בת 13: "לא יודעת איך להתמודד בבית ספר". צילום: shutterstock

בת 13: "לא יודעת איך להתמודד בבית ספר"

במהלך גיל ההתבגרות אנו נוטים להתמודד עם דברים שבעבר לא היינו צריכים להתמודד איתם, חברים משפחה ולימודים. איך ניתן להתמודד עם ההרגשה שאנחנו לבד? ואיך אפשר להתמודד עם החברים שלנו?

בתקופת החטיבה או התיכון יוצא לנו פעמים רבות לריב ולהשלים עם חברים, וזה לגיטימי לחלוטין.
בכל חברויות יש ריבים, האם ניתן להתגבר עליהם ?

עוד בערוץ המגזין:

מחשבות אלה, עוררו סערה אצל בת 13 שבחרה לפנות לגולשי "Ask People" במטרה שיתנו לה עצה.
"אני בכיתה ז בבית ספר חרדי וקשה לי. אני שם שבע שנים, לבד בהפסקות, ואין לי חברה טובה. אני כלל לא מקובלת. יש ילדה בכיתה שלי שהיא הכי מקובלת והיא רבה איתי ופשוט היא מעצבנת אותי". הנערה מספרת על כך שהיא נמצאת במסגרת חרדית והיא לבד בהפסקות, אין לה חברה טובה שתיהיה איתה והיא חשה לא מקובלת במיוחד.
היא מוצאת את עצמה רבה עם "המקובלת" בכיתה: "אני מוצאת את עצמי בוכה על זה שאני לא טובה או לא מקובלת ופשוט זה מעצבן אותי גם שאין לי ביטחון".
בנוסף, הנערה מספרת כי היא נפגעת ובוכה מכיוון שהיא חושבת שהיא לא טובה, וזה מעצבן אותה שאין לה ביטחון.

קשה לי בבית הספר, מה עלי לעשות?
קשה לי בבית הספר, מה עלי לעשות? © צילום מסך


לאחר זמן מה הגיבה אחת מגולשות האתר: "היי, "המקובלת" מתגרה בך, את מתוסכלת . ואת מוצאת את עצמך בסיטואציות מרובות בהן את בוכה. הביטחון העצמי שלך פגוע , כנראה עקב כל מצב האי נוחיות משני הגורמים המאוד חשובים בכל מסגרת חברתית. חברה ומקום נוח שמתאים לך ותואם אותך - מאוד יעזור ויביא לידי ביטוי מצידך ביטחון ותחושת נוחיות ופחות בדידות".

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שחשוב שתדברו או תשתפו מישהו אם אתם מרגישים בודדים, זה יכול לשפר את הרגשתכם ולא תרגישו כל-כך לבד.

תגובות