תפנית בעלילה: הישראלים בקפריסין שוחררו. צילום: ynet

תפנית בעלילה: הישראלים בקפריסין שוחררו

הורים וקרובי משפחה הגיעו לקבל את פני הנערים, ששוחררו מבית המעצר באיה נאפה. הנער שהיה החשוד המרכזי אמר על המתלוננת: "שאלוהים ישלם לה, צריך להחתים בחורות על חוזה". המתלוננת הבריטית נעצרה, ועל פי החשד בדתה אונס כי כעסה שצולמה בעת יחסי מין

שבעת הנערים הישראלים שנחשדו באונס תיירת בריטית שוחררו בצהריים (יום א') ממעצר בקפריסין. הוריהם וקרובי משפחה נוספים הגיעו לקבל את פניהם בבית המעצר באיה נאפה. אחד הנערים אמר עם צאתו מתחנת המשטרה: "אני מרגיש מצוין, האמת יצאה לאור ואני שמח". התיירת נעצרה, ועל פי החשד היא כעסה כי צילמו אותה מקיימת יחסי מין, ולכן בדתה תלונה על אונס.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 

הנער שהיה החשוד המרכזי אמר עם שחרורו: "ידענו, ידענו. שאלוהים ישלם לה. צריך להיזהר, לחשוב פעמיים, לא לעשות שטויות ולהחתים בחורות על חוזה לפני שעושים דברים". לדבריו, המתלוננת ידעה שהיא מצולמת בזמן היחסים והוסיף: "את הסיפור המלא תקבלו בארץ".

הורי הנערים קיבלו הבוקר את ההודעה על שחרורם. לאחר מכן שבעת הנערים, שהוחזקו במתקני מעצר ברחבי קפריסין, הובאו לאיה נאפה לצורך שחרורם באופן מרוכז. ההורים וקרובים נוספים הוכנסו לבית המעצר כדי להיפגש איתם. כמה קרובים חגגו את השחרור בריקוד ובשירת "אנחנו מאמינים בני מאמינים"

אחד הנערים ואביו © ynet

בכניסה למקום אמרו כמה הורים: "הילדים שלנו בדרך הביתה. שבו בנים לגבולם. הם לא עשו כלום. זו הייתה עלילה. אנחנו רוצים לחזור כבר לישראל". הורים אחרים אמרו: "קודם כל נחזיק את הילדים שלנו ביד, נחזיר אותם הביתה כשנגיע לארץ, יש לנו הרבה מה להגיד - ונאמר". קרובי משפחה נוספים אמרו: "תודה לאל, הצדק יצא לאור אחרי שבועיים ללא שינה. עברנו הרבה ימים קשים. מההתחלה האמנו להם".

אביו של נער שנעצר אמר עם הגיעו לבית המעצר באיה נאפה: "הוכח שמההתחלה ועד הסוף כל מה שאמרנו - שהילדים היו חפים מפשע ושהכל היה בהסכמה שלה - היה נכון. הוכח שצדקנו לאורך כל הדרך והקדוש ברוך הוא עשה פה נס גלוי. הוא הראה לכולם, לתקשורת ולכל מי שדיבר, מי בעל הבית פה: הקדוש ברוך הוא הוא בעל הבית, והוא דאג שהילדים האלה ייצאו, כי הילדים האלה דברו אמת מההתחלה".

חוגגים את השחרור
חוגגים את השחרור © ynet

התיירת הבריטית נעצרה לפנות בוקר בחשד לעדות שקר

המשטרה בקפריסין החליטה לשחרר את שבעת הנערים לאלתר, בעקבות תפנית בחקירה. לפני שבוע וחצי נעצרו 12 נערים, וחמישה מהם שוחררו ביום חמישי, בעוד מעצרם של היתר הוארך לצורך המשך חקירה. אך כעת מאמינים החוקרים הקפריסאים כי הבריטית בת ה-19 קיימה יחסי מין בהסכמה עם כמה מהנערים. לפי החשד היא זעמה על כך שהנערים צילמו אותה במהלך המפגש - ולכן החליטה להגיש נגדם תלונה שקרית על אונס.

שוטרים הגיעו בשעה ארבע לפנות בוקר לבית המלון בו שוהה התיירת הבריטית ועצרה אותה. בשעות אלו היא נחקרת, ומחר בבוקר תבקש המשטרה להאריך את מעצרה בבית משפט מקומי.

אתמול עוד נמשכה חקירת האונס, והמשטרה המקומית הרחיבה את חיפושיה לאחר שמצאה שלוש דגימות דנ"א שלא שייכות לאף אחד מהחשודים. בעקבות זאת עלתה הערכה כי מעורבים נוספים באירוע חמקו לישראל. ראש צוות החקירה, סמל מריוס כריסטו, הגיע אתמול לבית המלון "פמבוס נאפה רוקס" באיה נאפה, שבו התרחש המקרה לכאורה. הוא ביקש מהנהלת המלון להעביר לו רשימות של כל התיירים שהתארחו במקום ביממה שלפני המקרה, שהיה לפי החשד ביום רביעי שעבר.

תגובות