אמ;לק: טל פליקר הפסיד בקרב על הארד באליפות העולם . צילום מסך מהאינסטגרם

אמ;לק: טל פליקר הפסיד בקרב על הארד באליפות העולם

התכוננתם כל השבוע לצום? שקעתם בערימות שיעורים לחג? גם אם לא הספקתם להתעדכן בחדשות, לא הבנתם מה קרה עם ממשלת סוריה ולמה מדברים על חור שחור, אל דאגה. הכנו לכם את רשימת האירועים החשובים של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש

בין ארוחה מפסקת לסליחות ואופניים, רובנו התעסקנו השבוע ביום כיפור. לכן, לא פלא שלאו דווקא הספקנו לפתוח אתרי חדשות ולהתעדכן. אז עכשיו זו ההזדמנות שלכם להישאר בעניינים העולמיים. מפיגועים ועד לכדורגל, דרך טניס, פוליטיקה ואפילו קצת פיזיקה, הרי לכם האירועים המרכזיים של השבוע, כדי לוודא שלא פספסתם שום פרט. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

פיגוע דקירה בצומת גוש עציון

ארי פולד (40), אב לארבעה מההתנחלות אפרת, נרצח בפיגוע דקירה בצומת גוש עציון על ידי מחבל. המחבל, נער בן 16 מכפר יטא, נוטרל בזירה על ידי אזרחים שנכחו במקום, ביניהם גם פולד עצמו שירה במו ידיו לאחר שנדקר. פולד נפצע אנושות ופונה לבית החולים שערי צדק, שם נקבע מותו.

ארי פולד ז
ארי פולד ז"ל © צילום מסך מהפייסבוק

שני

אלפים ליוו למנוחות את הנרצח בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון

אלפים בבית העלמין האזורי שבכפר עציון ליוו את ארי פולד (40), שנרצח בפיגוע הדקירה (יום א') בצומת גוש עציון, יחד עם אלמנתו, שלושת אחיו ושני ילדיו. פולד נדקר על ידי המחבל חליל ג'בארין בן ה- 16 בכניסה לקניון "הרים" בצומת, ופונה במצב אנוש לבית החולים - שם נקבע מותו. אל ההלוויה הגיעו בין השאר שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, שר החינוך נפתלי בנט, הרב דוד לאו ושר החקלאות אורי אריאל.

עימותים אלימים בגבול רצועת עזה

מאות פלסטינים הפגינו סמוך לגדר הגבול בשלושה מוקדים שונים. בחלק מהמקומות הושלכו אבנים, בקבוקי תבערה, רימונים ומטענים מאולתרים לעבר כוחות צה"ל, שהשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וירי הרתעתי. במקרים בודדים בוצע ירי ישיר כלפי פלסטינים, שניסו להגיע אל הגדר ולפגוע בתשתיות.

שיבושים ברכבת

35 נהגי רכבת שונים הודיעו ביום הקודם (יום ב') כי הם חולים ולכן לא הגיעו לעבודה. בעקבות כך, הודיעו ברכבת ישראל לנוסעים כי הם נאלצים לבטל עשרות קווים.‎ בהנהלת הרכבת הבהירו כי גם אחרי שהקפיצו את הנהגים הכוננים והערכת המצב שנערכה מבעוד מועד, התברר שאין מנוס מסגירת קווים נוספים. לאחר למעלה מ-11 שעות של מו"מ שנעשה בתיווך יו״ר ההסתדרות אבי ניסקורן, הגיעו הנהלת הרכבת וועד העובדים להסדר, שלפיו ייכנסו למו"מ בתחילת חודש אוקטובר.

© צילום: מוטי קמחי

שלישי

הפלת המטוס בסוריה

משרד ההגנה במוסקבה שברוסיה הודיע כי מטוס סיור ועליו 15 אנשי צוות הופל בשוגג על ידי צבא סוריה, כאשר חיל האוויר הישראלי אחראי לתקיפה בלטקיה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין והביע צער בשם מדינת ישראל על מותם של 15 החיילים הרוסים. בעקבות התקרית, יצאה ביום חמישי משלחת צה"ל בראשות מפקד חיל האוויר,  אלוף עמיקם נורקין, למוסקבה, על מנת להציג את תמונת המצב של האירוע.

ראש הממשלה נתניהו.
ראש הממשלה נתניהו."נחושים לבלום את ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה" © צילום: מוטי קמחי

פתיחת ליגת האלופות

טורניר הכדורגל האירופי השנתי, ליגת האלופות, בו מתחרים המועדונים המצליחים ביותר במדינות המשויכות להתאחדות הכדורגל האירופית, נפתח ועורר סערה גדולה; ברצלונה ניצחה את איינדהובן 0:4, שלושה מהגולים הכניס לא אחר מהשחקן הנחשב ליונל מסי, שהבטיח עוד בתחילת העונה שיעשה הכל כדי להביא את הגביע לברצלונה. בנוסף, ליברפול גברה ברגע האחרון על פריז סן ז'רמן 2:3 ומונאקו הפתיעה בניצחון על אתלטיקו מדריד 2:1.

רביעי

כדור הארץ בסכנת הכחדה בגלל חור שחור?

דו"ח' שהתפרסם לאחרונה על ידי פיזיקאים באוניברסיטת פרינסטון ובמכון הגיאומטרי לפיזיקה תיאורטית בוורטלו' מזהיר מפני תרחיש שבו גלי כבידה עלולים ליצור חור שחור עצום שעשוי לספוג לתוכו אור ולגרום לאפוקליפסה עולמית. על אף רצינותם של המדענים, ברשתות החברתיות ממש לא התרגשו מה"תגלית", ואף התייחסו אליה בהומור ובזלזול.

אילוסטרציה. אנחנו בסכנה?
אילוסטרציה. אנחנו בסכנה? © צילום: Fotolia

דניז חזניוק העפילה לשמינית הגמר ב-WTA והפסידה

דניז חזניוק, הטניסאית הישראלית, נאלצה לוותר על צום יום הכיפורים (יום ד') ולשחק במסגרת שמינית הגמר בטורניר גוואנג'זו, זאת לאחר שהעפילה לגמר בניצחון של 4:6, 6:4 ו-3:6 על קסיניו וואנג, טניסאית מסין.
חזניוק סיפרה כי פנתה למארגני הטורניר בבקשה שיידחו את המשחק בשל יום הכיפורים, אך הם סירבו לקבל את הצעתה. לדבריה, היא שוחחה עם הרב שלה שהתיר לה לא לצום ולהשתתף במשחק, ושאחותה תצום במקומה. בשמינית הגמר הודחה חזניוק מהטורניר לאחר שהפסידה 6:2, 7:5 לוורה לפקו, טניסאית מבלארוס.

חמישי

נחנך קו הרכבת המהיר מירושלים לנתב"ג

אחרי ציפייה ארוכה ולאחר דחיות ועיכובים רבים, הושקה תחנת "האומה", הקרויה על שם הנשיא לשעבר יצחק נבון, בנסיעת מבחן של קו הרכבת המהיר מירושלים לנמל התעופה בן גוריון. יש לציין כי על אף ההמתנה הארוכה, תפעל הרכבת בשלב זה עד נמל התעופה בלבד. טקס החניכה נערך בהשתתפותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, יו"ר רכבת ישראל דן הראל ומנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון.

סוף השבוע

טל פליקר הפסיד את הארד באליפות העולם בג'ודו 

טל פליקר, אחד המועמדים הבכירים של נבחרת ישראל בג'ודו בקטגוריית משקל עד 66 ק"ג, עלה אתמול (יום שישי) לחצי הגמר באליפות העולם בג'ודו המתקיימת בבאקו, וזאת לאחר שגבר על דניאל קרגנין הברזילאי בניקוד זהב, אחרי קרב מתיש שארך 9:47 דקות, כאשר בסופו זכה באיפון. בחצי הגמר התמודד פליקר מול ירלאן סריקז'אנוב הקזחי והפסיד לו. לאחר מכן, פליקר נכשל גם בקרב על מדליית הארד באליפות העולם בג'ודו כשהתמודד מול לגאורגי זאנטאריה, שקטף את ההישג.

 

הפרידה מהאליפות ומה שמצפה לנו בהמשך

היום (שבת), הפסידו טוהר בוטבול ותמנע נלסון לוי במסגרת האליפות ונאלצו להיפרד ממנה.  מחר (ראשון), יתחרו באליפות העולם בגו'דו גילי שריר (עד 63 ק"ג, נשים) ושגיא מוקי (עד 81 ק"ג, גברים), שעלו אוטומטית לסיבוב השני.

 

 

 

תגובות