אמ;לק: משרד החינוך הקפיא את פרסום תוצאות המיצ"ב. צילום: fotolia

אמ;לק: משרד החינוך הקפיא את פרסום תוצאות המיצ"ב

הקלות בהכרה לזוגות חד-מיניים כהורים, השריפות בעוטף עזה, חילול 80 קברים בבית עלמין יהודי בצרפת ועצרת התמיכה ביהודי המקום. • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתים עסוקים בענייני לימודים ולא הספקתם להתעדכן באישור חוק קיזוז משכורות המחבלים? פספסתם את שרשרת הביטולים והשיבושים ברכבת ישראל? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

הקלות בהכרה לזוגות חד-מיניים כהורים

חיים כץ, שר העבודה והרווחה, קיבל את המלצות הצוות הבין-משרדי לאפשר הליך משפטי מזורז, פשוט וזול להסדרת ההורות של זוגות, רובם חד-מיניים, שהביאו ילד לעולם באמצעות פונדקאות בחו"ל או תרומת זרע. הרפורמה החדשה תאפשר לזוגות להט"בים להימנע מהליך אימוץ ארוך, יקר ומסורבל, ובכך תקל באופן משמעותי את הליכי ההכרה להורות לבני זוג שאינם אבות או אימהות ביולוגיים. ההמלצות הועברו לאישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

הרפורמה החדשה תאפשר לזוגות להט"בים להימנע מהליך אימוץ מייגע © Getty Images

אושר חוק קיזוז משכורות המחבלים

הקבינט המדיני-בטחוני החליט על יישום החוק לקיזוז משכורות מחבלים, שאושר בכנסת בחודש יולי האחרון, ולקזז מהכספים שמועברים מישראל לרשות הפלסטינית ומיועדים למחבלים ומשפחותיהם סכום בסך 502,697,000 שקלים.

שי מימון, נפצע בפיגוע ירי בבנימין ומיוזמי החוק
שי מימון, נפצע בפיגוע ירי בבנימין ומיוזמי החוק © צילום: מוטי קמחי

יום שני

ציפי לבני פורשת

יו"ר התנועה ציפי לבני פרשה מהמרוץ לכנסת והודיעה על כך באופן רשמי במסיבת עיתונאים שערכה. לבני ניהלה בימים האחרונים משא ומתן אינטנסיבי מול בני גנץ, וזאת משום שתוצאות הסקרים ניבאו כי תנועה בראשותה לא תעבור את אחוז החסימה, וכאשר הבינה שהיא וגנץ לא יצליחו לחבור זה לזה, החליטה לפרוש מהמרוץ לבחירות.

משרד החינוך הקפיא את פרסום תוצאות המיצ"ב

משרד החינוך הודיע כי הוא מקפיא את פרסום תוצאות בחינות המיצ"ב אשר מתקיימות אחת לשלוש שנים בכיתות ה' ו- ח' בכל בית ספר ובודקות שלושה תחומים: אנגלית, שפת אם ומתמטיקה, וזאת בשל הטענות על הטיה בתוצאות הבחינות מצד מנהלי בתי הספר. בחודש דצמבר פורסם כי מנהלי בתי ספר רבים פועלים להטיה בתוצאות המבחנים שהתקיימו בכיתות ה', בין היתר בעזרת מתן הקלות מפליגות לחלק ניכר מן התלמידים, במיוחד לאלו המתקשים. בחינות המיצ"ב בודקות בין היתר גם את האקלים הבית-ספרי וכוללת שאלות על האווירה בין התלמידים ועל רמת האלימות במוסד החינוכי, ולכן תוצאות הבחינה מספקות למשרד החינוך בסיס נתונים שמשמש בניהול המערכת ובפיקוח אחרי רמת מערכת החינוך והתקדמות בתי הספר, ואף מאפשרות קביעת מטרות ויעדים לעבודה עם כלל בתי הספר.

