אמ;לק: רקטה נפלה בבאר שבע ונער בן 15 ברח מהמשטרה. צילום: fotolia

אמ;לק: רקטה נפלה בבאר שבע ונער בן 15 ברח מהמשטרה

עמוסים בשיעורי בית? נרגשים מההריון של מייגן מרקל מכדי לקרוא חדשות אחרות? אל דאגה. בימוחד בשבילכם סיכמנו את חדשות השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש

לא הספקתם לקרוא חדשות? תוהים על אילו תקלות ברכבת כולם מדברים? כדי שלא תשארו מחוץ לעניינים, סיכמנו לכם את האירועים הכי מרכזיים בשבוע החולף. החל מהרקטות והאזעקה בדרום, דרך עיצומים ותאונות ועד לפתיחת שנת הלימודים האקדמאית, הנה לכם כל מה שכדאי שתדעו על השבוע החולף. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

פתיחת שנת הלימודים האקדמית

שנת הלימודים האקדמית נפתחה וכ-306 אלף סטודנטים יחזרו בהדרגה ל-62 מוסדות ההשכלה הגבוהה. כמעט 231 אלף מהם הם סטודנטים לתואר ראשון, 63 אלף ילמדו לתואר שני, 11 אלף לתואר דוקטורט וכ- 1,000 סטודנטים ילמדו לימודי תעודה.

קטין בן 15 נהג ברכב וניסה להימלט מהמשטרה

במהלך פעילות אכיפה בכביש 90, שוטר אגף התנועה סימן לרכב חשוד לעצור בצד, אך מיד עם זיהוי הניידת - הנהג החל להימלט תוך נסיעה פרועה ומסוכנת, כשאינו נשמע להוראות השוטר לעצור. במהלך המרדף אחרי הרכב הנהג חצה מספר צמתים באור אדום וסיכן את כלל משתמשי הדרך. כאשר המרדף הסתיים, התגלה כי הנהג הוא צעיר בן 15 והנוסע בן 14.5 בלבד, וכי הם רכשו את הרכב ככל הנראה מירושלים ונסעו לצפון. שני הנערים, תושבי אזור ירושלים, עוכבו להמשך טיפול חקירתי.

שני

שוטר ירה למוות באשתו

שוטר בן 24 רצח את אשתו, אנגווץ וואסה בת 36, בדירה ברחוב נחום בנתניה. כעבור זמן קצר התקשר למוקד המשטרה ודיווח: "רצחתי את אשתי". כוחות משטרה ומד"א הוזעקו למקום יחד עם המחלקה לחקירת שוטרים. מותה של האישה נקבע במקום והגבר נעצר. לבני הזוג היו שלושה ילדים, שניים מנישואיה הראשונים ותינוק משותף בן חודשיים, שנמצאו בחדר סמוך.

שלישי

יעקב וינרוט הלך לעולמו

עו"ד יעקב וינרוט, אחד מבכירי הפרקליטים בישראל, לך לעולמו בגיל 71 לאחר שנאבק בשנים האחרונות במחלת הסרטן. לאורך השנים ייצג וינרוט אנשים בכירים מעולם העסקים והפוליקטיה בתיקים מרכזיים ואף ליווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו וייצג את רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. וינרוט התיר אחריו אישה ושישה ילדים.

רביעי

רקטה שוגרה לבאר שבע

אזעקה נשמעה בשעות הלילה בבאר שבע וביישובים נוספים בנגב, בעקבות שיגור רקטה מרצועת עזה לשטח ישראל שפגעה ישירות בבית בבאר שבע. בשל גודלה של הרקטה ועוצמתה נגרם נזק כבד למבנה והוא בסכנת קריסה. שבעה בני אדם לקו בחרדה, ובהם אם ושלושת ילדיה שהיו בבית שנפגע. לבית החולים סורוקה פונו גם שלושה בני אדם שנחבלו קלות במהלך ריצה למרחב מוגן. בעקבות הירי - בוטלו הלימודים בכלל מערכות החינוך בבאר שבע.

אזור נפילת הרקטה
אזור נפילת הרקטה © תיעוד מבצעי מד"א

סוללת כיפת ברזל תוצב באזור באר שבע בקרוב

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, חשף במהלך דיון שהתקיים במליאת הכנסת כי "כנראה תוצב בימים הקרובים, כנראה שעוד היום, סוללה אחת באזור הזה ולא ארחיב את הדיבור בעניין הזה", וזאת בעקבות הרקטה ששוגרה לבאר שבע בשעות הלילה.

חמישי 

העליון פסק: לארה אל-קאסם תורשה להיכנס לארץ

בית המשפט העליון קיבל את ערעורה של הסטודנטית האמריקאית לארה אל-קאסם והיא הורשתה להיכנס לארץ ולהצטרף ללימודי המשפטים באוניברסיטה העברית. אל-קאסם לא הורשתה תחילה להיכנס לארץ בהוראת משרד הפנים, בשל עבירה בארגון שתמך ב-BDS , חרם על ישראל. אל-קאסם ערערה לבית המשפט המחוזי, שאמר כי עמדת משרד הפנים הייתה לגיטמית ובעקבות כך ערערה אל-קאסם לבית המשפט העליון. במשפט אמרו אל-קאסם ועורך דינה כי אומנם השתייכה לארגון שמאל בעבר שהאמין בחרם על ישראל, אך היא עצמה אינה תומכת בחרם על ישראל, שהרי בחרה ללמוד בארץ. בית המשפט העליון קיבל את הערעור ואמר כי נראה שהסטודנטית לא הורשתה להיכנס לארץ בשל עמדותיה הפוליטיות בלבד וכי מדובר בצעד מסוכן המזיק לתדמית של ישרא בעולם. אל-קאסם הצטרפה אל תלמידי האוניברסיטה העברית, שהודיעה במהלך המשפט כי היא תומכת באישור כניסתה של אל-קאסם לארץ. שר הפנים אריה דרעי גינה את החלטת בית המשפט העליון. 

שישי

חשד לתאונת פגע וברח ליד אשקלון

רוכב אופניים כבן 50 נהרג בשטח חקלאי ליד היישוב ברכיה שליד אשקלון. במשטרה חושדים כי מדובר בתאונת פגע וברח, וזאת משום שלא אותר בזירת התאונה רכב נוסף. רוכב האופניים אותר בזירת התאונה ולאחר מאמצי החייאה של צוותי ההצלה שביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים - נקבע מותו בזירה. עדי ראייה סיפרו לצוותי מד"א שהוזעקו למקום כי טרקטורון פגע ברוכב באופניים. משטרת התנועה במרחב לכיש פתחה בחקירת נסיבות התאונה.

אזור התאונה
אזור התאונה © באדיבות דוברות המשטרה
תגובות