אמ;לק: וירוס מסתורי בסין ומזג האוויר החריג ממשיך. צילום: fotolia

אמ;לק: וירוס מסתורי בסין ומזג האוויר החריג ממשיך

תקרית עם נשיא צרפת, רעידת האדמה בטורקיה ודרמה במשפחת המלוכה • סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים בללמוד לבגרות חורף במתמטיקה ולא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? יכול להיות שפספסתם את פורום השואה שהתקיים השבוע בארץ? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 

יום ראשון 19/01

בגיל 104, שבתאי חרינוביצ'קי הוכר כניצול שואה

לאחר בירוקרטיה ואמונה רבה, שבתאי חרינוביצ'קי הוכר כניצול שואה. הוא נולד בפולין בעת פריצת המלחמה ונאלץ לברוח. חרינוביצ'קי ברח עם אחיו ועברו בין מקומות מסתור, חיו בתנאים קשים של לינה וקור, אך למרות כל הקשיים הם שרדו והגיעו לרוסיה. אחיו נהרג כשנלחם לצד הרוסים ושאר משפחתו נרצחו בידי הנאצים.

למרות הגשמים הרבים: מפלס ים המלח ירד ב-2 ס''מ

הגשמים הרבים הציגו תוצאה מרשימה במפלס הכינרת, אך מפלס ים המלח לא  מפסיק לרדת. הסיבות לירידת המפלס: שאיבת מים מהכינרת לאספקה השוטפת בישראל. בנוסף, שאיבת מי ים המלח למפעלי תעשיות הכימיות של ים המלח יצרו חיסרון רב לים המלח.

גשמים רבים ירדו, אך מפלס ים המלח לא עלה
גשמים רבים ירדו, אך מפלס המים בים המלח לא עלה© adobestock

יום שני 20/01

בשורות משמחות: גשם כבד פקד את אוסטרליה

לאחר חודשים במאבק בשריפות ביערות אוסטרליה, מזג האוויר הסוער הגיע גם לשם. אבני ברד גדולות במיוחד ירדו על סידני, מלבורן וקנברה.

הנסיך הארי מודיע לתקשורת מדוע עזב את בית המלוכה

במשפחת המלוכה, הדרמות לא נפסקות: הנסיך הארי ובת זוגתו מייגן מרקל הודיעו על פרישה מבית המלוכה. בנאומו ציין כי הן חשבו על זה חודשים רבים והחליטו לקחת צעד אחורה. בנוסף הוא אמר שהם קיוו לשרת את המלכה, העם הבריטי, אך ללא מימון ציבורי זה לא יקרה.

הארי ומייגן בימים טובים
הארי ומייגן בימים טובים © יוטיוב

יום שלישי 21/01

חיילי צה''ל חיסלו 3 מחבלים שהסתננו מעזה

לוחמי צה''ל חיסלו 3 מחבלים שהסתננו מרצועת עזה לשטח מיוער ליד כיסופים. נמסר מצה''ל כי אחד מן המחבלים זרק רימון או מטען לעבר כוח צה''ל. בעזרת טנק ולוחמי צה''ל, החזירו בירי וחיסלו את המחבלים.

היום הקר בשנה

ביום ג' האחרון ירדו 15 ס''מ שלג בחרמון, והטמפרטורה באזור הייתה -2 מעלות. בנוסף, בשכונות ההרריות, צפת ובהרי השומרון, ירדו פתיתים לבנים. גשמים חזקים ירדו במרכז ובצפון הארץ ומזג האוויר היה קר מהרגיל.

הוכתר באופן רשמי: היום הקר בשנה
הוכתר באופן רשמי: היום הקר בשנה © adobestock
 

יום רביעי 22/01 

מקס אדלשטיין בן נפל מבניין מגוריו

צוותי מד"א פינו את אדלשטיין לבית החולים "אסותא", ולאחר מאמצים רבים, נקבע מותו. שעות ספורות לפני האירוע, העלה סטורי לחשבון האינסטגרם בו כתב : "נמאס לי מהחיים". נציין כי סיבת המוות טרם ידועה והמשטרה חוקרת מה היה שם.

הגשם ממשיך במלוא עוצמתו

מזג האוויר הסוער ממשיך והגשמים מביאים איתם גם בשורות טובות. נזכיר כי מתחילת השנה מפלס הכנרת עלה ביותר מ-4 מטרים, ורק בשבוע האחרון עלה במטר (!).

"צאו החוצה!": נשיא צרפת צעק על אנשי ביטחון ישראלים בירושלים

מקרון הגיע לארץ בשל פורום השואה שהתקיים ביום ה', יום לפני כן הוא הסתובב בירושליים. תיעוד מעימות מילולי חריף בכנסייה צרפתית בעיר העתיקה בירושלים: מקרון זעם שמאבטחים מתכוונים להיכנס איתו לכנסיית סנטה אנה. "אני לא אוהב את מה שאתם עושים, כבדו את הנהלים", אמר - 23 שנה לאחר עימות דומה בין נשיא צרפת דאז למאבטחים בירושלים. אולם בהמשך הוא התנצל על אמירתו.

תיעוד התקרית 

יום חמישי 23/01 

פורום השואה: מנהיגים מכל העולם מגיעים לישראל

ועידת המנהיגים מגיעה לישראל לחלוק כבוד לרגל יום השואה הבין לאומי ובינהם פוטין שדעבר עם אמה של נעמה יששכר, יפה יששכר ונתן הצהרה רשמית לגבי נעמה בה ציין כי הוא מבין שהיא מגיעה מבית טוב ויתייחסו אליה בהתאם ובצורה טובה יותר.

יום שישי 24/01

רעידת אדמה בטורקיה הורגשה היטב בישראל

התרחשה רעידת אדמה בעוצמה 6.8 היכתה בעיר דוגניול שבמזרח טורקיה, וישראלים רבים הרגישו היטב את בשעות הערב את רעידת האדמה במרכז ובצפון הארץ. גם בסוריה, אלבניה וגאורגיה הרעש הורגש.

ספורט בעולם

קוואי לאונרד שחקן הכדורסל המשחק בקבוצת "לוס אנג'לס קליפרס" קלע לראשונה "סיים טריפל דאבל" במשחק מול "מיאמי היט". הציין כי זו הזפעם הראשונה בקריירה שלו , לאחר 502 משחקים!

יום שבת 25/01

נשללו מקרי וירוס קורונה בישראל: תיירים שחזרו מסין הוכנסו לבידוד

בעקבות בדיקות שנערכו לשני ישראלים ששבו מסין, נשלל חשד להידבקות בנגיף הקורונה שבו נדבקו כ-1,400 בני אדם ו-41 מתו ממנו. באחד המקרים אושפז גבר בן 35 בבית החולים הדסה עין כרם, אך בדיקות מעבדה העלו כי לא מדובר בווירוס הקורונה. בבית החולים שיבא בתל השומר העלו בדיקות שמדובר בשפעת. תיירת סינית אושפזה בבידוד בבית החולים בבית ג'אלה שברשות הפלסטינית, ועדיין מחכים לתוצאות הבדיקות.

נשלל האפשרות שתיירים ישראלים שחזרו מסין נדבקו בוירוס
נשללה האפשרות שתיירים ישראלים שחזרו מסין נדבקו בוירוס © Fotolia

 

קצת ספורט בארץ

2 הג'ודקאים הישראלים אורי ששון (המתחרה בתחרויות מעל 100 ק"ג) ופיטר פלצ'יק (המתחרה בתחרויות מתחת ל- 100 ק"ג) העפילו למשחקי הגמר בתחרויות הגראנד פרי ת"א.

 

תגובות