הסופרת תמר בורנשטיין-לזר, מחברת "קופיקו", הלכה לעולמה. באדיבות yes

הסופרת תמר בורנשטיין-לזר, מחברת "קופיקו", הלכה לעולמה

תמר בורנשטיין-לזר פירסמה שורה של קבצי סיפורים ואגדות, והתפרסמה הודות לספרי קופיקו וצ'יפופו, שנעשו מוכרים בכל בית בישראל וזכו לעיבודים בטלוויזיה ובתיאטרון. היא הייתה בת 93 במותה

סופרת הילדים תמר בורנשטיין-לזר הלכה היום (ג') לעולמה בגיל 93. שמה נעשה מוכר בכל בית בישראל הודות לדמויות האהובות שהמציאה, קופיקו וצ'יפופו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בורנשטיין-לזר נולדה וגדלה בשכונת עין-גנים בפתח תקווה, דור שלישי למשפחת חלוצים שהיתה ממייסדי המושבה. מגיל צעיר גילתה עניין בכתיבת סיפורים ושירים. את השכלתה רכשה בבית המדרש למורים בגבעת השלושה. לאחר שירותה הצבאי החלה לעבוד כמורה ובמקביל השתתפה בתוכניות ילדים בתחנת הרדיו "קול ישראל". ב-1952 פירסמה את ספר ביכוריה - "גבעת הכלניות" - קבצי סיפורים ואגדות.
© ורד אדיר, באדיבות yes
ב-1954 התפרסם הספר הראשון בסדרת "קופיקו" - "קופיקו האורח". את הרעיון לסיפור שאבה בורנשטין-לזר מהסיפורים שנהגה לספר לפני השינה לבתה בת השלוש. במרכז העלילה נמצאה דמותו של קופיקו - קוף חביב ושובב המתנסה בשלל חוויות המותאמות לגיל הרך, והמשקפות במידה רבה גם את ההווי הארצישראלי המשתנה. הספרים הראשונים זכו להצלחה לא מבוטלת בקרב קהל הקוראים הצעיר ובעקבותיהם המשיכה לכתוב סדרת ספרים שמתפרסמת לאורך שנים רבות. למעלה ממאה ספרים ראו אור במסגרת הסדרה, והפכו את "קופיקו" לאחת ההצלחות המסחריות הגדולות והיציבות בספרות הילדים הישראלית.
בעקבות קופיקו נולדה גם דמות פופולרית אחרת - הקוף צ'יפופו. עלילותיו הספרותיות של צ'יפופו זימנו לקהל הקוראים הצעירים מפגש עם מגוון תרבויות זרות ומסעות ברחבי העולם. קופיקו וצ'יפופו זכו גם לעיבודים טלוויזיוניים ותיאטרוניים, והתפתחה סביבם תעשייה עשירה של מוצרים נלווים - חולצות, בובות, מדבקות ועוד.
בורנשטיין-לזר הייתה נשואה לשלומ'קה, והותירה אחריה שלוש בנות. הדמויות בסדרת ספרי קופיקו נקראות על שם קרובי משפחתה. בשנים האחרונות נגה ברק, בתה, שימשה כמנהלת הפעילות העסקת של קבוצת קופיקו, שהוקמה ב-2008.

 

תגובות