אמ;לק: צעדים ראשונים בחזרה לשגרה. adobestock

אמ;לק: צעדים ראשונים בחזרה לשגרה

מתחילים לחזור לשגרה תוך הסרת הגבלות ובג"ץ אישר את ממשלת האחדות של נתניהו-גנץ • סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים ולא התעדכנתם בקביעת בג"ץ בנושא ממשלת האחדות? יכול להיות שפספסתם את הידיעה על עוקץ הקורונה של ישראלים? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון 3.5.2020

מתחילים לחזור לשגרה:

תלמידי א'-ג' וי"א-י"ב חזרו השבוע לספסל הלימודים בהתאם להגבלות הקורונה. בשל הורים רבים שחששו מגל הדבקות, ההגעה אינה חובה. מורים ומנהלים קיבלו את פניהם של מאות אלפי התלמידים ששבו הבוקר לספסל הלימודים לאחר פרק זמן ארוך בבית בצל מגפת הקורונה.

© צילום: adobestock

בשורות טובות: ירידה משמעותית בכמות הנדבקים מזה חודש וחצי

לפי משרד הבריאות, ביממה האחרונה אובחנו 29 נדבקים חדשים, הכי מעט מאז אמצע מרץ. מספר החולים כרגע - הכי נמוך מאז 1 באפריל בסה"כ נדבקו 16,208 בני אדם אך יש רק 6,227 חולים פעילים, מניין המתים עלה ל-232, ומספר הבדיקות נחתך בחצי ביומיים האחרונים נכון ליום א'.

© צילום: gettyimges.IL Anthony Kwan

מתחלפים:

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט הודיע להנהלת הפרקליטות שהוא מחליף את דן אלדד, מ"מ פרקליט המדינה, שכהונתו הסתיימה ולא תוארך. במכתב אשר כתב מנדלבליט  להנהלת הפרקליטות כתב שהוא "יישא באחריות הניהולית והמקצועית הכוללת לעבודת פרקליטות המדינה, כאשר הניהול וההנחיה המקצועיים".

יום שני 4.5.2020

ישראל תורמת למאבק בקורונה:

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע  כי ישראל תתרום 60 מיליון דולר במחקר ופיתוח בתחומי האבחון, הטיפול ופיתוח התרופות והחיסון לנגיף הקורונה. את הדברים נשא נתניהו בוועידת המנהיגים שיזמה , נשיאת נציבות האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין בעניין המאבק בהתפשטות הנגיף.

נתניהו © מוטי קמחי

עוקץ הקורונה: שני ישראלים יוסגרו לצרפת, שיקרו שפיתחו תרופה

שני ישראלים תושבי רעננה אשר חשודים  בביצוע מעשי הונאה בצרפת מישראל ויוסגרו לצרפת עוד במהלך החקירה אחרי שהוצא צו מעצר בינלאומי לשני תושבי רעננה. השניים, שנעצרו בחודש שעבר, חשודים בהתחזות לבכירים בחברות עסקיות ומסירת מצג שווא כאילו הם מצויים בעיצומו של פיתוח תרופה לנגיף הקורונה. 

הצהרת נתניהו: מגבלת 100 המטרים מבוטלת, הגנים יחזרו ביום א'

אחרי דיון אורך שנמשך לא פחות מתשע שעות, אישרו השרים הקלות נוספת: פתיחת קניונים ושווקים בימים הקרובים וכן פתיחת הגנים ביום ראשון הקרוב (10.5). לפי התכנון,  ב-14 ביוני יערך ביטול מוחלט של מגבלת ההתקהלות. בינימין נתניהו: "אם נגיע ל-100 חולים חדשים ביום או ל-250 חולים במצב קשה, נעצור".

לזה לא ציפינו: בן 5 לקח את האוטו של אמא ונסע לקנות למבורגיני

לשוטר סיור ממשטרת יוטה ציפתה הפתעה כשביקש מנהג שנראה סוטה שוב ושוב בין נתיבים בכביש מהיר במדינה לעצור בצד. כשהשוטר יצא מהניידת והתקרב למכונית מצא במושב הנהג את אדריאן, ילד בן 5. אדריאן, שישב בקצה המושב כדי להצליח להגיע אל הדוושות, הסביר לשוטר שלקח את המכונית המשפחתית ויצא מהבית אחרי ריב עם אמו – בדרכו לקנות לעצמו מכונית למבורגיני.

