אמלק: מספר המתים עולה והדרמה הפוליטית . צילום: adobestock

אמלק: מספר המתים עולה והדרמה הפוליטית

הייתם עסוקים מידי בלפתח תחביב חדש בבידוד ולא התעדכנתם במה קורה בחוץ? אל דאגה אנחנו מביאים לכם את כל החדשות מהשבוע האחרון - ממשבר הקורונה עד הדרמה הפוליטית

בזמן שכולם בבית, מחפשים איך להעביר את הזמן בלי להיות יותר מידי במסך, אנחנו מביאים לכם את כל מה שקרה השבוע. איזו חברה משתפת פעולה עם בית החולים איכילוב למען המלחמה בנגיף? ואיזה חבר כנסת התפטר השבוע ודחה את בקשת בג''ץ?

עוד בערות המגזין של פרוגי:

יום ראשון 22.3

שני חולי קורונה ראשונים מתגלים ברצועת עזה:

התגלו ברצועת עזה חולי קורונה ראשונים. המקרה המדובר הוא על שני פלסטינים ששבו לרצועה מפקיסטן. שניהם נכנסו למתקן בידוד בצד הפלסטיני של מעבר רפיח. במשרד הבריאות של רצועת עזה, הודיעו על סגירת מקומות בילוי וביטול התפילות של ימי שישי אשר מביאות התקהלויות רבות, עד להודעה חדשה.

יוקר החיטוי - דרישה להורדת מחירי האלכוג'ל: 

לאור המצב האלכוג'ל הפך לסמל החיטוי ונחטף בחנויות במחירים שלרוב מופקעים מן הרגיל. שר הכלכלה אלי כהן, פנה לרשתות המזון והפארם בבקשה להוריד את מחירי האלכוג'ל למחיר מקסימאלי של מתחת ל-9.90 שקלים  לכל 100 מ''ל, לאחר תלונות רבות של הצרכנים שקנו במחירים גבוהים בקבוקי אלכוג'ל ברשתות השיווק.

© AdobeStock

יום שני 23.3

מובילאיי תתרום 10 מיליון שקלים לארגונים ללא מטרות רווח:

מובילאיי, חברה שמפתחת כלי רכב אוטונומיים, הודיעה כי תתרום 10 מיליון שקלים לארגונים ועמותות ללא מטרות רווח, בשל משבר הקורונה. זאת על מנת לעזור למשק והציבור הישראלי שסופג מכה קשה בתקופה זו וכדי לתמוך בשיקום המשק והעסקים בישראל.

יום שלישי  24.3

72 מבני הפלשמורה עלו לישראל:י 

לפני כחודש החליטה הממשלה להעלות 398 מבני קהילת הפלשמורה שמגיעים מאדיס אבבה שבאתיופיה. ביום שלישי 72 מהם הגיעו באישון לילה לנתב''ג. בשל ההנחיות לבידוד במשך 14 ימים על כל הבאים והשבים מחו"ל, העולים לא יכלו להתאחד עם משפחותיהם ונשלחו לבידוד בקיבוץ בעמק יזרעאל למשך שבועיים. 

שיתוף הפעולה של איכילוב ואימפקט לאבס: 

בית החולים איכילוב ומעבדת החדשנות אימפקט לאבס, יזמו שיתוף פעולה עם מעבדת בית החולים, על מנת לסייע בהתמודדות עם העלייה הגדולה בכמות בדיקות הקורונה המתבצעות. הרעיון הוא להשתמש בזרועות רובוטיות שיעזרו לרופאים לבדוק את הבדיקות של הנגיף, ובכך יצמצמו ואף ימנעו את הידבקותם של צוותי המעבדה והרפואה בנגיף. 

