ילד פלא: הנער שיזם סטארט אפ גיל 12 בלבד. AdobeStock

ילד פלא: הנער שיזם סטארט אפ גיל 12 בלבד

שגיא דסאו בן ה - 12 מראשון לציון לא חשב שהפרוייקט שבהתחלה נראה לו כמשעמם ולא נחוץ יהפוך את החופש הגדול שלו לאחת החוויות הכי משמעותיות שיעבור. תפסנו את שגיא לשיחה על המיזם, ההצלחה והתחושות

עמותת יוניסטרים, בשיתוף חברת 'טבע' ובשיתוף עם תכנית 8400, התגייסו למאמץ הלאומי במאבק בנגיף הקורונה ופתחו תכנית לילדי הצוותים הרפואיים העובדים בבתי החולים ברחבי הארץ. הילדים שלוקחים חלק בתכנית פתחו  במהלך החופש הגדול ולאחריו, סטארט אפים בתחומי הביוטק, הפארמה והרפואה על מנת לסייע גם הם במאבק הגדול. אחד מהחניכים הוא שגיא דסאו בן ה - 12 מראשון לציון, בנו של ד"ר חנו דסאו - רופא בכיר במחלקת קורונה בבית החולים וולפסון. תפסנו את דאסו לשיחה על הסטארט - אפ שיזם: מאוורר המותקן בתוך בגדיהם של צוותי הקורונה אשר נועד לאוורר ולקרר אותם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"הרעיון להמצאה הגיע מסיפורים של אבי המשמש כרופא בכיר במחלקת הקורונה בבית החולים וולפסון לאחר שהתחלתי לקחת חלק בתכנית 'ביוטק - שיתוף פעולה בין חברת 'טבע' לבין עמותת 'יוניסטרים'" מספר דסאו, "בהתחלה כשקיבלנו את המייל על ההשתתפות בתכנית לא רציתי ללכת  כי לא היה לי כוח להתחיל לשבת ולעבוד, רציתי לצאת עם חברים ולהינות מהחופש אבל אז אמא שלי אמרה לי לשבת ובאמת לקרוא את המייל ולהתעמק ובאמת קראתי ויותר עיניין אותי. אני אוהב להמציא דברים ולחשוב על דברים מיוחדים שאף אחד עוד לא חשב עליהם". לדבריו, במהלך השיעורים סיפר להם המדריך מה הם עומדים לעשות ודאסו הסתקרן והתעניין בדבררים שנאמרו ובעיקר התחבר לעולם הרפואה ולכן בחר להמשיך ולקחת חלק בפרוייקט. "ישר חשבתי על הסיפורים שאבא שלי מספר לנו מהעבודה במחלק הקורונה והתייעצתי איתו ועם אמא שלי ואז פתאום עלה לי הרעיון להכין מאוורר שמתאים לצוות הרפואי שנכנס לחולי הקורונה".

© שלומי יוסף

איך הייתה ההרגשה שהפרוייקט התקבל בברכה?

"כשהרעיון תפס התראיינתי להרבה גופי תקשורת והרגשתי שזה באמת יכול לקרות. ההרגשה היתה נפלאה. הרבה אמרו לי שזה רעיון מוצלח ושאמשיך האלה ושיש לו אפשרות להצליח".

כאמור, אתה בסך הכל בן 12, נער צעיר בתחילת הדרך. איך חשבת על דבר כזה?

"בעיקרון תמיד כולם אמרו לי שיש לי דמיון משוגע. אני לפעמים חושב על דברים לא כאלה נורמליים ואני מאוד אוהב להמציא דברים ולבנות בלגו - מה שקשור מאוד ליכולות ההמצאה שלי ופתאום כשבאמת הייתה לי את ההזדמנות להמציא משהו אמרתי לעצמי 'בוא ננסה לחשוב על משהו טוב ויאללה, נביא אותו' ".

איך היה לקחת חלק בפרוייקט?

"וואו. היה מאוד נהדר. איך שהעבירו לנו את המידע היה פשוט מדהים באו אלינו אנשים מחברו שונות שעשו לנו הרצאות מעניינות וכיוונו אותנולחיים האמיתיים ועשו לנו סיורי מוחות. אני כל כך שמח שבאמת הלכתי לזה ולא ויתרתי על זה בסוף. בהתחלה חשבתי שזה כלום ועכשיו אני באמת שמח שיש את הדבר הזה, זה מבורך".

ד״ר ערן הררי סמנכ״ל במו״פ הגלובאלי, של חברת טבע: ״לתוכנית הייחודית ופורצת הדרך שלנו שלוש מטרות עיקריות: הוקרת תודה לצוותים הרפואיים המסורים שעושים לילות כימים כדי להבטיח את בריאותנו (במיוחד בימים אלה של מגיפת הקורונה). תרומה לעיצוב דור העתיד של היזמים והחוקרים בתחומי המדע והרפואה, ומתן השראהלבני נוער רבים ככל הניתן שפועמת בקרבם רוח היזמות הרפואית.
התכנית מספקת לילדים טעימה מאותן אפשרויות בלתי מוגבלות הקיימות בישראל כיום וכאלה שתתפתחנה בעתיד בתחומי הטכנולוגיה הרפואית, הפארמה, הביוטק והרפואה. כולי תקווה שהתכנית תעורר את סקרנותם והתלהבותם הן של הילדים המשתתפים בה והן של חבריהם שישמעו מהם אודותיה".

 

 

תגובות