אמ;לק: הטייס הדרוזי הראשון בתולדות צה"ל. צילום: דובר צה"ל

אמ;לק: הטייס הדרוזי הראשון בתולדות צה"ל

ציון יום השואה הבינלאומי ברחבי העולם, קידום חקיקת חוקים פרו-ישראליים על ידי ארצות הברית ומחאת יוצאי אתיופיה. • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתים עסוקים בענייני לימודים ולא הספקתם להתעדכן במשלחת צה"ל שנשלחה לסייע לאסון בברזיל? פספסתם את פרסום מדד השחיתות הבינלאומי? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין:

יום ראשון

יום השואה הבינלאומי

74 שנה אחרי שחרור מחנה ההשמדה אושוויץ על ידי הצבא האדום, ברחבי העולם כולו ציינו את יום השואה הבינלאומי. 

ברחבי העולם ציינו את יום השואה הבינלאומי
ברחבי העולם ציינו את יום השואה הבינלאומי © gettyimges.ILKeystone

משלחת של צה"ל נשלחה לסייע לברזיל

משלחת צה"ל המונה כ- 130 חיילים וקצינים בשירות סדיר ובמילואים המריאה לברזיל, לאחר אסון קריסת הסכר במכרה ברזל בסמוך לעיר ברומדיניו, הנמצאת בדרום מזרח ברזיל (יום ש'). לפחות 40 בני אדם נהרגו באסון, ומאות עדיין נעדרים. המשלחת, אשר הוקמה על בסיס יחידת החילוץ הארצית של פיקוד העורף, מונה מומחים הנדסיים, רופאים, כלבנים, אנשי חילוץ והצלה, ואף כוללת את יחידת הכבאות וההצלה, את לוחמי היחידה התת ימית של זרוע הים, את אנשי זק"א, את נציגי משרד החוץ ואת שגריר ישראל בברזיל, יוסי שלי.

יום שני

טקס יום השואה הבינלאומי

האו"ם ציין את יום השואה הבינלאומי שחל אתמול (יום א'), בטקס מיוחד בעצרת הכללית שבו נאמו מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שגריר ישראל דני דנון וניצולה ממחנה טרזין. לאחר הטקס בעצרת, ערכה משלחת ישראל לאו"ם בשיתוף עם המשלחות של פרו ופורטוגל, אירוע לפתיחת תערוכה המוקדשת לדיפלומטים חסידי אומות עולם. באירוע השתתפו מזכ"ל האו"ם ובני משפחותיהם של דיפלומטים שהוכרו כחסידי אומות עולם.

ארצות הברית מקדמת חקיקה פרו-ישראלית

הסנאט האמריקני הצביע בעד קידום חבילת חוקים פרו-ישראליים, שלא הועלו עד כה לבחינה בשל השבתת הממשל האמריקני, שהסתיימה בסוף השבוע שעבר (יום ו'). החוקים עלו לאישור הסנאט (יום ג'), כשהשלב הבא יהיה אישור בית הנבחרים. בין החוקים שקודמו בסנאט יש בין היתר את החוק המאפשר לרשויות בארצות הברית לבטל חוזים עם חברות המשתתפות בתנועת ה- BDS אשר קוראת לחרם, הטלת סנקציות וביטול השקעות כלכליות בישראל.

הטייס הדרוזי הראשון

בעוד כארבעה חודשים צפוי ג', צעיר דרוזי וחניך בקורס הטיס של חיל האוויר, להפוך לבן העדה הדרוזית הראשון שישרת כטייס בצה"ל. עד היום סיימו שלושה דרוזים את הקורס, והם משרתים כנווטים בחיל. חניכים דרוזים אחרים שהוכשרו בקורס כטייסים - נשרו במהלכו.

ג' עשה היסטוריה והפך לטייס הדרוזי הראשון בתולדות צה"ל © דובר צהל

יום שלישי

איראן מאיימת על ישראל

מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמחאני, חשף כי באיראן נערכים להחרפת התגובה על תקיפות ישראליות, וזאת לאור תקיפת צה"ל מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני בשטח סוריה בשבוע שעבר (יום ב').

איראין נערכים להחרפת התגובה על תקיפות ישראליות © צילום: Fotolia

מדד השחיתות הבינלאומי

ישראל ירדה למקום ה- 34 מתוך 180 במדד תפיסת השחיתות לשנת 2018, שהתפרסם על ידי הארגון הבינלאומי TI, וזאת לאחר שבשנה שעברה ירדה ישראל למקום ה- 32. המדד מדרג 180 מדינות ברחבי העולם על בסיס תפיסת השחיתות במגזר הציבורי, לפי עבודה של 12 מכוני מחקר עצמאיים ובלתי תלויים המומחים בתחומי המשילות, החברה האזרחית, כלכלה ומנהל עסקים. הממצאים נבחנים על ידי חוקרים באקדמיה, מומחים עולמיים ואנשי עסקים במדינות הנבדקות.

יום רביעי

מחאת יוצאי אתיופיה

אלפים מיוצאי אתיופיה ורבים התומכים בהם הגיעו לכיכר רבין בתל אביב, שם התקיימה העצרת המרכזית, ומחו על האירוע הקשה שבו נורה למוות יהודה ביאדגה על ידי שוטרים בבת ים בשבוע שעבר. מארגני המחאה האשימו את המשטרה ביצירת אווירה של דה-לגיטימציה למחאה, ואף טענו כי המשטרה מציגה אותם כגוף טרור ללא עוול בכפם.
בזמן שהעצרת בכיכר רבין נמשכה, החלו מפגינים יוצאי אתיופיה לצעוד ברחוב אבן גבירול לכיוון צפון. קבוצה קטנה של מפגינים החלה להתפרע; ניפצה מראות של מכוניות חונות, השליכה בקבוקי זכוכיות על הכביש, הפכה כיסאות ושולחנות ויידתה אבנים לעבר חנויות ואוטובוסים. בשל כך, רחוב אבן גבירול נחסם לתנועה. רעולי פנים אף ניסו לשרוף פחי אשפה, אך מפגינים אחרים מנעו אותם מלעשות זאת.

מחאתם של בני העדה האתיופית בכיכר רבין בתל אביב © צילום: מוטי קמחי

יום חמישי

חיל הים דימה השמדת ספינה שהגיעה לתקוף אסדת גז

במסגרת תרגיל "ים הזעם", דימו ארבע ספינות טילים מדגם "סער 4.5" תרחיש שבמסגרתו ספינות סוחר התקרבה לאסדת הגז. הן ירו טילי הרפון והטביעו אותה. לדברי מפקד שייטת הסטי"לים מעצמות פועלות בים התיכון ולכן הפעילות חשובה.
תגובות