כך תשכנעו נכון: טיפים לניהול הדיבייט המושלם. צילום: shutterstock

כך תשכנעו נכון: טיפים לניהול הדיבייט המושלם

כמה פעמים הרגשתם שהייתם צריכים לעמוד על שלכם יותר? חולמים לנהל דיבייט בצורה נכונה? בדיוק בשבילכם אספנו עבורכם 5 טיפים לניהול הדיבייט המושלם!

פעולת השיכנוע היא דבר שבו אנו נתקלים באופן יום יומי, משכנוע אחד החברים להצטרף אלינו או שכנוע אחד ההורים לבקשת משהו שאנו רוצים. ובנוסף, אנו נתקלים בה בחוגים בבית הספר שעוזרים לנו "לשכנע" בצורה טובה יותר.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

תהיו מאורגנים 

דיבייט יכול להיות כחלק מפעילות בבית ספר, תנועת נוער או אפילו מתנהל מול ההורים או החברים שלכם. כדי לגרום לכך שתנהלו את הדיבייט המושלם ובסופו של דבר תשיגו את המטרה שלכם- לשכנע את מי שמולכם, אנחנו מציעים לכם להכין רשימה ולרשום בנקודות לעצמכם את הדברים שבהם תרצו להתמקד, כך תדברו על מה שחשוב לכם ותעבירו אותו הלאה!

© fotolia

שכנוע בשלבים

התחילו את הדיבייט שלכם לפי שלבים, בשלב הראשון של הדיבייט- הסבירו מהי מטרתכם ומה תרצו להשיג. בנוסף, הציגו את היתרונות והחסרונות. בשלב השני- הציגו את דרכי הפעולה שלכם למשל: אם אתם מבקשים כלב מהוריכם הסבירו להם את הלוח הזמנים שלכם ואיך הוא משתלב עם גידול כלב (הוצאת הכלב, טיפול בכלב ועוד). בשלב האחרון של הדיבייט, סכמו את מה שאמרתם לכמה משפטים כדי לתמצת את נימוקכם.

שפת גוף ומימיקה

כחלק מתהליך השכנוע, חשוב שתשימו לב לכמה דגשים כשאתם טוענים את דעתכם ומנמקים אותה.
הראשון, תנועה, חשוב לשים לב לזוז ולדבר עם הידיים בזמן הדיבייט, כשאתם זזים אתם משדרים בשפת הגוף שלכם ביטחון. והשני הוא מימיקה וכיוון המבט, חשוב לשים לב להיכן אתם מסתכלים ולדבר אל אנשים היישר לתוך היניין, להשתמש בהבעות פנים שונות כדי להתחבר לנאמר ולהציג את הנושא בצורה הטובה והברורה ביותר.

© Fotolia

טון וקצב דיבור

אחד הכלים החשובים ביותר בדיבייט הוא הקול, כשאתם מדברים אל הסובבים אתכם שימו לב שהקול שלכם ברור וחזק, כך תהיו בטוחים שכולם שמעו את מה שיש לכם להגיד. שחקו עם טון הדיבור, תנמיכו איפה שצריך ותגבירו איפה שכדאי. מילים חשובות יותר תדגישו, משפטים עוצמתיים - אמרו לאט. טון וקצב הדיבור הם אולי הדבר הכי חשוב בניהול הדיבייט ויכולים להביא לכם את הניצחון בקלות.

כריזמטיות

כריזמה היא אחת התכונות החשובות ביותר שצריכות להיות לנואם היא כריזמה. הקסם האישי של הבן אדם הנואם, היכולת שלו למשוך את תשומת הלב של הקהל המקשיב לו וגרום לו להתמקד אך ורק בו. הצגת יכולות שכנועופנייה ללב של הבן אדם המקשיב לכם. ברגע שתשתמשו בתכונה זו, תצליחו לכבוש ישר את תשומת הלב של הקהל ואולי גם להגיע אל ליבם.

© fotolia

 

 

תגובות