תוצאות המיצ"ב הוקפאו בשל טענות להתערבות המנהלים בתוצאות המבחנים © fotolia

יום שלישי

קברים חוללו בבית עלמין יהודי בצרפת

שעות אחדות לפני קיומה של הפגנת המחאה הגדולה נגד האנטישמיות בפריז, רשויות צרפת דיווחו כי כ-80 קברים חוללו בבית עלמין יהודי ליד שטרסבורג, במזרח המדינה, כשעל עשרות מצבות רוססו צלבי קרס. לשכתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיעה כי לאות הזדהות עם הקהילה היהודית הוא יגיע לבקר בבית העלמין.

שריפות בעוטף עזה

לאחר רגיעה זמנית של כחמישה חודשים, שתי שריפות פרצו ביער כיסופים שבמועצה האזורית אשכול, כתוצאה מבלון תבערה. צוות כיבוי אש מתחנת אשכול הגיע למקום וכיבה את השריפות. בנוסף, נפץ שחובר לבלון אותר בשער הנגב וטופל על ידי חבלן שהגיע למקום.

עצרת התמיכה ביהודי צרפת

20 אלף איש הגיעו להפגנה נגד האנטישמיות בצרפת, אחרי האירועים האנטישמיים החמורים שאירעו בימים האחרונים, בין היתר חילול 80 הקברים בבית העלמין היהודי, השחתת אנדרטה לאילן חלימי, הירי על בית הכנסת והתקפת הפילוסוף היהודי אלן פינקלקראוט. העצרת נערכה בכיכר הרפובליקה בפריז, בהשתתפות נציגים מרוב המפלגות בצרפת. עצרות הזדהות נוספות עם הקהילה היהודית התקיימו גם בערים נוספות ברחבי צרפת, תחת הכותרת "מספיק".

יום רביעי

חיל האוויר תקף ברצועת עזה

כלי טיס של צה"ל תקף עמדה של חמאס בדרום רצועת עזה, וזאת בתגובה להפרחת בלוני תבערה לעבר שטח ישראל, באזור המועצה האזורית אשכול, שהתפוצצו בעודם באוויר וזוהו על ידי חקלאים שעבדו בשדות אחד היישובים.

חיל האוויר תקף ברצועת עזה © צילום: Fotolia

ביטולים ושיבושים ברכבת ישראל

כ-40 נהגי קטר ו-20 פקחים הצהירו אמש (יום ג') כי חלו לפתע והודיעו כי בשל כך לא יגיעו לעבודתם ולא יוכלו להפעיל רכבות ביום המחרת (יום ד'). הודעת נהגי הקטר והפקחים על המחלה המסתורית גררה שיבושים קשים ברכבת ישראל; רכבות בוטלו, התעכבו ואף יצאו מתחנות שונות מהתכנון וסיימו את נסיעתם במרכז במקום בדרום, וזאת על אף שבמרכז השליטה של רכבת ישראל התנהלו מאמצים למלא את מקומם כשכל הנהגים הכוננים הופעלו וגם מנהלים איישו את עמדות הנהג. במהלך היום הודיעה ההסתדרות כי נפתר ה"משבר" ברכבת ישראל, ושהעובדים ישובו לעבודה סדירה בשעות הקרובות. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התערב במשבר ודיווח כי בשבוע הבא יתקיימו פגישות של משא ומתן בין ההסתדרות להנהלת הרכבת והמחלוקות בין הצדדים על פגיעה בשכר ובזכויות הנהגים אמורות להיפתר.

יום חמישי

רכבים הושחתו בכפר ליד רמאללה

אלמונים ניקבו הלילה צמיגים בכפר ראס כרכר וריססו כתובות נאצה. כוחות משטרה וצה"ל נערכים לכניסה לכפר. לדברי פורום תג מאיר ישנה עלייה דרמטית במספר המקרים, הפעולות מסכנות יהודים וערבים כאחד, ויש לעצור את האחראים.

רוססו כתובות אנטישמיות בצרפת

עשרות כתובות אנטישמיות רוססו ברובע ה-14 בפריז. בין הכתובות שרוססו היו "יהודים מלוכלכים" ו-"החוצה". המשטרה הצרפתית פתחה בחקירה. אתמול אמר נשיא צרפת עמנואל מקרון כי ארצו "תגדיר אנטי-ציונות כצורה מודרנית של אנטישמיות", והעריך שרמת האנטישמיות באירופה היא "הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה".
 
תגובות