אמ;לק: פותחים שנת לימודים בצל הקורונה. AdobeStock

אמ;לק: פותחים שנת לימודים בצל הקורונה

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון, 30.8.2020

פעוטה בת 3 עפה על עפיפון בפסטיבל בטאיוואן:

ביום ראשון נערך בטאיוואן פסטיבל עפיפונים בעיר הנליאו שלשפת הים באי. פעוטה כבת 3 נתפסה בחוט של עפיפון ענק ועפה למרחקים גבוהים. המשתתפים באירוע ניסו להוריד אותה עד שהקהל הצליח להוריד אותה. כדיווח מהילדה תואר כי הילדה הייתה מפוחדת, אך במזל יצאה ללא פציעות או נזק רב.

רופאת ילדים התמוטטה ביום חתונתה:

רופאת ילדים בת 34 מהדרום התמוטטה ביום חתונתה בזמן אירוע פרטי. בין האורחים שנכחו היו כמה רופאים שביצעו לה החייאה עד להגעתם של כוחות הביטחון. היא התמוטטה עקב אירוע לב. צוות מד"א לקח אותה לבית החולים בזמן שמצבה מוגדר קשה. האישה הועברה לטיפול נמרץ במחלקה לניתוחי לב. אחר הפרמדיקים של מד"א אמר: "תחושות היו קשות. נלחמנו על חייה יחד עם עוד רופאים. קשה לראות אישה צעירה עם שמלת כלה כשהיא מחוסרת הכרה".

יום שני, 31.8.2020

אירוע היסטורי: מטוס "אל על" ישראלי נחת באבו דאבי:

שלוש שעות ו-17 דקות באוויר, עשינו היסטוריה. לאחר הסכם השלום עם אבו דאבי. חברת התעופה "אל על" הטיסה מטוס אל אבו דאבי, על המטוס היה רשום "שלום" בעברית וערבית. זהו אירוע היסטורי וראשון שבו מטוס ישראלי נוחת במדינה ערבית. הנוסעים בטיסה קיבלו קבלת פנים מלבבת ומקבלת יחד עם היועץ לביטחון לאומי ועוד כמה שרים.

רגע לפני החזרה ללימודים, מורה נורתה בביתה ברמלה:

מורה בת 30 נורתה בביתה למוות. מחקירת המשטרה עלה כי היה ריב בין שתי חמולות של אנשים, שכאשר בשלב מסוים התחילו יריות. אחד הכדורים פגע בחלון הבית של המורה בשכונה ובפגע בה בפלג הגוף העליון. צוותי מד"א הגיעו כדי לחלץ אותה, אך מותה נקבע בבית החולים. נמצאו שלושה חשודים שהובאו לבית המשפט השלום בראשון לציון. צוות המורים והתלמידים של המורה שמעו והשתתפו בצערה. הם העידו כי הייתה אישה טובה ואדיבה. האירוע המפתיע, גרם לתלמידים ומורים רבים בבית הספר שהיא מלמדת, להתחיל את השנה בצורה טיפה יותר קשה. 

יום שלישי, 1.9.2020

הוחלט כי אין לימודים ב-23 "הערים האדומות":

קבינט הקורונה ושר החינוך גלנט, החליטו כשעות ספורות לפני תחילת הלימודים לא לפתוח את שנת הלימודים ב"ערים האדומות". על פי "שיטת הרמזור"החדשה של פרופסור גמזו, הוחלט כי ערים שיש להם אחוז הדבקה גבוה ומסוכן יהיו בפעילות מצומצמת יותר. ערים כתומות, צהובות וירוקות מורשות לחזור ללמוד. ערים רבות החליטו למחוא ולפתוח את בתי הספר למרות שהם ערים אדומות. המחאה של הערים האדומות הייתה גדולה וחלק מהם גם החליטו לעבור כנגד החוק. הכנסת נפגשה שנית השבוע והחליטה על סגר בערים האדומות. הלמידה תתבצע דרך מערכת ה"זום" והתלמידים אינם יחזרו לשגרת לימודים רגילה.

תיכוניסטיות הגיעו במכנס קצר לבית הספר ולא הוכנסו:

נראה כי השנה הנוכחית לא שכחה את המחאה שהחלה בסופה של הקודמת - תלמידות כיתה י"ב מתיכון בשוהם נאצלו לחזור הביתה ביום הראשון ללימודים בשל האורך של המכנסיים הקצרים שלהם לאחר שכמה מהן החליטו שלא להחליף את המכנסיים וחזרו לבתים שלהן.

יום רביעי, 2.9.2020

פיגוע דריסה בצומת תפוח:

שוטר ולוחם צה"ל נפצעו ביום רביעי בפיגוע בצומת תפוח שבשומרון. המחבל נורה לאחר שיצא מהרכב ונוטרל. שלושתם פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה ומצבם בינוני. השוטר סיפר  על האירוע ועל פעילותו הזריזה בו, שמנעה פיגוע הרבה יותר גדול: "הגיע אלינו רכב במהירות מופרזת ופגע בנו. לקחה לי שנייה להתאושש, זיהיתי את הנהג עם סכין שלופה ביד - וחתרתי למגע ויריתי לעבר המחבל עד לנטרולו. ניגשתי אליו, הזמנתי כוחות נוספים והגשתי לו עזרה ראשונה", הוא אמר.

יום חמישי, 3.9.2020

גשם של גראס בשמי תל אביב:

רחפן שהוטס בשמי תל אביב הטיס במהלך השבוע האחרונות שקיות גראס ברחבי העיר. כמה מעוברי האורח שחזו בשקיות הסם המתעופפות עזבו את עיסוקיהם והחלו לאסוף את השלל, כשהם תוהים אם אכן מדובר במריחואנה.

 

יום שישי, 4.9.2020

בחריין פותחת את השמיים לישראלים:

לפי דיווחה של סוכנות הידיעות הרשמית של בחריין רשות התעופה האזרחית במדינה אישרה את בקשת רשות התעופה האזרחית באיחוד האמירויות לאפשר לטיסות המגיעות לאמירויות, ולאלה היוצאות ממנה מכל יעד לעבור במרחב האווירי של בחריין. עם זאת, שמה של ישראל לא צוין באופן ספציפי.

אסון במסיבת טבע:

אריאל צפריר -  צעיר בן 19 מברקן התמוטט במסיבת טבע בשמורת פורה ככל הנראה ממכת חום. לפי החשד, האירוע התרחש במהלך מסיבה שנערכה בטבע, על גדות נחל שיקמה, ושבה היה שימוש באלכוהול ובסמים .

יום שבת, 5.9.2020

ישראל הגיעה למעל אלף מתים:
בשל הגל השני של מגיפת הקורונה אשר הולך ומתעצם בימים אלו בשל מספר החולים שהולך וגדל מדינת ישראל הגיעה ל1000 מתים מקורונה, דבר זה הוא נתון מדאיג ביותר שצריך להדליק אצלנו נורת אזהרה מכיוון שמספר הנדבקים והמונשמים אצלנו גם הוא גדול.

 

תגיות
תגובות