שר החינוך הכריז: שנת הלימודים תוארך. צילום: adobestock

שר החינוך הכריז: שנת הלימודים תוארך

למרות העלייה הדרסטית במספר הנבדקים בקורונה במוסדות החינוך, שר החינוך יואב גלנט הכריז על הארכת שנת הלימודים. בתי הספר היסודיים ילמדו עד ה-13 ביולי, חטיבות הביניים עד ה-1 ביולי ותלמידי י"א ו-י"ב לא יצאו לחופש עד תחילת מועדי הבגרות ב-22 ביוני. כל הפרטים

כפיצוי על תקופת החופש הלא צפויה שריתקה את שתי מיליון תלמידי ישראל בבית, שר החינוך יואב גלנט הכריז היום על קיצור החופש הגדול על מנת להאריך את שנת הלימודים כפיצוי על התקופה בה התלמידים לא היו בבתי הספר. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

שר החינוך יואב גלנט הצהיר הערב (א') יחד עם מנכל משרד החינוך שמואל אבואב על תאריכי סיום העדכניים של שנת הלימודים. בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים השנה תסתיים ב-13 ביולי, בכיתות ז' עד י' תסתיים השנה ב-1 ביולי ותלמידי החטיבה העליונה ימשיכו להגיע לכיתות בהכנות למועדי בחינות הבגרות שיחלו ב-22 ביוני ויסתיימו ב-27 ביולי. 

יש לציין כי ההודעה יוצאת למרות אי הסכמה של משרד החינוך עם ארגון המורים שלא הסכים למתווה הנ"ל של הארכת שנת הלימודים. לכן טרם ברור האם בסופו של דבר המורים ימשיכו ללמד גם אחרי התאריך המקורי של סיום שנת הלימודים או שיחליטו לפתוח בשביתה.

כזכור בשבועות האחרונים חלה עלייה דרסטית במספר הנדבקים בנגיך הקורונה בארץ, מרבית מקרי ההדבקה - במסודות חינוך. נכון לשעה זו במערכת החינוך ישנם 506 חולים מאומתים, 183 מוסודות חינוך נסגרו ומעל ל-25 אלף מורים ותלמידים נשלחו לבידוד.

בנתיים בשטח נראה כי התלמידים והמורים לא פועלים לשיפור המצב ואינם נשמעים להנחיות למניעת התפשטות נגיף הקורונה שהגדיר משרד הבריאות עם פתיחת בתי הספר. "רוב התלמידים יושבים בכיתה בלי מסיכות וגם החלונות סגורים" מספרת לנו תלמידת כיתה י"א מאזור המרכז ואף מציינת כי גם סגל המורים לא פועל על מנת לאכוף את ההנחיות "איך שהמורים נכנסים לכיתה הם ישר מורידים מסיכות ומתנהגים כאילו הכל כרגיל. יותר מזה, הם מעלימים עין ולא מעירים לתלמידים שלא שומרים על ההנחיות". ואין זה מקרה נקודתי, תלמידים ותלמידות נוספים מבתי ספר שונים ברחבי הארץ סיפרו לפרוגי כי יש אווירה של שאננות בכל הנוגע לשמירה על ההנחיות.

© adobestock

נזכיר שמשרד הבריאות קורא לציבור לשמור על שלושת הכללים למניעת הידבקות בנגיף: שמירה על היגיינה, עטיית מסיכות ושמירת מרחק של לפחות שני מטר מאדם לאדם.

 

תגובות