תלמיד בבידוד: "אם הדבקנו כבר מישהו בקורונה - אין איך למנוע". צילום מהעולם: gettyimges.IL Anthony Kwan

תלמיד בבידוד: "אם הדבקנו כבר מישהו בקורונה - אין איך למנוע"

"ראינו את המשלחת הקוריאנית ואפילו השתעשענו בינינו מהמחשבה שיש להם קורונה", מספר לנו תלמיד כיתה י' ששוהה בבידוד לאחר קרבתו בטיול למשלחת. איך התלמידים מעבירים את הזמן ומה הם מתכננים לעשות בנושא? ראיון מיוחד

עומר שחר, בן ה-16, תלמיד כיתה י' בבית הספר "אלון בן גוריון" בעפולה ו-יו"ר מועצת התלמידים והנוער בעפולה, הוא אחד מהתלמידים שנשלחו לבידוד לאחר ששכבתו שהתה ליד משלחת הקוריאנים שחלו בקורונה במסגרת הטיול למצדה. בראיון מיוחד בנושא מספר לנו שחר על תגובת התלמידים וההורים וכיצד הם מתכוונים להמשיך מכאן.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

עד כמה זה הלחיץ אתכם כשבישרו לכם שעליכם להיות בבידוד? 

"הלחיץ אותנו בהתחלה כשאמרו שעלינו להיכנס לבידוד. למעשה, כולם יחסית לא באמת עיכלו את הסיטואציה אבל לדעתי אין מה להבין כי אנחנו לא היינו קרובים לתיירים מדי, היינו כמה מטרים מהם והלכנו לידם. זה לא מרחק קרוב מדי להידבק,  אבל מבינים ומכבדים את החששות וזה בסדר. עם זאת מדגישים שאנחנו אישית לא מפחדים שמישהו מאיתנו נדבק".

והבידוד נחוץ ויעזור?

"לדעתי הבידוד בכלל לא יעזור, אבל אנחנו מקשיבים לעירייה, משרד הבריאות, בית הספר ולכל ההוראות. בידוד אחרי שבוע וחצי שבמהלכו היינו בחוץ, עשינו סיבובים, שהינו עם המשפחה בחוץ - לכן זה קצת מיותר. אם הדבקנו מישהו ואנחנו היינו חולים אז כנראה שכבר נדבקו כי אין איך למנוע את זה בדיעבד".

עומר בטיול שגרם לבידוד
עומר בטיול שגרם לבידוד © צילום פרטי

זה תקף גם על ההורים שלכם?

"הבידוד לא תקף להורים שלנו והם לא קיבלו הוראות מיוחדות, רק מי שהיה בקרבה לקוריאנים במסגרת הטיול".

אילו הנחיות נוספות קיבלתם?

"אמרו לנו שמי שלא מרגיש טוב, מישהו עם חום או משתעל - ללכת ישר לבית חולים ולהזמין ניידת מד"א כדי לטפל במהירות האפשרית ולבחון את המצב. במקביל, בית הספר שולח לנו משימות כדי שנוכל לנסות לשמור על שגרה ככל האפשר בזמן הבידוד".

שוהה בבידוד. עומר
שוהה בבידוד. עומר © פרטי

"ממה ששמעתי, אף הורה ותלמיד לא התנגדו ממש לבידוד ולהחלטה, כולם כרגע בעיקר חוששים כי לא מכירים את הדבר הזה. לומדים את ההנחיות ומקשיבים בתקשורת ועל פי זה ההתנהגות שלנו בהתאם".

אתה זוכר בכלל מפגש בטיול עם משלחת התיירים הקוריאנית?

"אני זוכר שכן ראינו את המשלחת במסגרת הטיול במצדה. עברנו לידם ולא היינו הכי קרובים, הלכנו באזורים שלהם. האירוניה היא שצחקנו בין החברים ואמרנו בינינו - 'תארו לכם יש להם קורונה'".

עומר מספר שההחלטה על בידוד התלמידים מהטיול השפיעה על תלמידים נוספים מבית הספר שלא נכחו באותו הטיול. "תלמידים שלא היו בטיול חושבים שאנחנו חולים בקורונה, למרות שזה לא נכון. זה חשד ממש קטן שאולי נדבקנו במשהו. אבל תמיד תלמידים יפחדו ולמעשה לא מעט תלמידים כאלו בחרו לא להגיע לבית הספר היום בגלל החשש והפחד. נקווה שבימים הקרובים זה ייפחת ואותם התלמידים שלא בבידוד יגיעו כרגיל".

בתור יו"ר מועצת התלמידים של עפולה, אתה פועל או תפעל בנושא כדי שלא יהיו חרמות כלפי התלמידים האלו גם אחרי הבידוד?

"לא היה לי כל כך זמן כיו"ר לחשוב על הדבר הזה כי זה קרה כל כך מהר. אבל מבטיח שאחשוב על פתרון ורעיון. גם התייעצתי וייעצתי  למועצה הארצית על רעיונות לפתרונות לשמור על שגרה בזמן הזה למי שבידוד ולא ישתעמם".

 

תגובות