אמ;לק: ישראל מתקרבת ליום שאחרי הקורונה?. adobestock

אמ;לק: ישראל מתקרבת ליום שאחרי הקורונה?

חוגגים עצמאות בסגר, בתי הספר חוזרים לקבל תלמידים (בהדרגה) ורעידת אדמה נוספת הורגשה בישראל • סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

שבוע עמוס ומרובה בכותרות עבר על כוחותינו. החל מהתרסקות מטוס ורעידת אדמה נוספת שהורגשה בשטחי ישראל ועד כל הפרטים לחזרה ההדרגתית שתחל החל ממחר (א'). סיכום החדשות השבועי של פרוג חוזר כדי לעשות לכם סדר בבלאגן ולהשאיר אתכם הכי מעודכנים שיש, גם בימים אלו!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון, 26.4.2020

הקלה בהגבלות
לאחר ישיבת ממשלה בנושא נודע כי לאחר יום העצמאות תוסר ההגבלה של פעילות ספורטיבית בטווח של 500 מטר בלבד מהבית, זאת כחלק מההקלה בהגבלות, בשל דעיכת הקורונה.
© adobestock

יום שני, 27.4.2020

צעדים נוספים בחזרה לשגרה
הממשלה החליטה סופית להחזיר את גני הילדים וכיתות א'-ג' לשגרה ביום ראשון הקרוב, בנוסף הוחלט לפתוח חלק מהצימרים והמלונות עם חדרים צמודי קרקע בניסיון להחזיר את ענף הנופש והתיירות לשגרה.
© צילום: adobestock
דיווחים סותרים בנוגע למצבו של נשיא צפון קוריאה
מזה כמה ימים ישנם דיווחים סותרים  בארץ ובעולם לגבי מצבו של קים ג'ונג און נשיא צפון קוריאה, לפי חלק מהדיווחים הוא מת לפני אחרים הוא חולה בקורונה ומצבו קשה, קשה לדעת מה מצבו המדויק מכיוון שצפון קוריאה היא מדינה דיקטטורית שלא מוסרת פרטים רבים בנוגע למצבה, אם קים ג'ונג און ימות לא ברור מי ירש את מקומו מכיוון שיש מספר טוענים לכתר, ישנם סברות לפיהם לאחר מותו אף תפרוץ מלחמת אזרחים בשל העניין.

יום שלישי, 28.4.2020

צניחה באחוזי ההפצה של פייק ניוז
לא נדיר להתקל בהודעות פייק ניוז בווטסאפ הנוגעות לקורונה,  מסיבה זו הגבילה ווטסאפ את מספר הקבוצות אליהם אפשר להעביר הודעה לאחת בכל פעם, אמנם עדיין אפשר להפיץ את ההודעה ידנית אך בגלל השינוי נתגלה כי ישנה צניחה של 70 אחוז בהפצתם של פייק ניוז.
© צילום: fotolia
פיגוע דקירה ביום הזיכרון
אישה כבת 62 נדקרה ליד קניון G בכפר סבא,היא פונתה לבית החולים מאיר בעיר ודווח כי מצבה קל, הדוקר, מחבל כבן 19 מטול כרם נוטרל על ידי אזרח נושא נשק ומצבו בינוני.
טקס הדלקת המשואות ללא קהל
טקס הדלקת המשואות נערך כרגיל בהר הרצל למרות הקורונה אך בתכונת שונה - בלי קהל. בין מדליקי המשואות היו עידן רייכל (שהתרגש ביותר בזמן הדלקת המשואה ואף בכה מהתרגשות) ציפי שביט, ועדי אלטשולר (מקימת עמותת "כנפיים של קרמבו" ו"זכרון בסלון") ובין האמנים שהופיעו היו עדן חסון,שירי מימון, נועה קירל חנן בן ארי ואיתי לוי.
 

יום רביעי, 29.4.2020

רות כהן היא הזוכה בחידון התנך העולמי
כמו בכל שנה נערך ביום העצמאות חידון התנך העולמי לנוער והזוכה היא רות כהן בת ה - 16 ממרכז שפירא הלומדת באולפנת בהר"ן בישראל. כבר זמן רב לא זכתה בת בחידון התנ"ך העולמי, בדרך כלל אלו בנים ובעיקר בנים מישראל, במקום השני זכה משה גלידאי מאלון שבות תלמיד ישיבת מקור חיים, בשל מגיפת הקורונה המשתתפים בחידון שגרים בתפוצות לא היו במקום פיזית והתמודדו דרך סקייפ.

טראמפ, פוטין והמלכה אליזבת: מנהיגי העולם בירכו את ישראל לרגל יום העצמאות

נשיא המדינה ריבלין קיבל עשרות ברכות לרגל השנה ה-72 לעצמאותה של ישראל. טראמפ: "חש גאווה שארה"ב הייתה הראשונה להכיר בישראל". נשיא גרמניה, שביקורו בישראל השבוע בוטל: "כל כך רציתי לחגוג עם הישראלים". בין המברכים: נשיאי ארצות הברית, רוסיה, סין, הודו, גרמניה, דרום קוריאה ואיטליה, וכן מלכת אנגליה ומלכי הולנד, שוודיה ותאילנד.

חגיגות מהבית ואירועים בלי קהל: ישראל חוגגת 72 בצל מגפת הקורונה

הישראלים בבית בגלל הסגר, האירועים החגיגיים צולמו מראש ובלי קהל. המטס המסורתי הוסב למטס הצדעה לצוותי הרפואה. המטס עבר מעל מרכזים רפואיים מנהריה בצפון ועד אילת בדרום, כדי להוקיר את צוותי הרפואה שעומדים בשבועות האחרונים בחזית המלחמה בקורונה.

