תתעוררו: כל הדרכים לבוקר טוב יותר. fotolia

תתעוררו: כל הדרכים לבוקר טוב יותר

לא כולנו טיפוסים של בוקר - וזה בסדר גמור! תוסיפו לכך את העובדה שהמצב כרגע לא הכי מעודד (בכל זאת- קורונה, בידוד, הסגר...), ומה תקבלו? לחץ אינסופי שרק מתווסף ומעיק עלינו. להיות לחוצים כל הזמן זה ממש לא בריא, אז קבלו את הטיפים שלנו להתחלת יום בצורה רגועה ומוצלחת יותר

תקופה מורכבת ולא פשוטה עוברת על כולנו. תקופה בה נתלשנו בעל כורחנו מהמציאות המוכרת והבטוחה, והושלכנו היישר אל מציאות חדשה, מאתגרת ומורכבת. מובן לחלוטין שתהיו לחוצים מהמצב, הרי כולם לחוצים ממנו, אבל הבעיה היא שהלחץ הזה שאתם קמים איתו בבוקר עלול להשפיע על איך ייראה כל היום שלכם. לכן, ריכזנו עבורכם כמה טיפים שתוכלו ליישם על הבוקר, מיד עם הקימה מהמיטה, שיעזרו לכם להתחיל את היום בגישה קצת יותר חיובית ואופטימית, ובתקווה גם להוריד את רמות הלחץ שלכם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

קומו מהמיטה

עכשיו כשכולנו בבית (או לפחות רובנו), ואין בית ספר או עבודה, הרגלי השינה שלנו התהפכו לחלוטין. הכי קל זה ללכת לישון ממש מאוחר בלילה ולקום ממש מאוחר ביום שלמחרת, בשעות הצהריים המאוחרות. אבל ההרגל הזה ממש לא טוב עבורכם! ישנה חשיבות רבה לכך שתתעוררו ותקומו עם השמש, שתיתנו לאור היום להיות השעון המעורר שלכם. אנחנו לא אומרים שאתם צריכים להתעורר בשעה 6 בבוקר, אבל השתדלו להתעורר בשעות הבוקר, ולא כשחצי יום עבר וכבר אחר הצהריים. טיפ קטן מאיתנו - כשאתם הולכים לישון, תשאירו את התריסים פתוחים, כדי שבבוקר קרני האור ייכנסו לחדר בטבעיות והשעון הביולוגי שלכם יצליח ליישר קו עם העולם. חוץ מזה, תסכימו איתנו שיקיצה טבעית ונינוחה עדיפה בלי ספק על הרעש המרגיז והצורם של השעון המעורר ועל העצבנות שמלווה אותנו אחרי ההשכמה איתו.

© Fotolia


זמן למתיחות

זה נכון שהמוח יודע להתעורר לבד - אתם פוקחים עיניים וזהו, אתם ערים. אבל לעומת המוח, לגוף אתם צריכים קצת לעזור. אחרי כמה שעות של שינה, הגוף שלכם זקוק לקצת עזרה כדי לגרום לדם לזרום בחזרה אל השרירים, על מנת להעביר להם את החמצן הדרוש להם כדי להתכונן ליום הארוך שמצפה לכם. אנחנו לא מצפים שתתחילו לעשות כפיפות בטן ושכיבות סמיכה ישר על הבוקר, מספיק כמה מתיחות קלות: פשיטת הזרועות לצדדים, מתיחת האצבעות, סיבובי כפות הידיים וכפות הרגליים. את כל זה אתם יכולים לעשות אפילו בשכיבה! בדרך לשירותים תוכלו גם למתוח גם את הגב והצוואר, ועד שתגיעו לשלב הכנת הקפה - הגוף שלכם כבר יהיה מוכן ומזומן לפעילות.

תירגעו עם קצת מוזיקה

מוזיקה ידועה בתור כלי שמצליח להרגיע אנשים ולתת להם אנרגיה ושמחה. שימו לב שאתם שומעים שירים מרוממים שמכניסים אתכם למצב רוח טוב, כי למוזיקה יש יכולת השפעה גדולה על איך שהיום שלנו יראה. לכן אם התחלתם עם שירים רגועים זה ירגיע אתכם ואם התחלתם עם שירים קצביים כך גם היום שלכם יהיה יותר אנרגטי. תוכלו לבחור באיזה סגנון שתרצו, העיקר שיהיה רקע לפעילות הבוקר שלכם. תנו למוזיקה ללוות אתכם לא רק בשביל להתעורר, אלא בכל שגרת הבוקר שלכם - מההתמתחות הראשונית, דרך המקלחת ועד ארוחת הבוקר. מוזיקה טובה תרוקן את הראש שלכם ממחשבות, ותשאיר אותו נקי ורענן, ומלא באנרגיות טובות ליום הזה.

© AdobeStock

שתו מים

נכון, נכון.. הטיפ הזה אולי נשמע טיפשי וממש מובן מאליו! אבל לא הרבה יודעים שאחרי לילה שלם של יובש, למים יש חשיבות עצומה, כי הגוף זקוק למנת הנוזלים שלו! אנחנו לא מבקשים מכם לגמוע בטירוף שני ליטר מים. כוס או שתיים יספיקו כדי להחזיר את הנוזלים לגוף ולהמריץ אותו.

אכלו ארוחת בוקר מפנקת

בטח כולכם כבר שמעתם על חשיבותה של ארוחת הבוקר - "הארוחה הכי חשובה ביום"! זה נכון, באמת מדובר בארוחה הכי חשובה ביום שתיתן לכם זריקת אנרגיה להתחלת היום בצורה טובה יותר. אנחנו בטוחים שלא תמיד היה לכם זמן להשקיע ולהכין ארוחת בוקר מפנקת, אז לרוב בטח הסתפקתם בקורנפלקס עם חלב או בכוס קפה עם עוגייה. אבל עכשיו, כשאתם בבית, יש לכם זמן לפנק את עצמכם בארוחת בוקר מושקעת שתעשה לכם טוב בלב (ובבטן!) - פנקייקים עם סירופ מייפל, טוסט עם מגוון תוספות וירקות, שייק בריא ומזין, שקשוקה, יוגורט עם גרנולה ופירות טריים... תתפרעו!

© adobe stock


עשו מקלחת

גם אם אתם לא נוהגים להתקלח בדרך כלל על הבוקר (כי אין לכם זמן או סתם כי אין לכם כח), אנחנו באמת ממליצים לכם לנסות את זה, במיוחד בתקופה זו שאתם לא לחוצים בזמן. אתם תגלו שמקלחת היא אחלה של כלי מעורר מדרגה ראשונה - היא גם נעימה, גם שוטפת את השינה מהעיניים, וגם מעניקה מסאז' קטן על הדרך. כך תתחילו את היום שלכם רעננים, ערניים ומלאי אנרגיות טובות.

 

תגיות
תגובות