אמ;לק: שרה נתניהו הורשעה בעבירה פלילית. צילום: gettyimges.ILChip Somodevilla

אמ;לק: שרה נתניהו הורשעה בעבירה פלילית

שרה נתניהו הורשעה בעבירה פלילית, תושבי אילת מוחים נגד סגירת שדה דב ומצעד הגאווה הראשון ברעננה • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם עסוקים בתכנון העיסוקים לחופש הגדול ולא הספקתם להתעדכן על מינוי שר חינוך חדש? יכול להיות שפספסתם את מחאת תושבי אילת? סיכום החדשות השבועי של פרוגי, יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

מתפללים בנוטרדאם אחרי השריפה

קתדרלת נוטרדאם בפריז, ערכה את טקס ה"מיסה" הראשונה שלה מאז השריפה הקשה שהייתה במקום ההיסטורי לפני חודשיים בדיוק. הכמרים שהשתתפו בטקס הגיעו עם קסדות לבנות, וזאת על מנת להגן על עצמם מהריסות שעלולות ליפול. מטעמי בטיחות הגיעו רק כ-30 בני אדם, והטקס נערך בקפלה בצד המזרחי של הקתדרלה – האזור היחיד שלא נפגע בשריפה.

שרה נתניהו הורשעה בעבירה פלילית

שופט בית משפט השלום בירושלים, קיבל את הסדר הטיעון שאליו הגיעו פרקליטיה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, עם נציגי הפרקליטות במסגרת פרשת המעונות. בכך הרשיע אותה בעבירה פלילית, בשל הזמנת ארוחות למעון ראש הממשלה בשווי של 175 אלף שקלים.

טרור הבלונים מרצועת עזה

טרור הבלונים נמשך, על אף שהכסף הקטארי (מענק העומד על 25 מיליון דולר) בדרכו לרצועת עזה. שלוש שריפות פרצו מהבוקר בעוטף עזה, בעקבות הפרחת בלוני תבערה מהרצועה. על כולן הושגה שליטה במהירות ואין נפגעים.

© צילום: Fotolia

יום שני

מינוי שר חינוך חדש

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע ליו"ר הבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין - רפי פרץ, על ההחלטה למנותו לשר החינוך החדש בממשלת המעבר. יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מונה לשר התחבורה, ואף יהיה גם חבר בקבינט המדיני-ביטחוני. רפי פרץ, תא"ל במיל', יהיה משקיף בקבינט.

מחאת תושבי אילת

מאות תושבים מהעיר אילת הפגינו מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, נגד סגירת שדה התעופה דב בתל אביב. להפגנה הגיע מאיר יצחק-הלוי, ראש העיר של אילת, ואף חברי סיעת "כחול לבן", בהם אבי ניסנקורן, מיקי חיימוביץ' ואסף זמיר.

יום שלישי

מצעד הגאווה הראשון ברעננה

למרות התנגדות מצד גורמים דתיים, כאלפיים איש השתתפו במצעד הגאווה הראשון ברעננה. המצעד אורגן על ידי חניכי תנועת הצופים בעיר, וכותרתו הייתה "ואהבת לרעתך כמוך". במצעד השתתף ראש העיר חיים ברוידא, וכן שמונה חברי כנסת ממפלגת כחול לבן, בהם ראש העיר לשעבר של העיר, איתן גינזבורג, ההומו המוצהר הראשון שכיהן כראש עיר במדינת ישראל.

© fotolia

כנס למאבק באנטישמיות ברומניה

הקונגרס היהודי העולמי כינס בפעם הראשונה מפגש. בו נכללו 57 מנכ"לי קהילות יהודיות ממדינות שונות ברחבי העולם, יחד עם 22 נציבי מאבק באנטישמיות. מטרת הכנס שנפתח ברומניה ביום א', ונמשך כל השבוע הוא גיבוש אסטרטגיה למאבק באנטישמיות - שנאת זרים וגזענות.

תושבי נצרת עילית יבחרו את שמה החדש

תושבי נצרת עילית הצביעו על שינוי שמה של העיר שהוקמה לפני כ-62 שנה ועשויה להיקרא - "נוף הגליל". כל זאת על מנת למנוע בלבול עם העיר נצרת. אף שהשם החדש כבר אושר בוועדת מועצת העיר, משרד ראש הממשלה ומשרד הפנים, ראש העיר רונן פלוט החליט שהתושבים הם אלה שיצביעו ויכריעו על שינוי השם באופן סופי.

יום רביעי

דירוג אוניברסיטאות עולמי

חברת "Quacquarelli Symonds‏" פרסמה את דירוג האוניברסיטאות הבינלאומי שלה לשנה הבאה. מהדירוג עלה כי האוניברסיטה העברית בירושלים, ממשיכה להיות המובילה בקרב האוניברסיטאות הישראליות בדירוג הבינלאומי. אולם היא ירדה מעט בדירוג ביחס לשנים האחרונות, ומהמקום ה-147 ירדה למקום ה-162. האוניברסיטה הישראלית השנייה בדירוג היא אוניברסיטת תל אביב, שדורגה במקום ה-219, ואחריה הטכניון במקום ה-257.

© צילום: fotolia

 

תגובות