אמ;לק: גאווה ישראלית בגראנד סלאם אבו דאבי. צילום: Gettyimages.IL/Michael Steele

אמ;לק: גאווה ישראלית בגראנד סלאם אבו דאבי

המחאה של תושבי עוטף עזה, אסון ים המלח והבחירות לרשויות המקומיות. • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

לא הספקתם לעקוב אחר טורניר הגראנד סלאם? שמעתם את המשפחה מדברת על התאונה הקטלנית, אך לא הבנתם מה בדיוק אירע? ועדיין לא התעדכנתם בתוצאות הבחירות לרשויות המקומיות? סיכום האירועים הכי מרכזיים בשבוע החולף כבר יעשה לכם סדר בכל הבלאגן ויגרום לכם להישאר מעודכנים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

מחאת תושבי עוטף עזה

לאחר סוף שבוע נוסף של הסלמה מול ארגוני הטרור ברצועה, החליטו תושבי עוטף עזה למחות על המצב הביטחוני על ידי מספר צעדים, כאשר הראשון שבהם היה לא לשלוח את הילדים למוסדות החינוך. המחאה התפשטה גם ברשתות החברתיות והצליחה לצבור תאוצה.

 

מדליית הזהב של שגיא מוקי

הג'ודוקא הישראלי, שגיא מוקי, שעלה אוטומטית לסיבוב השני בעקבות דירוגו העולמי הגבוה, ניצח בגמר בטורניר הגרנד סלאם אבו דאבי את הבלגי קאסה מתיאס וזכה במדליית הזהב. "מעבר לניצחון האישי שלי יש פה נצחון מדיני. מדינה אהובה שלי, ההישג הזה שלכם. אנחנו על המפה באבו דאבי ובכל מקום בעולם!", כך כתב מוקי בפוסט שהעלה לאינסטגרם.

 
 
 
View this post on Instagram

וואו, אני כותב לכם מאבו דאבי, ההתרגשות בשיאה, ככל שהזמן עובר אני מבין מה גודל ההישג, מעבר לניצחון האישי שלי יש פה נצחון מדיני, מדינה אהובה שלי ההישג הזה שלכם, אנחנו על המפה באבו דאבי ובכל מקום בעולם! לחזור למלון ולקבל את כל האהבה ממכם מכפיל את האושר בליבי פי כמה. בפעמים הקודמות שהתחרינו פה ללא הדגל זה היה לא פשוט, אני גאה במדינה שלי ומאיפה שבאתי. שמח שחיבקתי את ההזדמנות הנפלאה הזו והשמעתי את ההמנון פה באבו דאבי! זהו רגע שינצר אצלי לעד. אני רוצה להגיד תודה לספונסרים שלי @suzuki_israel @passportcard_il @tadiran_il @herbalife.il , למייקל וג'קלין ג"י מלונדון, להגיד תודה לכל הצוות המדהים שהיה איתי ובראשו אורן סמדג'ה על כל השנים הנפלאות שלנו, למשה פונטי יושב ראש האיגוד, לראש העיר נתניה מרים פיירברג איכר על התמיכה לאורך השנים, לשלומי וורונר על הליווי המדהים, למשפחה לחברים ולמדינה היקרה שלי 🇮🇱 שלכם שגיא מוקי

A post shared by Sagi muki (@sagi_muki) on

שני

התרסקות המטוס באינדונזיה

מטוס נוסעים של חברת "ליון אייר" האינדונזית, שהיה בטיסת פנים התרסק בים מול חופי אינדונזיה, מעט לאחר שהמריא משדה התעופה בג'קרטה. המטוס התרבק כ-13 דקות לאחר ההמראה בשעה שהיו עליו 189 נוסעים ואנשי צוות.  המטוס צלל למים מול מערב ג'אווה, באזור שבו עומק הים הוא כ- 35-30 מטרים. ביום חמישי האחרון מצאו צוללנים את הקופסה השחורה של המטוס שהתרסק בלב הים, אשר ייתכן ותספק מידע על התקלה שהובילה להתרסקות.

שלישי

מדליית זהב נוספת לישראל בגראנד סלאם

הג'ודוקא הישראלי, פיטר פלצ'יק, ניצח בגמר בטורניר הגרנד סלאם אבו דאבי (עד 100 ק"ג) את אלמר גאסימוב האזרי וזכה אף הוא במדליית הזהב. הזכייה של פלצ'יק מצטרפת לזו של מוקי בתחילת השבוע ומביאה גאווה לישראל. 

