הם משלנו: 5 הישראלים המשפיעים ביותר בתחום הספורט. צילום: gettyimges.IL

הם משלנו: 5 הישראלים המשפיעים ביותר בתחום הספורט

הם עשו את זה בארץ ומחוצה לה, הביאו לנו כבוד ברחבי העולם ולימדו אותנו שעם כוח רצון- הכל אפשרי. אז קבלו אותם, חמשת הישראלים המשפים ביותר בספורט הישראלי!

זה לא סוד שמדינת ישראל היא מפתיעה בתחומי הספורט. בסך הכול כתשעה מיליון תושבים, אבל מדינה מצליחה מאוד בתחום הספורט. יש לנו כבר מספר מדליות שלא מבייש את המדינה הקטנה שלנו, זכיות רבות באליפויות עולם, וקבוצות כדורגל וכדורסל שעשו היסטוריה. החלטנו לרכז עבורכם את חמשת הספורטאים המשפיעים ביותר בתחום הספורט, כמובן הישראלים, כדאי שתראו שגם ממדינה קטנה כמו שלנו אפשר להיות מוצלחים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יעל ארד

אנחנו בטוחים ששמעתם את השם הזה, יעל ארד. ולה הכי מגיע שנפתח איתה את חמשת הספורטאים המשפיעים ביותר! לא רק שיעל ארד היא אלופת אירופה, וסגנית אלופת העולם בג'ודו. יעל ארד היא הספורטאית הראשונה שהביאה למדינת ישראל מדלייה אולימפית, ולא סתם, מדליית כסף! באולימפיאדת ברצלונה בשנת 1992, יעל ארד התחרתה בתחרות הג'ודו לנשים, העפילה לגמר ש זכתה במדליית כסף מכובדת, וכך הביאה כבוד רב למדינה הקטנה שלנו, עם המדליה הראשונה!. אגב יעל, נפצעה ארבעה חודשים לפני אותה אולימפיאדה אך לא ויתרה, עברה ושיקום והתחרתה. מיעל אפשר ללמוד שגם שקשה, אסור לוותר.

 
 
ציפי רובין

את השם הזה לא בטוח תכירו, אבל אנו חייבים לציין אותה. ציפי רובין התחרתה בשלל ענפים ספורטאים באולימפיאדות הנכים בשלל השנים. מהדיפת כדור ברזל, לשחייה ואפילו כדורסל וטניס שולחן, פעם אחר פעם ציפי השתתפה באולימפיאדות והביאה מדליות הביתה. עכשיו תחזיקו חזק, ציפי זכתה בלא פחות מ30 מדליות אולימפיות. ביניהן 15 זהב, 8 כסף ו7 ארד. היא מדורגת במקום הרביעי בעולם לצבירת מדליות, ובמקום העשירי בעולם לצבירת מדליות זהב. אל תשכחו, היא משלנו! אז שאפו לציפי שעל אף המגבלות, הצליחה להביא כבוד למדינה, ולעצמה עם כל שלל התארים שהיא נושאת.

שחר פאר

אמנם היא כבר פרשה מתחום הספורט, אך אי אפשר שלא לכלול אותה ברשימה הזו. שחר פאר הטניסאית המצליחה ביותר בישראל (בתחום טניס נשים). בעולם פאר, מדורגת במקום ה11 והמכובד ביותר. וזה דירוג שיא לכל הטניסאים והטניסאיות בארץ. שחר פאר כמה וכמה פעמים העפילה לשלבים מאוד מתקדמים באליפויות העולם בטניס, אמנם היא לא זכתה, אך תמיד הביאה כבוד למדינה. אז על שחר פאר נגיד, שגם אם לא זוכים זה לא משנה ואפשר להביא כבוד גם בתארים ותחרויות, הניצחון הוא לא הכול.

גל פרידמן

גל פרידמן, אנחנו בטוחים שגם את השם הזה אתם מכירים. לא רק שגל פרידמן היה הישראלי היחיד שזכה במדליית זהב באולימפיאדה הוא גם אלוף העולם בתחום השיט. גל כבר ב1996 כמעט וזכה במדליית זהב ראשונה למדינה, אבל בגלל כל מיני כשלים קטנים, זכה לבסוף במדליית הארד המכובדת ביותר. אך בשנת 2004 באולימפיאדת אתונה, גל סוף סוף הצליח להביא כבוד למדינה, וזכה במדליית זהב בתחום השיט, והמנון התקווה הושמע לפחות כרגע בפעם היחידה במשחקים האולימפיים. גל עשה את ההישג לאחר שהיה בהפסקה של ארבע שנים, אך הוא לא וויתר וחזר להתאמן, ובסופו של דבר תראו לאן הוא הגיע. אז זכרו תמיד, שעצם זה שעוזבים משהו לא אומר שאי אפשר אפילו לחזור אליו ואפילו להצליח בו.

 

עמרי כספי

את הרשימה נסיים עם עוד ספורטאי שעשה היסטוריה והוכיח שהכול אפשרי. עמרי כספי הוא שחקן כדורסל ישראלי (בגובה 2.06 מטרים, גבוה למדיי), שהיה לשחקן הכדורסל הישראלי הראשון שהגיע לNBA הלוא זוהי אליפות הכדורסל בארצות הברית, שהיא הינה מעצמת כדורסל. כספי שיחק במכבי תל אביב, ובנבחרת ישראל אך ב2009 הוחתם לראשונה בקבוצה ראשונה בNBA ומאז רק המשיך לעלות ולעלות עד שאפילו הוחתם באלופת ה - NBA . כספי טיפה קריירה מרשימה של 10 שנים בארצות הברית, שרק לאחרונה חזר לארץ לשחק בקבוצה בה שיחק בנעוריו, הלוא היא מכבי תל אביב. אבל עמרי הוכיח שזה לא משנה מאיפה אתה, אם יש לך כשרון ואתה יכול להראות אותו, אתה תצליח.

gettyimages-464090518
gettyimages-464090518 © Gettyimages

 

תגובות