מנצלים את הכוח: בני הנוער שמשנים את התודעה. אורי רובין

מנצלים את הכוח: בני הנוער שמשנים את התודעה

"רוב הנוער" הוא מיזם ברשתות החברתיות שמטרתו לקדם את המעשים הטובים של בני הנוער בכל רחבי הארץ ולומר בקול רם מבלי להתבייש "יש לנו נוער איכותי, מדהים וערכי"! ישבנו לראיון עם אוהד, ממקימי הפרוייקט

בעולם המודרני, בו הטלפון הוא חלק בלתי נפרד מחיינו ובעקבות כך הכוח של הרשתות החברתיות הפך למעצמה בפני עצמה, יש בני נוער שמוצאים את הדרך לנצל את הכוח הזה בעזרת שיתוף והגברת המודעות לצדדים הטובים והמדהימים של הנוער בעולם ובישראל בפרט. אוהד קלמנוביץ' (בין היתר, כתב בפרוגי), הוא אחד מהאנשים שמציגים את היכולות הטובות (והרבות) של בני הנוער והביאו אותם לידי ביטוי ברשתות החברתיות, במיזם בו הוא לוקח חלק "רוב הנוער".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

במה הפרוייקט עוסק?

"הפרוייקט עוסק בהפצה של מעשים טובים של בני נוער ועידוד התנדבות ותרומה לקהילה. בעצם התחלנו לפרסם את הדברים בגופי מדיה שונים כמו פייסבוק ואינסטגרם שם אנחנו מפרסמים סרטונים ותמונות של מעשים טובים ומקומות התנדבות שבני נוער מכל רחבי הארץ שלחו לנו. בקרוב גם נכנס לעיתונים מקומיים ולהגביר כמה שיותר את המודעות לדברים הטובים של בני הנוער".

למה בחרתם למיזם את השם "רוב הנוער"?

"רצינו בעצם להראות מיהו הנוער בישראל ולהראות שאלו לא רק 'יחידי סגולה', אלא באמת רוב הנוער! חוץ מזה שזה נהיה כמו 'סלנג' בבית הספר ונהפך פשוט למשהו קליל וקליט שתפס אצל כולם".

איך נוצר המיזם?

"אני גר בקיבוץ בצפון, שם אנחנו אוכלים ארוחות בחדר אוכל של כל הקיבוץ. באחת מארוחות הצהריים, ממש כמה ימים אחרי פרשת איה נאפה אני וחברים שלי שמענו שיחה של כמה מבוגרים שדיברו על הנוער בארץ. נכנסנו לשיחתם והבנו מהם שהם חושבים שהנוער שלנו לא איכותי מספיק וכל היום מתעסק בעצמו. היינו מופתעים מזה מאוד, הרי הם מכירים אותנו ועדיין חושבים ככה על כל הנוער והם בתגובה הצהירו כי אנחנו 'יחידי סגולה', ואין הרבה כאלה לצערם. הסברנו להם שהתפיסה שלהם לגבי הנוער היא מוטעית ולא נכונה, ושחבל שהם לא מסתכלים על הצד הטוב של הנוער ומעדיפים להתעסק בדברים השליליים ואז אחד מהם זרק בצחוק לאוויר 'אז יאללה, תפיצו את זה', מה שהוא לא ידע, שההערה שזרק בצחוק, הפכה תוך כמה ימים למיזם".

עופר שוורץ ואוהד קלמנוביץ'
עופר שוורץ ואוהד קלמנוביץ'- מקימי הפרוייקט © אורי רובין

אתם בעצם רוצים ליצור מחדש את התדמית של הנוער, שלפי מה שטענת, לא כל כך טובה כרגע בעינך. אתה חושב שרשתות חברתיות באמת מסגלות לעשות דבר בכזה סדר גודל?

"יצירת תדמית מושפעת מכל כך הרבה דברים, אנחנו חושבים שהרשתות החברתיות הן פתיחה טובה לכך. חוץ מזה שיש את העיניין של פה- אוזן, שומעים ממישהו אחד ומעבירים לצד הבא וכך יוצרים שרשרת ארוכה של אנשים שנחשפו למיזם. היום בעידן של כל השיתופים והסטורי, נהיה הרבה יותר קל לשתף דברים בקהילה. כמה שיותר פלטפורמות אליהן נחשף ככה יהיה יותר טוב!"

מה המטרות שלכם להמשך?

"אני אחלק את השאלה הזאת לשלושה חלקים - יעוד, מטרה וחזון. היעוד שלנו הוא באמת לשנות את התודעה לגבי בני הנוער, דרך הסיסמה שלנו- 'מגבירים את האור, משנים את התודעה', המטרה שלנו היא לעודד בני נוער לצאת מהבית ולתרום לקהילה והחזון שלנו הוא שעוד בני נוער מכל רחבי הארץ, יעזרו לנו להפוך את העולם למקום טוב יותר".

איך ניתן להצטרף או לתרום לפרוייקט בדרך כלשהי?

"דבר ראשון- כל לייק, שיתוף ותגובה יעזרו, תשלחו לנו סיפורים לדף הפייסבוק שלנו וולעמוד האינסטגרם, בשיתוף תמונות וסרטונים. תייגו אותנו בפוסטים שאתם מאמינים שאפשר לשתף אצלנו בעמוד ותפיצו את המעשים הטובים של הנוער!"

 

תגובות