לילה של תהפוכות: בנימין נתניהו צפוי להרכיב את הממשלה הבאה. צילום: gettyimages.IL/Amir Levy

לילה של תהפוכות: בנימין נתניהו צפוי להרכיב את הממשלה הבאה

עם 35 מנדטים ורוב בגוש הימין, רה"מ בנימין נתניהו צפוי להמשיך לקדנציה החמישית בכלל והרביעית ברצף שלו בתור יו"ר הקואלציה. זאת לאחר מהפך לילי שבתחילתו, עם פרסום מדגמי הטלוויזיה, היה נראה שכחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד הייתה בדרך לנצחון • אמנם, קולות החיילים טרם נמנו והתוצאות הסופיות צפויות להגיע בשעות הקרובות. כל הפרטים

הלכנו לישון עם גנץ וקמנו עם ביבי; היה נדמה שבשעה 22:00, בה פורסמו מדגמי החדשות בערוצי הטלוויזיה השונים, היינו מוכנים לראש ממשלה חדש בדמותו של גנץ. נראה שקרה מהפך בשעות הקטנות של הלילה ועם חשיפת חלק מתוצאות האמת - הליכוד בראשותו של ביבי נתניהו היא המפלגה הגדולה ביותר נכון לכתיבת שורות אלה. זה גם מה שקרה בבחירות 96' הלכנו לישון עם פרס וקמנו עם ביבי.

 עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הכל התחיל בשעה 07:00, מעל לעשרת אלפים קלפיות נפתחו במעל ל-41 אזורים בארץ. נכון לשעה 20:00 אחוז ההצבעה בקרב האזרחים בעלי זכות ההצבעה עמד על 61.3 שזה שווה ערך ל-3.8 מליון תושבים בקירוב. בשעה 22:00 נסגרו הקלפיות ובמקביל פורסמו תוצאות המדגמים של גופי התקשורת השונים.

© מוטי קמחי

לאחר חודשים שניסו לשכנע את אזרחי ישראל להצביע דווקא להם, הגיע היום בו נדע מי הולך לעמוד בראשות ממשלת ישראל ויוביל את העם בשנים הקרובות. על פי המדגם הראשוני בחלק מהערוצים ניתן לראות, כי ''כחול-לבן'' מובילה, אחריה ''הליכוד'  אך גם מראים בחלק מין הערוצים כי יש תיקו בניהם. אחרי שתי המפלגות הכי גדולות ניתן לראות את ''יהדות התורה'' ואת ''שס'' המייצגות את הזרם הדתי-חרדי, אחריהן ''חד''ש ותע''ל'' מפלגות מטעם האוכלוסייה הערבית, ניתן לראות מי שירדו בסולם המדגם באופן משמעותי היא מפלגת ''העבודה'' שספגה נכון למדגם זה מכה קשה. לאחר מכן ניתן לראות את המפלגות ''איחוד הימין'', ''מרצ'', ''כולנו'', ''ישראל ביתנו'' שהתקשו לעבור את אחוז החסימה. מי שלא עברו את אחוז החסימה הן המפלגות ''הימין החדש'', ''זהות'', '' רע''ם- בל'ד '', ו'''גשר''. המדגם הראשוני הראה כי המצב בין גוש הימין לבין גוש שמאל - מרכז הוא שווה.

במצב הנוכחי (10/4/19 13:00), שכמעט כל הקלפיות נספרו ונשארו רק קולות החיילים, לא נראה שעומד להתרחש שינוי משמעותי מצד הנבחר לראשות הממשלה, למעשה מצב כזה הוא כמעט בלתי אפשרי. הדבר היחיד שיש לו סיכוי גדול להשתנות הוא אחוז החסימה.

להלן תוצאות הבחירות של מספר ערים גדולות ברחבי הארץ:

בתל אביב יפו 46 אחוזים בחרו ב"כחול-לבן" ו19 אחוזים בחרו ב"ליכוד", לגביי הבחירות בשאר המפלגות, נראה כי האחוזים נעים בין 9 אחוזים לבין 0.56 אחוזים.

בראשון לציון התוצאות היו שוות בין שתי המפלגות המובילות, 35 אחוזים בחרו ב"כחול לבן", 35 אחוז נוספים בחרו ב"ליכוד". לגביי שאר המפלגות, נראה כי האחוזים נעים בין 5.7 אחוזים לבין 0.020 אחוזים.

בנתניה 23 אחוזים בחרו ב"כחול -לבן" ו-38 אחוזים בחרו ב"ליכוד", לגביי הבחירות בשאר המפלגות, נראה כי האחוזים נעים בין 8.7 אחוזים לבין 0.030 אחוזים.

באשקלון 15 אחוזים בחרו ב"כחול -לבן" ו43 אחוזים בחרו ב"ליכוד", לגביי הבחירות בשאר המפלגות, נראה כי האחוזים נעים בין 13 אחוזים לבין 0.020 אחוזים.

בהשערה שכוללת עוד ערים, אפשר להסיק כי הערים הדרומיות יותר העדיפו לבחור "ליכוד", ולעומתם הערים המרכזיות יותר העדיפו לבחור ב"כחול לבן" (למרות שאפשר להגיד שהאחוזים היו די קרבים).

בגלל שקולות החיילים עדיין לא נספרו אי אפשר לתת תשובה חד משמעית על זהותו ראש הממשלה הבא, עם זאת את זהותו נדע לכל היותר שישי, ובהתאם לזאת הכתבה תתעדכן.

 

 

 

 

 

 
תגובות