© AdobeStock

חתימת אירועי יום העצמאות: טקס הענקת פרס ישראל

בדומה לטקס הדלקת המשואות, הטקס הוקלט מראש ושודר ללא קהל. הנשיא ריבלין בירך: "מייצגים את המצוינות". שר החינוך פרץ: "כל אחד ואחת מהזוכים הוא תעודת כבוד לחברה הישראלית". רה"מ נתניהו: "נקודה זוהרת ביום העצמאות שלנו".

מזל טוב: בן נולד לראש ממשלת בריטניה

יומיים אחרי שחזר לעבודתו והחלמתו מקורונה, בוריס ג'ונסון וארוסתו קארי סימונדס הודיעו על לידת בן בריא בבית חולים בלונדון. גם סימונדס סיפרה כי סבלה מתסמינים של הנגיף וכי החלימה. ג'ונסון הביע בעבר תקווה לקחת חופשת לידה, אך לא ברור אם אכן יעשה זאת כעת, בעיצומו של משבר הקורונה.

 יום חמישי, 30.4.2020 

מנגנון החילופים בין נתניהו לגנץ אושר בקריאה ראשונה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את התיקונים ל"חוק יסוד: הממשלה" שיאפשרו את הקמת ממשלת נתניהו-גנץ. לחקיקה הוכנס סעיף ולפיו נתניהו יוכל לכהן עד פסק דין סופי, כלומר עד אחרי הליכי הערעור. יאיר לפיד, שותפו לשעבר של יו"ר כחול לבן, תקף: "מרמים את הציבור ואת בג"ץ".

© צילום: gettyimges.ILAmir Levi

המודיעין בארה"ב מודיע: הנגיף לא נוצר במעבדה בסין

לאור ההשערות שהועלו בחודשים האחרונים בנוגע להיווצרות וירוס הקורונה, ארצות הברית חקרה את הנושא. בהודעה מטעם האחראי על המודיעין האמריקני נמסר שמסקנתו היא שנגיף הקורונה התפתח בטבעיות – ולא הונדס גנטית, אך עדיין נבחנת האפשרות שהוא התפשט בשל תאונה במעבדה בווהאן.

בג"ץ פסק: אין לבתי החולים סמכות לאסור הכנסת חמץ בפסח

השופטים קבעו ברוב דעות כי האיסור להכניס חמץ בפסח פוגע בזכויות יסוד של המטופלים. עוד קבעו כי למאבטחים אסור לפי חוק לחפש מזון אצל מבקרי בתי החולים. פרופ' יורם לס, אחד העותרים: "בית המשפט העליון מחזיר אותנו לשפיות". השר סמוטריץ': "בג"ץ משליט עקרונות מטורללים".

מאות עובדי אל על הפגינו: "נמות מרעב לפני שנמות מקורונה"

כ-300 עובדים הפגינו מול בית הדין לעבודה בבת ים, נגד בקשת ההנהלה למשוך מאות מיליוני שקלים מקופות פיצויים לעובדים - בניסיון להציל את החברה מקריסה כלכלית וסגירה. המוחאים טוענים: "70% מהעובדים בהשלמת הכנסה, עכשיו גונבים לנו את הזכויות".

יום שישי, 1.5.2020

טראמפ VS סין:

נשיא ארצות הברית, דולנלד טראמפ ממשיך להטיח אשמחה על סין ומכריז כי הוצגו לו ראיות לכך שמקורו של נגיף הקורונה המשתולל כעת בעולם הוא במעבדה בווהאן שבסין, אך נמנע מלפרט מעבר.

החזרה ללימודים מעוררת "מרד"

לאחר דיון "קבינט הקורונה" הוחלט  שכיתות א'-ג' וי"א-י"ב ייפתחו מחר (יום א'), אך הלימודים אינם חובה, מלבד מבחני בגרות. למרות הכרזת הקבינט, בכמה רשויות החליטו לא לחדש את הלימודים. ראש העיר ת"א חולדאי לנתניהו: "זה מסוכן לפתוח מהרגע להרגע". יו"ר הסתדרות המורים ביקשה הבהרות ממשרד הבריאות בנוגע למצב ולחזרה. גני הילדים והפעוטונים ייפתחו בעוד עשרה ימים ובנוסף, נקבע שתלמידי החינוך המיוחד וכן תלמידי "ישיבות קטנות" וכיתות ז' - ח' בחינוך החרדי יחזרו גם הם ללמידה.

ארה"ב אישרה תרופה ניסיונית לקורונה

מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) אישר לחברת גיליאד להפיץ את התרופה הניסיונית שלה לחולי קורונה, שהצליחה לקצר את זמן ההחלמה בקרב חולי הנגיף.

יום שבת, 2.5.2020

התרסקות מטוס בשטח חקלאי

מטוס פרטי מסוג אולטרה לייט התרסק עם החרטום כלפי מטה בשטח חקלאי באיזור קיבוץ יקום. האבא אשר הטיס את המטוס, איש העסקים שי בן - יצחק, בן ה - 52 נהרג ובנו בן ה -11  מאושפז במצב קל בבית החולים "שיבא".

שוב - רעידת אדמה מורגשת בשטחי ישראל

רעידת אדמה שהתרחשה באי כריתים שביוון הורגשה בשטחי ישראל. רעידת האדמה הייתה בעוצמה 6.6. לפי דיווחים לאתר "ynet", הרעידה הורגשה באיזור הוד השרון, ראשון לציון ובפתח תקווה ולא ידוע על נפגעים או נזקים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות