בחזרה לחיים: הנערה שהצילה את הסוסה אנדי. צילום פרטי

בחזרה לחיים: הנערה שהצילה את הסוסה אנדי

לפני כחצי שנה, פרצה שריפה גדולה אשר הותירה את הסוסה - אנדי, במצב גופני קשה. למזלה של אנדי, היא הכירה את אנה שדלובסקי, שכיום עומדת לפני גיוס ושינתה את חייה

כמו כל סיפורי החברות הכי טובים, גם הסיפור הזה מתחיל בדרמה. בחוות הסוסים בה שהתה גם הסוסה אנדי, פרצתה שריפה שהובילה לקיפוח חייהם של ארבעה סוסים ולמזלה של אנדי, היא נשארה בחיים. עם כל המזל, אנדי נשרפה בחצי גופה השמאלי, רופאים רבים לא היו אופטימים לגבי עתידה של הסוסה. בדיוק שהכל נראה פסימי לגביי המשך תפקודה של אנדי, אז נכנסה לחייה אנה שדלובסקי, באותו הזמן תלמידת כיתה י"ב, עם אהבה ענקית לסוסים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אנה, אשר רוכבת סוסים כבר תקופה ארוכה - ביום בהיר אחד, קיבלה הצעה מאתגר אך מפתה, לטפל באנדי. בעוד שברור שרבים אחרים היו מסרבים, לה - לא היה ספק, היא הייתה מוכנה ורצתה לשנות את גורלה של אנדי. "המפגש הראשוני שלי היה ב-11 באפריל השנה, כאשר פנו אלי בחווה והראו לי אותה, ושאלו בתקווה אם אוכל לקחת את אנדי על עצמי, לא חששתי מכלום ולא עניין אותי דעות של אנשים אחרים שהתייעצתי איתם לגביה, רק רציתי לעזור למסכנה הזאת".

אנדי בתחילת הטיפולים
אנדי בתחילת הטיפולים © צילום פרטי

שדלובסקי מספרת לנו על תחילת התהליך שלה ושל אנדי, "אני ואנדי התחלנו את תהליך השיקום וההכירות. מטיפול לטיפול אנדי ואני התחברנו יותר ויותר, היא סמכה עליי יותר ונתנה לי לעשות את הטיפול בשקט, אך הטראומה נראתה על פניה, אנדי הייתה צריכה שכנועים רבים מהצד שלי בכדי לצאת מהתא ולהכנס אליו, היא בהתחלה לא יכלה לעמוד בשקט בעמדת שטיפה וכל הזמן הסתכלה לאחור וזזה מצד לצד מרוב כאבים. השיקום שהיא עברה ועוברת הוא בהחלט גם מבחינה נפשית, השתמשתי על אנדי בשיטת הפינוקים, במקום להלחם איתה ולהתעקש שהיא תצא מהתא השתמשתי בגזרים, תפוחים ושלל פינוקים אחרים, ואנדי שיתפה פעולה ויצאה ונכנסה לתא ללא חשש כמעט. בעמדת השטיפה, נתתי לה להרגיש בטוחה בכך שליטפתי אותה ונתתי הרגשה של ביטחון ושאני איתה, הבנתי שהיא מרגישה לא בנוח להיות קשורה קצר ושיחררתי את החבל במעט. אנדי הבינה כל מעשה שלי וכל דבר שאני עושה זה לטובתה ושאני לא מתכוונת לנטוש אותה".

עם כל הרצון הטוב של אנה, היא הייתה בכל זאת צריכה לשמוע ולהייעץ מבחינה רפואית, שלעיתים - המצב היה נראה קצת שחור. "בהתחלה הווטרינרים והאנשים מסביב, אמרו שהיא לא תשתקם בהרבה, וגם אם כן המצב הנפשי שלה יהפוך אותה לסוסה משוגעת והמקרה הזה, לא ייתן לה לחיות בשקט ולהיות סוסה נורמאלית, ואני שאלתי את עצמי מה זה בעצם סוס נורמאלי? סוס שמקשיב לכל פקודה של רוכב? סוס שעומד בשקט בזמן ששוטפים ומטפלים בו? סוס שלא מראה את האופי שלו, לא בועט לא נושך? סוס שמתחרה ומביא פרסים? אין דבר כזה סוס נורמאלי, החיות הן כמו בני אדם, כל אחד עם השריטות שלו; אופי, מצבי רוח, עדיפות לאוכל ולמזג אוויר. מבחינתי אנדי נורמאלית לחלוטין, עם דרך חיים שונה מזאת של סוסים אחרים ועם עבר קשה יותר. מבחינתי כל אלה שאמרו שהיא תהפוך למשוגעת לא תנתן לאילוף או בכלל תחלים, הם אנשים שרק הסתכלו מהצד ושפטו בלי להכנס לזה פיזית. הכי קל לשפוט כשאתה זה שמסתכל, הם לא ראו את הנשמה של אנדי משתקמת ולא ראו את אנדי משתקמת. בתור האחת שהייתה איתה יום יום, עקבה אחרי כל תנועה שלה, אחרי כל מילימטר שבו צמחו שיערות חדשות והאחת שהצליחה להביא סוסה למצב נפשי רגוע, אני יכולה להגיד שלא משנה כמה קשה זה נראה וכמה בלתי אפשרי, בסוף ניתן לראות שהכל אפשרי בעולם הזה רק אם רוצים".

