מסביבה תומכת ועד טיפוח: כך תהנו מגיל ההתבגרות. צילום: adobestock

מסביבה תומכת ועד טיפוח: כך תהנו מגיל ההתבגרות

גיל ההתבגרות הוא אחד מהתקופות הכי משמעותיות ומאתגרות בחיים של כל נער, אספנו לכם כמה טיפים כדי שתעברו אותו בדרך הכי טובה שיש

גיל ההתבגרות הוא גיל נפלא מלא בצבעים שונים. בתהליך ההתבגרות אתם תכירו חברים חדשים, תריבו איתם, תשלימו איתם, תצאו לכל מיני מקומות, תקבלו ציונים טובים, תיכשלו, תריבו עם ההורים שלכם בגלל חוסר הסכמה וכנראה שגם עם המורים, תעברו לחץ חברתי, שינוי הורמונלי במראה החיצוני ועוד חוויות שונות. אך איך באמת מתמודדים עם הגיל הזה? למרות שיש חסרונות כמו לכל דבר איך אפשר להנות ולחוות את גיל ההתבגרות ולשרוד אותו בבטיחון. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

המנעו מריבים

בגיל ההתבגרות חוסר הסכמה, ריבים וסכסוכים קשה להימנע מהם. ריבים הם דברים לגיטיימים והגיוניים. כדאי לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם רבים עם מישהו האם כדאי לכם לאבד את הבן אדם שחשוב לכם בגלל ריב? או לשים את האגו בצד ולנסות לפטור את הבעיות במקום להיכנס לסכסוך.

© adobestock

טיפוח ואסתטיקה 

הטיפוח הוא חלק מרכזי שבו בני הנוער אוהבים להתעסק ולהראות הכי טוב והכי יפים שיש אך תמיד יהיו שיבושים בדרך. במהלך גיל ההתבגרות יש שינוי הורמולי בגוף ולכן פתאום אתם הופכים לנמוכים בכיתה או לגבוהים, לרזים או המלאים וכמובן פצעי בגרות. במקום לשתות כל מיני תרופות שמנסות למנוע את הפצעונים יש דרכים אחרות לעשות זאת למשל: שטיפת פנים רצוי לשטוף את הפנים 3 פעמים ביום אבל לא לכולם יש את הזמן לשטוף כל כך הרבה פעמים את הפנים כדאי מאוד לפחות פעם ביום לפני שאתם הולכים לישון או כאשר אתם קמים בבוקר. בנות שמנסות להסתיר חצקונים בעזרת מוצרים של איפור כומו קונסילר או מייקאפ אל תשימו אותו יותר מידי ואל תגעו בפנים שלכם זה רק מזיק לכן לעור. בנים ובנות המלצה שלנו תשתמשו בקרמים לפני שאתם הולכים לישון וכשאתם קמים בבוקר.

© fotolia

תהנו מהגיל

גיל ההתבגרות שלכם לא יחזור, תעשו דברים שבחיים לא העזתם לעשות שתמיד רציתם ולא היה לכם את האומץ כדי שלא תתבאסו שלא עשיתם. תהנו, תבלו, תעשו שטויות (כמובן בפרופרציות ) אתם עוד תתגעגעו לגיל ותקנאו בילדים שלכם כשהם יעברו את הגיל ההתבגרות. במקום להתבאס על עצמכם או על החברים, משפחה או על הציונים שלכם תצאו מהבית תפגשו עם החברים שלכם ותהנו מהזמן הנותר!

© adobestock

לימודים

רוב הילדים מכיתה א' עד כיתה י'ב נוהגים ללכת לבית הספר וללמוד. הלימודים לא תמיד כיפים ומעניינים אך הם הכרחיים. לא אוהבים ללמוד? תנסו בדרך יצירתיות ללמוד כך שתתחילו לחבב ולא להשתעמם מהחומר. תלמדו עם ההורים, דרך יוטיוב או אפילו חברים אבל תזכרו לא להתייאש כי הזמן עובר מהר ואיתם גם הלימודים.

© adobestock

חברים

תמצאו את החברים שבאמת עושים לכם טוב ולא משפיעים עליכם לרעה ומנסים להוריד לכם את הביטחון. תמנעו מלהיכנס למקומות שלא עושים לכם טוב. נכנסתם למקום שלא טוב לכם? תצאו ממנו אף פעם לא מאוחר! רק הזיכרונות שלכם יהיו עם מי אתם מסתובבים איפה ומי החברים שלכם ומי יודע אולי כבר פגשתם חברים לכל החיים.

© Fotolia
תגובות