מה-1 ביולי: רוכבי אופניים חשמליים יידרשו לעבור מבחן תיאוריה. צילום:  GettyImages

מה-1 ביולי: רוכבי אופניים חשמליים יידרשו לעבור מבחן תיאוריה

שינוי חדש בתקנון הנוגע לרכיבה על אופניים חשמליים יחייב רוכבים שאין ברשותם רישיון נהיגה בתוקף לעבור מבחן תאוריה ולשאת אישור מיוחד. השינוי ייכנס לתוקף כבר מתחילת החודש הבא. כל הפרטים

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מגבירה את האכיפה על רוכבי האופניים החשמליים ותכניס החל מחודש יולי תקן חדש שעל הרוכבים שלא מחזיקים ברשיון נהיגה להיענות לו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מועד החלת השינוי פורסם לראשונה אמש (ב') בחדשות Online, לפי השינוי כל אדם המעוניין לרכוב על אופניים או קורקינטים חשמליים ואין לו רישיון נהיגה, יידרש לעבור מבחן תיאוריה ולשאת עימו בזמן הרכיבה אישור על מעבר המבחן ועל כך שהוא בתוקף. במקרה שלרוכב קיים רישיון נהיגה בתוקף, הוא אינו ייאלץ לעבור את המבחן שנית. 

רוכבים חסרי רישיון נהיגה אשר מעוניינים לרכוב באופן חוקי יעברו מבחן תאוריה סוג A3 המיועד לרוכבי אופניים חשמליים ויכלול 30 שאלות הקשורות לרכיבה נכונה ובטיחותית על אופניים חשמליים. את המבחן יהיה ניתן לעשות מגיל 15 וחצי, כאשר החוק קובע כי רק בני 16 ומעלה רשאים לרכוב על אופניים חשמליים עם האישורים המתאימים. משטרת ישראל תתחיל לאכוף את התקנה החדשה כבר ביום הראשון של חודש יולי הקרוב, אל המבחן יהיה ניתן לגשת במרכזי התיאוריה הפזורים ברחבי הארץ. כאמור, רק מי שיעבור בהצלחה את הבחינה יקבל אישור הכשירות לרכיבה על אופניים חשמליים וקורקינט ממונע. 

© צילום: fotolia

מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נכתב על התקנה: "החלטה זו היא חלק מהתוכנית הלאומית הכוללת שהוגשה לפני כחודש וחצי על ידי ראש הממשלה ושר התחבורה ואומצה ע"י הממשלה, לתכלול הפעילות של כלל המשרדים והגופים העוסקים בנושא הכלים הממונעים הבלתי מרושיינים, בין היתר ע"י תיקוני חקיקה ותיקונים מנהליים".

תגובות