אנדי כיום
אנדי כיום © צילום פרטי

השאלה המתבקשת לאחר דעות שליליות לגביי עתידה של אנדי, היא - מאיפה התקווה? שדלובסקי עונה לנו: "התקווה שלי נבנתה כל פעם מחדש, כשראיתי את אנדי לראשונה מוציאה את הראש מן התא ומחכה שאני אבוא אליה, הבנתי שהיא התחברה אלי והתחילה לסמוך עליי. מטיפול לטיפול ומהפצעים שהגלידו הבנתי שהסוסה הזאת תהפוך להיות סוסה רגילה, אמנם הדבר ייקח זמן אך אני לא ממהרת לשום מקום איתה".

כיום אנדי במצב אחר לחלוטין, כל זאת בזכות החברה שליוותה אותה ואת אנה. אנה, אשר מוקירה תודה לחברה ששינתה את חייה של אנדי, מספרת לנו, "הורס אורגניקס זאת חברה ישראלית של חומרים טבעים לסוסים, החומרים שהם מייצרים לקוחים כולם מן הטבע להבדיל לחומרים שאכן כבר היו קיימים בשוק שיש בהם כימיקאליים שאכן עוזרים אך עם זאת מזיקים. 'הורס אורגניקס' מנוהלת על ידי ליאור ורותם משה, משפחה מדהימה ביותר אשר נכנסה לי ולאנדי ללב, כאשר הם שמעו על המקרה הם יצרו איתי קשר והחליטו לתרום לנו חומרים וללכת יד ביד לאורך כל השיקום ואף לאחריו, הם נתנו לנו הזמדנות שנייה לחיים, ולי נתנו הזדמנות להציל נפש אחת יפה ומתוקה ביותר. החברה הזאת מייצרת ומחדשת כל פעם חומרים על מנת לעזור ביותר ויותר בעיות שיש לסוסים. החומרים שבהם אני השתמשתי לאנדי כולם נתרמו מהורס אורגניקס: אורגניק אדג'- קרם נגד כיוויות, גרדות, שריטות ובעיות עור מגוונת אשר הפתיע את כולם וכבר אחרי הטיפול הראשוני שלי איתו עשה פלאים, בתאריך בתחילת חודש מאי אנדי התחילה טיפול במוצרי 'הורס אורגניקס' בלבד וכבר שלושה ימים אחרי ראיתי שינוי ענק בפצעים, האדמומיות והנפיחות ירדה והקרם הרגיעה את העור של אנדי ובנוסף הרחיק זבובים רבים ממנה. בנוסף שמנו עליה ספריי נגד זבובים ומעופפים שונים אשר בזכותו אנדי זכתה לשקט ימים וליליות בלי מעופפים עליה, כך גם ספריי לטיפוח הרעמה, מביא ברק, נותן ויטמינים לשיער ומעניק נפח, בזכותו הזנב והרעמה של אנדי בורקים ומנצנצים. אני לא יודעת באיזה מקום אנדי הייתה כיום לולא החברה המדהימה הזאת הייתה נכנסת לנו לחיים ולתהליך שיקום".

אנה מטפלת באנדי כיום
אנה מטפלת באנדי כיום © צילום פרטי

איך התפקוד של אנדי כיום?

"התפקוד של אנדי מדהים, היא יוצאת ונכנסת חופשי לתא, יכולה לעמוד בשקט בעמדת השטיפה, בנוסף הרגלתי אותה בזמן שאני מאחוריה אני שורקת לה שלא תיבהל. התחלתי לעשות לה אימוני לונג'ים אשר מכניסים אותה לכושר ומוציאים ממנה את המרץ, כאשר אני משחררת אותה במגרש היא מתגלגלת בחול בהנאה, והיא הולכת לידי ואחרי כאשר אני מנסה להפעיל אותה ללא לונג אלא משחק חופשי המחזק את התקשורת בינינו. תמיד ידעתי שעקשנות עם סוסים זוהי דרך שלא מתאימה לכל סוס, במקרה של אנדי אם אתה תיתעקש יותר ככה היא גם תעמוד על שלה.

עכשיו כאשר את זמן קצר לפני גיוס, מי יטפל באנדי?

"אנדי תעבור עדיין טיפולים אך פחות אינטנסיביים, כאשר אחזור מהצבא כמובן אלך לטפל בה, אך במהלך הטירונות שלי אבא שלי וחברה טובה שלי יטפלו בה מידי פעם. היא בהחלט צריכה עדיין טיפולים, אך לדעתי החלק הקשה מאחורינו ועכשיו אחנחנו רק צריכים לשמר את הגוף שלה ואת הפצעים מלכלוך ולשמור על זה שתצא מידי פעם מן התא לאוויר החופשי ולהוציא אנרגיה.

איזה טיפ את יכולה לתת לאחרים, שגם עומדים לפני שיקום אינטנסיבי כזה?
המסר שלי הוא ברור - אל תקשיבו לאחרים, גם אם אומרים לכם שהם יודעים מה יהיה, והם נתקלו במקרים רבים כאלה, כל סוס והמקרה שלו. אנדי הוכיחה לדעתי לכולם שאם רוצים משהו ודבקים במטרה אפשר לעשות שינוי מטורף. תמיד יהיו אנשים שיגידו דעות רעות ופחות מכובדות, אך אני מבקשת מכם בשמי ובשם אנדי, סוסה שיכלו להרדים אותה בשנייה אך המשיכו להלחם עליה, ובמקום עוד סוס עם המתת חסד קבלנו תוצאות אשר ילכו למחקר, סיפור מדהים וסוסה מהממת ביופיה ובאופי שלה שרק הולכת ומשתשפרת מיום ליום, בבקשה אל תוותרו בחיים על מה שחשוב לכם. תמצאו את הכוחות הנפשיים ותלחמו!

 
תגובות