יום שלישי 5.5.2020

גשמים בכל רחבי הארץ ואפילו ברד בחלק מהמקומות

אחרי שבועות רבים ללא גשמים ולקראת הקיץ שמגיע בצעדי ענק, ביום שלישי האחרון היו גשמים עזים במקומות רבים ברחבי הארץ. נמדדו כמויות משקעים גדולות בגליל התחתון ואף בכנרת. גם במרכז הורגש הגשם, בערים כמו תל אביב וירושלים, ובנגב ירד ברד.

גשם רב ירד ביום שלישי האחרון
גשם רב ירד ביום שלישי האחרון © צילום: fotolia

 השר נפתלי בנט מודיע שנמצאה פריצת דרך במציאת נוגדן לקורונה

במכון הביולוגי שממוקם בנס ציונה, הציגו לשר הביטחון בנט התקדמות משמעותית במציאת נוגדן לנגיף. כדי לייצר כמויות מסחריות של הנוגדן המכון יפנה לחברות בינלאומיות. מומחה לזיהומים מודיע שלא כדאי למהר לשמוח: "מפיתוח מעבדתי של נוגדן ועד להוכחה קלינית שזה באמת עוזר לחולים - המרחק גדול."

קצת על תחלואת הקורונה בעולם

לפי הדיווחים באיטליה יש מספר הנדבקים הנמוך ביותר מזה חודשיים, ו"רק" 236 חולים וכ-1000 חולים חדשים ביממה האחרונה. באוסטריה שחזרה לפני 3 שבועות לשגרה, יושמו הקלות ונפתחו אלפי חנויות ואין התפרצות מחודשת. נשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ ממשיך לתקוף את סין: "נפרסם דו"ח שיפרט את מקור הנגיף".

המערכת הבריאות העולמית מתגברת על משבר הקורונה
המערכת הבריאות העולמית מתגברת על משבר הקורונה

 

רביעי 6.5.2020 

אישה כבת 30 נספתה בשריפה

אישה כבת 30 משכונת מלחה שבירושלים נמצאה מתה בדירתה לאחר שהדירה נשרפה, עדיין לא ברור מה גרם לשריפה, ממש באותו הזמן אישה אחרת מבאר שבע בשנות ה30 לחייה נמצאה גם היא בבית שנשרף אך היא רק נפגעה רק משאיפת עשן ופנתה לבית החולים סורוקה.

הרב נחום רבינוביץ' הלך לעולמו

הרב נחום אליעזר רבינוביץ' הלך לעולמו בגיל 92, הרב רבינוביץ' היה ראש ישיבת מעלה אדומים ומגדולי הרבנים והפוסקים בציבור הדתי לאומי, הוא כתב ספרים רבים ותרומתו לציבור הדתי לאומי לא תסולא בפז, הוא נפטר לא בגלל קורונה אלא מכיוון שמצבו הבריאותי הורע.

אושרו תקנות מיוחדות לל"ג בעומר

הממשלה אישרה תקנות מיוחדות לל"ג בעומר במסגרתן תיאסר הדלקת מדורות, אפילו בחצרות של בתים פרטיים וגם תיאסר עליה להר מירון, כל זאת בגלל החשש מהתקהלות.

לג בעומר השנה יראה שונה משנים קודמות
לג בעומר השנה יראה שונה משנים קודמות © fotolia

 

חמישי 7.5.2020

בג"ץ מאשר את ממשלת האחדות

בג"ץ הכריז כי הוא מאשר את הקמת ממשלת החדות בין גנץ לנתניה, נתניה צפוי לקבל מיד את המנדט ולהיות ראש ממשלה במשך השנה וחצי הקרובות שלאחרם יתן לגנץ להיות ראש ממשלה במשך שנה וחצי.

 

תגיות
תגובות