בת 14: "עברתי דירה ואני מוצאת את עצמי בלי חברים". צילום: Fotolia. אילוסטרציה

בת 14: "עברתי דירה ואני מוצאת את עצמי בלי חברים"

במהלך גיל ההתבגרות אנחנו עוברים הרבה שינויים מלחיצים שאנו נאלצים להסתגל אליהם, אך מה אפשר לעשות כאשר לפתע אנו עוברים דירה לעיר אחרת ומוצאים את עצמנו ללא חברים? איך מתמודדים?

במהלך גיל ההתבגרות אנו עוברים שינויים. שינוי עם עצמנו, שינוי מקום מגורים, שינויים חברתיים והרשימה הזו לא נגמרת. כל אלו גורמים לנו לתחושת בלבול ואי נוחות, ותחושה זו מעלה בפנינו שאלות רבות, כמו מי אלה החברים האמיתיים שלי? האם יש לי בכלל כאלה?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מחשבות אלו, עוררו שאלה אצל נערה בת 14 האובדת עצות, שפנתה לגולשי "AskPeople", במטרה שיתנו לה עצה. הנערה משתפת שאכן יש לה קצת חברות, אך הן לדבריה ינן חברות אמיתיות. "לפני שנה עברתי דירה מתל - אביב לכפר סבא. בבית ספר מצאתי חברות, אבל אני לא מרגישה שהם חברות לחיים, אלא יותר חברות של בית ספר". בנוסף, הנערה מביעה את רצונה להכיר חברים חדשים, אך לא יודעת מאיפה להתחיל. "אני ממש רוצה שיהיה לי חבר, או חברה הכי טובים אבל אין לי מושג איפה להתחיל. מה לעשות?".

bb1a5c7bec316
"כל החברות שלי הלכו ביחד לבית ספר ואני הלכתי לבית ספר חדש לבד" © צילום מסך

 לאחר זמן קצר, השיבה אחת מגולשי האתר. "נסי לחזק קשרים בבית ספר החדש, לא עם חברים מהעבר זה יקשה עלייך יותר. תקופת מעבר זו תקופה יחסית קשה עד שמסתגלים למצב, נסי להירשם לחוגים, ללכת למקום התנדבות ולהתחיל ליצור קשרים חדשים. אם יש מישהי שיש לך חיבור קטן איתה, נסי לפתח את זה למשהו יותר גדול, צאו לבלות ביחד, הזמיני אותה אלייך, הצטרפי לתנועת נוער! ואל תתיאשי, בהצלחה".

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שאתם לא לבד וכל ההתחלות הן תמיד קשות. חשוב לזכור שאסור לנו להתייאש, אבל צריך גם לזכור לפעול כדי לשפר את המצב. במקרה כזה, אתם יכולים ללכת לפעילויות חברתיות וחוגים כדי לנסות להכיר חברים חדשים.

תגובות