אמ;לק: מתחמי דרייב אין והמתווה לחזרה ללימודים. adobestock

אמ;לק: מתחמי דרייב אין והמתווה לחזרה ללימודים

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון 26.7

אסטרואיד בדרך לכדור הארץ

הסדרה "האי" הופכת למציאותית פעם נוספת כשמתגלה שאסטרואיד נוסף בדרכו לכדור הארץ. האסטרואיד אמור להגיע אלינו בתאריך החזרה ללימודים - האחד בספטמבר ולחלוף ליד כדור הארץ בקרבה של 72,000 קילומטר בלבד. המומחים מעריכים שמכיוון שגודלו של האסטרואיד לא גדול במיוחד הוא אינו מהווה סכנה ממשית אך ישנם מעטים הטוענים אחרת.

ירידה במכירת השפתונים בעקבות המסיכות

בעקבות החיוב לעטות מסיכה חלה ירידה במכירת השפתונים ברשתות רבות (כי הרי למה להבליט דבר שממילא לא רואים?). עם זאת חלה עליה במכירת איפורי העיינים ומוצרים לטיפוח עור הפנים

משתמשים פחות בשפתון
משתמשים פחות בשפתון © AdobeStock

ערב הדרייב-אין הראשון נערך ברעננה

ערב הדרייב אין הראשון נערך ברעננה והורים רבים הגיעו עם ילדיהם לצפות בסרט לגו 2 שהוקרן בשעה 18:00, בשעה 20:30 הוקרן סרט למבוגרים והקרנות נוספות יערכו בהמשך השבוע.

 

יום שני 27.7

בן 22 מת מניתוח פנים

צעיר בן 22 מת בבית החולים שיבא לאחר שעבר ניתוח לתיקון עיוות בפניו, הוריו של המנוח תבעו את בית החולים בשל כך. הוריו טענו שבית החולים לא הזהיר את הצעיר מסכנת המוות לפני כן ובית החולים טען בטפסים שעליהם חתם הצעיר זה צוין. בנוסף, הצעיר מת מסיבוך נדיר ביותר במוחו, בסופו של עניין בית המשפט פסק לטובת ההורים ובית החולים חויב לשלם להם כ-450 אלף שקלים.

צעיר בן 22 מת מסיבוך רפואי נדיר
צעיר בן 22 מת מסיבוך רפואי נדיר © AdobeStock

הערכות ל-250% תפוסה בבתי החולים

בשל מספר חולי הקורונה אשר גדל והולך ובגלל עונת השפעת שמתקרבת חוששים בתי החולים ממספר עצום של מאושפזים שהולך להגיע ומשערים שיהיה כ250% תפוסה בבתי החולים בשל כך הזמינו רבות מקופות החולים את חיסוני השפעת מבעוד מועד.

 

יום שלישי 28.7

"מודרנה" מתקדמת שלב נוסף במציאת חיסון לנגיף הקורונה

החברה האמריקנית "מודרנה" פרסמה ביום ג' האחרון את תוצאות השלב האחרון של הניסויים הפרה-קליניים בחיסון לנגיף הקורונה. ממצאיהם מראים שהתרכובת שפיתחו מנעה את שכפול הנגיף באף, בלוע ובריאות. החברה סיפרה שהיא מאמינה שהחיסון שהם מפתחים יצור את התפשטות הקורונה בעולם.

יש התקדמות בפיתוח חיסון
יש התקדמות בפיתוח חיסון © צילום מסך מהטוויטר

ח"כ יפעת שאשא ביטון הודחה מתפקידה כיו"ר ועדת הקורונה

שאשא ביטון נלחמה על פתיחת העסקים בניגוד להחלטתו של נתניהו, הודחה על ידי יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר. כל זאת על רקע הפרות משמעת קואליציוניות כמו ההצבעה על החוק שאוסר טיפול המרה, שבעקבותיה הוטלו סנקציות ועונשים למפרי המשמעת – 5 חברי כנסת ו-5 שרים, שאחד מהצעדים היה הדחתה של ח"כ שאשא ביטון מתפקידה כיו"ר ועדת הקורונה.

 

יום רביעי 29.7

הפגנה בישיבה מול מעון ראש הממשלה

כ-400 מפגינים הגיעו גם בערב יום ד' ליד מעון ראש הממשלה, וישבו על מחצלות לאורך הכביש במטרה להפגין באישור המשטרה, ההפגנה הייתה תחת הכותרת "לעצור את חורבן הבית". המפגינים קראו לרגל צום תשעה באב את מגילת איכה ושרו שירי ירושלים.

פורסם המתווה לחזרה ללימודים ב-1 בספטמבר

שר החינוך, יואב גלנט, הציג את המתווה הסופי לחזרה ללימודים. לפי המתווה שהתגבש תחת הגבלות הקורונה, תלמידים עד כיתה ב' יגיעו למוסדות החינוך כרגיל. תלמידי כיתות ג'-ד' ילמדו במוסדות החינוך בכיתות של עד 18 תלמידים בכיתה, כיתות ה'-ו' ישלבו למידה מרחוק ולמידה במוסדות (על פי החלוקה של עד 18 תלמידים בכיתה ולפחות יומיים למידה פיזית בבית הספר). תלמידי ז'-י"ב ילמדו במתווה שישלב למידה מרחוק ולמידה של לפחות יומיים בבית הספר.

בקרוב חוזרים ללימודים בצורה שונה
בקרוב חוזרים ללימודים בצורה שונה © adobestock

 

יום חמישי 30.7

פעיל חמאס שחה לעבר ישראל ונתפס

פעיל חמאס הסתנן לישראל דרך הים ונעצר על ידי כוחות הביטחון. מטרתו העיקרית הייתה לשגר טיל לעבר מסוק ישראלי. השב"כ סיפר שחקירתו סיפקה מידע מודיעיני על פעילות חמאס.

 

יום שישי 31.7

ישראלים שהגיעו בסירה לקפריסין נתפסו במרינה

שני ישראלים שהיו אמורים לשהות בבידוד נתפסו בסירה לכיוון קפריסין. השניים אינם נקנסו או נעצרו. הם עשו בדיקה קורונה ויצאו כשלילים אך חזרו לארץ לבידוד בגלל כניסתם לקפריסין.

תגובות