© AdobeStock

יום רביעי 25.3

יולי אדלשטיין מתפטר מתפקיד יו''ר הכנסת:

לאחר שבג"ץ (בית המשפט העליון לצדק), הוציא צו לפי יולי אדלשטיין צריך לכנס את הכנסת כדי לבחור יושב ראש חדש, במקומו של אדלשטיין עצמו. בבוקר הישיבה אדלשטיין התפטר מתפקידו עוד טרם נבחר מחליף וכך לא קיים את דרישת בג''ץ ונעל את הישיבה.

שיעור האבטלה בישראל חוצה את ה-20%:

משבר הקורונה מביא להשלכות רבו ןבניהן גם מכה קשה למשק הישראלי. התפשטות נגיף הקורונה בישראל, הוציאה מעל מאות אלפי ישראלים למעגל האבטלה. נכון להיום (שבת) שיעור האבטלה עומד על 21.4%  ולפי ההערכות אנחנו בדרך למיליון מובטלים במשק הישראלי ככל שהמשבר יחריף.

© משה אבוטבול

יום חמישי 26.3

הפעם אחדות? 

לצד הסוגיה של אדלשטיין ובחירת יו"ר חדש, נרקמת ממשלת אחדות. בני גנץ ובנימין נתניהו בדרך ככל הנראה לממשלת אחדות. השניים יכהנו ברוטציה אחד אחרי השני. קודם נתניהו בשנה וחצי הראשונות לממשלה ואחריו גנץ. כמובן שלא כולם מרוצים מהמהלך הזה, וכתוצאה מכך מפלגת ''כחול לבן'' מתפרקת. יאיר לפיד מחליט לעזוב את המפלגה עם חברי מפלגת '' יש עתיד '' וכך גם בוגי יעלון. ומה שנשאר מכחול לבן" זה רק "חוסן לישראל '', שביחד עם הליכוד ירכיבו ממשלה ביחד. עד שישובצו שרים לממשלה, בני גנץ התמנה זמנית ליו''ר הכנסת.

גיבוש תוכנית כלכלית למשק:

בגלל פגיעתו של נגיף הקורונה במשק הישראלי, עובדים בימים אלה במשרד האוצר על תוכנית כלכלית למשק, אשר תעזור לבעלי העסקים לחזור למסלולם אחרי המשבר. בעלי עסקים רבים מביעים מצוקה רבה בימים האחרונים על כך שהמדינה איננה מסייעת להם בתקופה קשה זו, ולכן התוכנית כלכלית זאת צריכה לצאת לפועל כמה שיותר מהר.

יום שישי 27.3

מדינה בדרך לסגר מלא ומספר החולים שהוכפל:

בשבוע האחרון, ההנחיות כלפי נגיף הקורונה לציבור הלכו והחמירו, ובצעדים גדולים אנחנו בדרך לסגר מלא ככל הנראה. בשבוע הקרוב ראש הממשלה בנימין נתניהו, יוציא הצהרות חדשות ועוד מחמירות לציבור בשל המצב, בנוסף לכך מספר החולים בנגיף בישראל זינק והוכפל פי ארבעה. נכון להיום (שבת), מספר הנדבקים בנגיף הוא 3,460. מספר המתים עומד על 12 בני אדם, 50 חולים במצב קשה,ו-73 חולים במצב בינוני. 3,236 חולים מוגדרים כמצב קל ועוד 89 בני אדם החלימו מן הנגיף.

© AdobeStock

אזעקת צבע אדום נשמעה בישובי עוטף עזה:

אזעקת צבע אדום נשמעה בשעות הערב בישובי עוטף עזה, ביישובים שדרות, איבים ואור הנר. מדובר צה''ל נמסר כי ההתראה הופעלה, לאחר זיהוי של שיגור אחד של רקטה משטח הרצועה לעבר ישראל, בנוסף לכך הרקטה נפלה בשטח פתוח ולא היו נפגעים או נזק כתוצאה מכך. בתגובה לירי צה''ל תקף עמדות צבאיות של ארגון חמאס.

 

תגובות