אמ;לק: בחירות 2020 והתפתחויות הקורונה. צילום: gettyimges.IL Anthony Kwan

אמ;לק: בחירות 2020 והתפתחויות הקורונה

גם בסוף השבוע הזה אנחנו פה עם הפינה השבועית שמסכמת במיוחד עבורכם את כל האירועים הכי חשובים ומעניינים שהתרחשו השבוע כדי שתישארו מעודכנים! והפעם,גזע הכלבים האהוב בישראל, בחירות 2020 והתפשטות הקורונה

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם עסוקים? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את העדכונים שאסור לכם להחמיץ!
 
עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון 01/03:

הכלב האהוב בישראל:
השיצו זכה בפעם השנייה ברציפות בתואר הכלב הגזעי האהוב ביותר בקרב ציבור בעלי הכלבים בישראל עם 21,273 כלבים הרשומים במאגר! למקום השני הגיע גזע הפקינז עם 17,221 כלבים.
 
ושמו בישראל...
יש אדם בעולם שניתן לומר עליו שאבא שלו הוא קוונטין טרנטינו וסבא שלו הוא צביקה פיק, וזה התינוק המתוק של דניאלה פיק וטרנטינו - ליאו. לאחר ברית המילה חשפו את השם לתינוק עם תהילת עולם מאחורי גבו.
 

יום שני 02/03:

אולי הפעם?
מערכת בחירות שלישית ברציפות החלה ואזרחי מדינת ישראל נהרו לקלפיות בשכונות המגורים. שיעור ההצבעה שנקבע בתום ספירת הקלפיות הוא 71%, הגבוה ביותר מאז שנת 2015. 
© fotolia
 
קלפי בבידוד לאנשים שנחשפו לקורונה:
4,073 מצביעים בחרו בקלפיות המבודדות בגלל נגיף הקורונה, ביניהם גם קורין גדעון שהעלתה תמונה לאינסטגרם שלה עם הכיתוב: ״לא בצ׳רנוביל, בקלפי! צאו להצביע.״
 

יום שלישי 03/03:

אירוויזיון 2020:
נבחר השיר שנציגת ישראל עדן אלנה תבצע על בימת האירוויזיון בהולנד. השיר נקרא Feker Libi ונכתב על ידי דורון מדלי ועידן רייכל. מדלי כתב את “Toy” שגרם לנו לנצח באירוויזיון 2018 והביא אלינו לארצנו הקטנטונת את הזכות לארח את האירוויזיון. מדלי: ״הולכים לעשות עוד ניצחון".
 
 
בהלת האלכוג׳ל:
מאז שהקורונה מאיימת על כולנו ומתפשטת במהירות, כולנו מצטיידים בבקבוקי ג׳ל אלכוהולי לחיטוי הידיים. קניונים החלו לפזר עמדות חיטוי ידיים בשירותים. לפי ד"ר פישר, בפברואר זינקו המכירות ב־400% לעומת החודש המקביל. בסופר־פארם מכרו ביום כמות של חודש, וגם ב־Be מעידים על ביקוש עצום, לצד חטיפת מסכות, כפפות ומחטאי משטחים.

יום רביעי 04/03:

ממשיכות להחריף הגבלות הקורונה:
אין אירועים מעל 5,000 אנשים, מרתון ירושלים, מסיבות פורים ומשחקי כדורגל יבוטלו. בנוסף, בידוד חובה לחוזרים מחו״ל. בין המדינות ברשימה: צרפת, גרמניה, ספרד ושוויץ. 
 
מקרה הידבקות המוני:
תלמיד כיתה ט' שעבד בסניף "הפיראט האדום" באור יהודה שהה בחנות בין ה-23 ל-26 בפברואר, ואחר כך בבית ספר ברנר בין 24 ל-26 בחודש. הוא הגיע לדרבי התל-אביבי ב-24 בפברואר, ושהה בשער 8, שמאכלס את אוהדי מכבי תל אביב. אותו תלמיד היה חולה בקורונה, מה שדרש בידוד לכל אלו ששהו איתו באיזור. 
 
© צילום יריב כץ

יום חמישי 05/03:

מפרים ומסתבכים:
לאחר ששבו מספרד, אחת המדינות ממנה אם חוזרים צריך לשהות בבידוד, שחקני קבוצת מכבי תל אביב בכדורסל סירבו לשהות בבידוד ושיחקו בהיכל מנורה מבטחים מול אלפי צופים. שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב על כך בריאיון לאולפן ynet: "אנחנו נצטרך להעביר לאנשי המקצוע, שהם יטפלו בזה. אם החוק חל על כולם, כולם צריכים להקפיד".
 
הלהיט הגדול של נטפליקס חוזר ובגדול:
״בית הנייר״, הסדרה שכבשה כל סלון בישראל חוזרת בעונה רביעית שתגרום לנו להיפטר מהמתח מסוף העונה השלישית. הטריילר יצא רשמית וב-3 באפריל תהיה זמינה בנטפליקס לצפייה.
© באדיבות Netflix

יום שישי 06/03:

טרגדיה בהוד השרון:
רצח מזעזע של תינוקת בת 10 חודשים התרחש היום על ידי אביה, תושב הוד השרון. בנוסף פצע קשה את ביתו בת ה-3 ואישתו בת ה-36. האב מאושפז לאחר שדקר את עצמו. הוא טרם מסר גרסה ושוטרים נמצאים סביבו בבית החולים. צו איסור פרסום הוצא על שם האב ועל שמות הקורבנות.
 
© shutterstock

בהלת הקורונה לא פוסקת:

גורם ממשלתי סיפר לאתר החדשות ynet, "משרד הבריאות 'דוחף' להכניס את ארה"ב לרשימת המדינות שמחייבות בידוד - אך נבלם בינתיים מחשש לפגיעה ביחסים המדיניים והכלכליים עם וושינגטון". הנושא יוכרע בשבוע הבא על-ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

יום שבת 07/03:

אמאל'ה!

מלון שבו שוהים אנשים בבידוד ואזרחים שחזרו למחוז פוג'יין בדרום סין מהאזור שבו התפרץ נגיף הקורונה הועברו לבידוד במלון, מחשש שנדבקו בנגיף הקורונה, קרס בעיר צ'ואנג'ו בדרום מזרח סין. עשרות לכודים בהריסות המלון שקרס.

© צילום: gettyimges.IL Anthony Kwan 

מבטלים:

עיריית אוסטין, טקסס, הודיעה על ביטול הפסטיבל האהוב, שמשלב בידור וטכנולוגיה, לראשונה מזה 34 שנות קיומו, מחשש להדבקה המונית בקורונה. העיר צפויה להפסיד מאות מיליוני דולרים, ואנשי הפסטיבל שוקלים לקיים אירוע חלופי בהמשך השנה

 
תגובות