יקרי ערך ולפי האגדה מי שינסה לשדוד אותם צפוי לקבל עונש כבד מהרוח של פרעה. בנוסף על פי השמועה בקבר נמצא לוח חרוט המזהיר: "המוות יכה בכנפיו של כל מי שינסה להפר את שלוות פרעה". האמת? שאנחנו לא מתכוונים להתקרב לקבר.

השמועות סביב הקבר של פרעה, הגיעה עקב סדרה של מקרי מוות לא ברורים ולא טבעיים שפגעו ברבים מחוקרים שחשפו את הקבר. אז... עשינו לכם חשק לטיול במצרים?

d4b3b1efe4c9b
קבר פרעה© Julian Finney/gettyimages_IL

סינדרום ירושלים

את התופעה העל טבעית והאפלה הבאה החלטנו להביא לקשר למקום שהכי יקר לליבנו, ירושלים, מבטיחים לכם שיהיה מפחיד! יש תופעה מוזרה שרובצת בירושלים לפיה אנשים, ובעיקר תיירים, שמגיעים לירושלים לוקים בהפרעה נפשית נדירה. הלוקה בהפרעה משוכנע שיש לו כוחות אלוהיים ומשחיים ושהוא נמצא בעולם מכיוון שהוטלה עליו משימה מהשמיים או שהוא התגלמות של דמות מספרי קודש.

אבל, אל תפחדו. אתם לגמרי יכולים להמשיך לבקר בירושלי כי "סינדרום ירושלים" בדרך כלל מופיע אצל אנשים שלקו בעבר בהפרעה נפשית פסיכוטית עוד לפני הגעתם לעיר הקודש. ההגעה לעיר רק מחמירה את מצבם באופן משמעותי.

אחד מהמקרים המפורסמים ביותר של התופעה "סינדרום ירושלים" במאה ה-20 היה מקרה של תייר אוסטרלי נוצרי, שניסה בשנת 1969 להצית מסגדים בהר הבית, משום שלטענתו הדבר יאפשר ליהודים לבנות את בית המקדש לאחר שנחרב פעמיים. מקרה זה עורר זעם ומהומות בכל רחבי העולם המוסלמי וומיקד את תשומת הלב של הפסיכיאטרים בסינדרום ירושלים.

סינדרום ירושלים
סינדרום ירושלים © Fotoli

אז זהו, רשמית אחרי שעברתם את חמש התופעות האפלות והעל טבעיות, אתם לגמרי מוכנים לצפות בסרט "במעמקי המסדרון האפל". הסרט הוא מותחן אימה שיגרום לכם להיות עם יד על הדופק. במרכז הסרט נמצאת קיט גורדי, סטודנטית חדשה בפנימיית בלאקווד, שמגלה את המסתורין והאפלה במקום מגוריה החדש, היא יוצאת  למאבק על טבעי מול הכוחות האפלים של מאדאם דורה, מנהלת הפנימייה. אז... יש לכם אומץ לצפות?

© באדיבות סרטי יונייטד קינג

 

 

 

 

 

תגובות