 
 
 
View this post on Instagram

Abu Dhabi Grand Slam 🇦🇪-🇮🇱 🥇 🥋 Thank you everyone for your support! #judoabudhabi2018

A post shared by Peter Paltchik פיטר פלצ׳יק (@peter.paltchik) on

אסון ים המלח

שמונה בני משפחה, שני הורים וששת ילדיהם, נהרגו בתאונה בה התנגשו שני כלי רכב בכביש 90 באזור עין גדי. מכוניתם של בני המשפחה המתגורים ביישוב פסגות בבנימין, עלתה באש לאחר ההתנגשות ברכב השני וכל נוסעיה נספו. למחרת (יום ד'), מאות אנשים הגיעו לבית העלמין בשכונת ותיקים בנתניה, כדי ללוות את שמונת בני משפחת עטר שנהרגו בתאונה בדרכם האחרונה.

© צילום: דוברות המשטרה

הבחירות לרשויות המקומיות

בשעות הבוקר המוקדמות נפתחו הקלפיות בבחירות לרשויות המקומיות הגדולות ביותר שנערכו אי פעם בישראל. כ- 6,653,808 איש יוכלו להצביע עבור 863 מתמודדים לתפקיד ראש הרשות המקומית וכ-3,400 רשימות למועצות. 

בתל אביב רון חולדאי קיבל את מספר הקולות הגבוה ביותר - 46% מהקולות וימשיך לכהן כראש העיר לחמש השנים הקרובות. בחיפה התרחש מהפך כאשר הובס יונה יהב, ראש העיר ב- 15 השנים האחרונות, על ידי עינת קליש-רותם שהפכה לראשת העיר הראשונה, לאחר שקיבלה 55% מהקולות לעומת 38% בלבד של יהב. ירושלים תצביע שנית בעוד כשבועיים לאחר שמשה ליאון גרף 33% מהקולות ועלה לסיבוב השני מול עופר ברקוביץ' שקיבל 29%. גם בראשון לציון, רעננה, רמת גן, בית ים, הוד השרון, מעלות, ראש העין, אילת וכפר סבא יצטרכו התושבים להמתין שבועיים נוספים, על מנת לדעת מי יהיה ראש העיר שלהם בחמש השנים הקרובות.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: Fotolia

רביעי

המוסד עומד מאחורי סיכול הפיגוע שתכננה איראן בדנמרק

לפי גורם בכיר בישראל, המוסד הישראלי סייע לסכל פיגוע שתכננה איראן על אדמת דנמרק. על פי הדיוויחים, הועבר לדנמרק המידע המקדים שסייע לעצור את האזרחים האיראנים ששהו בדנמרק והיו מוכנים עם חומרי נפץ, מתוך מטרה להתנקש במנהיג ארגון המזוהה עם מורדים באיראן, אשר התגורר במדינה.

חמישי

ראש הממשלה אורח הכבוד בפסגה של מדינות הלבקן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוזמן להיות המנהיג הזר הראשון שיהיה אורח הכבוד בפסגת קבוצת קראיובה הנפגשת בורנה שבבולגריה. במהלך הפסגה, הוא נפגש עם ראש ממשלת בולגריה, ראש ממשלת רומניה, ראש ממשלת יוון ונשיא סרביה. נתניהו פרסם בחשבון הפייסבוק שלו כי "אחזק את היחסים בין ישראל למדינות אלה ואמשיך לקדם את המדיניות שלי: לשנות את הגישה העוינת של האיחוד האירופי".

 סוף השבוע

אלפים בעצרת הזיכרון לזכר רבין

הערב (שבת), נערכת בכיכר רבין עצרת הזיכרון ה-23 לזכרו של ראש הממשלה, יצחק רבין. העצרת המרכזית השנה עומדת סביב הסימן "הרוב המתון כנגד הפילוג וההסתה". בעצרת ינאמו מספר חברי כנסת ומובילי דעת קהל, וכן מספר אמנים, שבחרו לכבד בנוכחותם.

יצחק רבין ז
יצחק רבין ז"ל © gettyimages

 

תגיות
תגובות