אמ;לק: מוות אגדת הכדורסל ונעמה יששכר חוזרת הביתה. gettyimges.ILarah Silbiger

אמ;לק: מוות אגדת הכדורסל ונעמה יששכר חוזרת הביתה

יום השואה הבין לאומי, עונש לנהג שדרס והפקיר למוות את ארי נשר ז"ל ותכנית המאה• סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

חודש ינואר 2020 נגמר בסערה, עם לא מעט אירועים שקרו השבוע. החל מהמוות של אגדת הכדורסל, דרך הנגיף המסוכן שכל העולם מדבר עליו ועד לתוכנית השלום של טראמפ שאחרי שנים של דיבורים, סוף סוף פורסמה. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר ולסכם את השבוע שהיה.

עוד במרוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

אגדת כדורסל הלכה לעולמה

השבוע החל עם טרגדיה איומה. בשעות הערב של יום ראשון התחילו בארה"ב שמועות ודיווחים על תאונת מסוק קטלנית, בה נהרג אחד מכוכבי הNBA הגדולים בהיסטוריה-קובי ברייאנט. עד מהרה הדיווחים אומתו ונפל אבל כבד על עולם הכדורסל. ברייאנט היה אחד מהשחקנים שהשפיעו הכי הרבה על הליגה ב20 השנים האחרונות. זכה בקריירה שלו ב5 אליפויות ושושלת אדירה. עם ברייאנט נהרגו גם בתו הבכורה בת ה13 ועוד 2 משפחות נוספות.

יום שני

נזכור ולא נשכח- יום השואה הבין לאומי

כמו בכל שנה צוין יום השנה הבינלאומי. לאחר שבשבוע שעבר ראשי ממשלות ונשיאים של יותר מ50 מדינות הגיעו לישראל, ברחבי העולם ציינו ב27.1 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אוושוויץ בירקנאו. נשיא המדינה ראובן ריבלין השתתף בטקס ענק באוושוויץ וגם נשא דברים בפרלמנט הגרמני. 

© adobestock

יום שלישי

תכנית המאה ופרשת החסינות

יום שלישי בבוקר, עוד לפני שהציג ביחד עם הנשיא טראמפ את תכנית השלום, ראש הממשלה בנימין נתניהו משך את בקשת החסינות שהגיש לכנסת. כתוצאה מכך, הליכי המשפט שלו התחילו באופן רשמי בבית המשפט המחוזי בירושלים, והוא לא יקבל חסינות מהכנסת ולא יהיה חסין מהעמדה לדין. 

באותו יום, לאחר כ3 שנים של תכנונים ודיבורים, נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ פרסם את התוכנית שלו לשלום במזרח התיכון ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. עיקרי התוכנית הם הכרה של ארה"ב בהתנחלויות ובהתישבויות ביהודה ושומרון, והקמת מדינה פלסטינית והגדלת רצועת עזה במידה וחמאס יפורק מנשקו. למעשה, זאת אחת מהתוכניות המפורטות והגדולות ביותר שאי פעם הוכרזו, אך מהר מאוד הצד הפלסטיני שלל כל סיכוי להצלחת התוכנית. 

© gettyimges.ILarah Silbiger

יום רביעי

פוטין מאשר את החנינה של נעמה יששכר

לאחר חודשים שבהם כל המדינה עסקה במעצרה ובכליאתה של הצעירה הישראלית נעמה יששכר ברוסיה, לאחר תהליך ממושך היא קיבלה את החנינה מנשיא רוסיה פוטין, וביום חמישי האחרון נחתה בישראל ביחד עם ראש הממשלה במטוסו. למעשה , יששכר חזרה הביתה לאחר כמעט שנה שהיתה כלואה ברוסיה בשל החזקת סם במזוודה שלה. תחילה היא נשפטה ל7.5 בכלא הרוסי, אך היא הגישה בימים האחרונים את בקשת החנינה לנשיא הרוסי , שכאמור בסוף התקבלה.

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט

נגיף הקורונה שממשיך לגבות קורבנות בסין לאט לאט מתפשט בעולם. אחרי שבתחילת השבוע דווח כי אנשים נדבקו במחלה גם באירופה, בישראל היו מספר מקרים של אנשים שהוכנסו לבידוד מחשש שנדבקו, אך אצל כולם הספק הוסר. כאמור, הנגיף ממשיך לגבות קורבנות בעיקר בסין, ובשל העובדה שהוא מתפשט בכל רחבי סין משרד הבריאות המליץ לאזרחי המדינה לא לנסוע לסין, וגם אל על השביתה את טיסותיה למדינה לחודשים הקרובים. כמו כן, משרד הבריאות הוציא תקנות מיוחדות שקשורות למי שביקר בסין לאחרונה, במטרה שהנגיף לא יתפשט גם פה.

יום חמישי

החטא ועונשו

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על הכדורגלן יצחק אספה, שהורשע בהפקרת ארי נשר למוות, ל4.5 שנות מאסר. כזכור, הכדורגלן הואשם שלאחר שפגע בצעיר עם רכבו, ברח ולא הגיש לו עזרה. מאוחר יותר גם נקבע מותו של הצעיר.
אספה גם ישלם 5,000 שקלים כפיצוי לנער השני שנפצע.הוא צפוי להיכנס לכלא ב-25 בפברואר.

ארי נשר ז
ארי נשר ז"ל © צילום: רפי דלויה

הפסד ראשון בבית

לאחר 10 נצחונות רצופים בבית ביורוליג, מכבי תל אביב בכדורסל הפסידה האחרון לריאל מדריד בתוצאה 81:77.
למרות ההפסד, הקבוצע עדיין עם מאזן חיובי ושמרה על מקומה בצמרת הטבלה, ובשבוע הבא תפגוש את חימקי מוסקבה ואת פנרבחצה הטורקית.

יום שישי

אזעקות צבע אדום נשמעו בעוטף

כתוצאה ומאז פרסום תכנית המאה, השגרה של תושבי הדרום נגמרה שוב עם מטחי רקטות שנורו אליהם במהלך הימים האחרונים, כאשר בערב שישי 3 רקטות נורו לעבר שדרות ו2 מהן יורטו, ותינוקת נפצעה כשנפחה מידי אימה כאשר רצו לממד. כתוצאה מירי הטילים, צהל תקף בימים האחרונים עמדות של חמאס ברחבי רצועת עזה.

© מוטי קמחי

יום שבת

בריטניה פורשת

הבוקר (שבת) לאחר 47 שנים, בריטניה פרשה מהאיחוד האירופי. אחרי ששנים רבות דנים בבריטניה על הנושא הזה, שגם הצליח להפיל ראשי ממשלה , המהלך יצא לפועל. למעשה, היא המדינה הראשונה שעוזבת את האיחוד מאז שהוקם. כזכור, לפני יותר מ3 שנים נערך בבריטניה משאל עם שבו נשאלו האזרחים בנוגע לדעתם על המהלך, והיום כאמור הוא יצא לפועל.

 

תגובות