השיחות עם ההורים נגמרות בריבים? זה מה שתעשו!. צילום:AdobeStock

השיחות עם ההורים נגמרות בריבים? זה מה שתעשו!

מרבים לריב ולהתווכח עם ההורים? החלטנו לאסוף עבורכם כמה טיפים שיעזרו לגשר על הפערים בשיחות ביניכם. תודו לנו אחר כך!

בתור נערה עם הרבה רצונות, הבנתי שתקשורת נכונה עם ההורים יכולה למנוע מריבות מיותרות וחוסר הבנה ואף לגרום לרצונות שלי להתממש מהר יותר. כשנחשפתי לעולם התקשורת האפקטיבית גיליתי כמה טריקים שבזכותם התקשורת שלי עם ההורים השתפרה מאוד, אספתי בשבילכם את חמשת הטריקים המוצלחים ביותר!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הימנעו מהאשמות

בשיחות בהן אתם רוצים להעביר ביקורת, הימנעו מהאשמות! כאשר בני אדם חשים מואשמים הם מרגישים תחת תקיפה, הם עלולים לתקוף חזרה ואתם תתרחקו ממטרת השיחה. הרבה דברים יכולים להתפרש כהאשמה, לכן זכרו לדבר על המקרה ולא על האדם, למשל: במקום "את מעצבנת אותי" נסו לומר "המעשה שעשית עיצבן אותי". בנוסף, על פי מחקרים שנעשו כ-70 אחוז מהתקשורת שלנו אינה מילולית, היא מושפעת רבות גם משפת הגוף וטון הדיבור ולכן חשוב לזכור גם עליהם.

© צילום: adobestock

היו אובקטיביים וספציפיים

אם אתם רוצים שבאמת יבינו אתכם, תארו באופן אובייקטיבי וספציפי מה קרה ומה זה גורם לכם להרגיש. במקום "לא אכפת לך ממני", נסו לומר: "כשאנחנו מדברים ואת לא מקשיבה למה שיש לי להגיד עד הסוף זה גורם לי להרגיש שלא אכפת לך ממה שיש לי להגיד". זכרו שמה שמצטייר כפוגעני בעיניכם יכול להיות לגטימי לגמרי בעיני אדם אחר, לכן חשוב להסביר למה מה שקרה מעלה בכם רגשות שליליים.

אמרו בצורה ברורה - מה אתם רוצים יקרה?

הרי לא ניהלתם את השיחה הזו סתם, אמרו מה אתם מצפים שיקרה/ישתנה בעקבות השיחה, לזרוק תלונה וללכת זה קל. חשבו מראש על מה אתם רוצים להשיג מהשיחה ואמרו את הבקשה באופן ספציפי. לדוגמא: במקום - "אני רוצה שתהיי פחות עצבנית", תוכלו לומר: "אני אשמח שבשיחות שלנו תהיי יותר סבלנית וקשובה למה שיש לי להגיד".

© fotolia

זכרו ש"אתם באותה הקבוצה"

זה משהו שחשוב לזכור בשיחות עם ההורים, וזה משהו שאנו נוטים לשכוח. אז הסעיף הזה הוא בעיקר בשבילכם, זכרו את זה, ההורים שלכם תמיד רוצים את טובתכם הגדולה ביותר. בתוך שיחות איתם אתם יכולים לנסות להכניס משפט כמו: "אני רואה שאתם מנסים לפעול לטובתי אבל לא ככה הייתי רוצה שזה יקרה/ הייתי שמח/ה שזה יתנהל אחרת". משפט כמו זה יעיד על בגרות, מכיוון שהוא מראה שאתם רואים גם את הצד שלהם.

גשרו על הפער של נקודות המבט השונות

ישנם הרבה דברים שפעם היו לגיטימיים והיום כבר לא ולהיפך. זכרו שההורים שלכם לא מסתכלים על הדברים כמוכם, יש להם נקודת מבט שונה ולרוב זה לטובה, יש להם נסיון חיים שלנו אין, אבל לפעמים מערך האמונות שלהם עוצר מהם לנסות לראות את הדברים כמו שאתם רואים אותם. הסבירו להם איך אתם רואים את הדבריםבמקום להתאכזב ולצאת בהכרזה ש"הם לא מבינים את המצב", נסו לפרט את נקודת המבט שלכם.

© Fotolia
תגיות
תגובות