אמ;לק: סוגרים שנה עם הסכם שלום היסטורי. gettyimages_IL/Alex Wong

אמ;לק: סוגרים שנה עם הסכם שלום היסטורי

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון, 13.9.2020

סקר בחירות: הליכוד עם 30 מנדטים

לפי סקר בחירות שנערך, אם היו מתקיימות בחירות בימים אלו, "הליכוד" בראשות בנימין נתניהו היה מקבל 30 מנדטים. זאת לאחר צניחה חדה, מכיוון שלפני חודש הוא עמד על 41 מנדטים. מלבד זאת, המפלגה השנייה בגדלה היא "ימינה" בראשות בנט עם 21 מנדטים ו"יש עתיד" בראשות יאיר לפיד במקום השלישי עם 16 מנדטים.

© צילום: fotolia

יום שני, 14.9.2020

ליצמן מתפטר מתפקידו

יעקב ליצמן התפטר מתפקידו כשר הבינוי והשיכון, זאת לאחר שבניגוד לרצונו הוטל סגר בתקופת החגים. הטלת הסגר לא מאפשרת הליכה לבית הכנסת בתקופת החגים. תגובת ראש הממשלה על התפטרותו היא:"הצטערתי מאוד על החלטתו של השר ליצמן לפרוש מהממשלה".

הערכת מתווה התחבורה הציבורית בסגר

בשל הסגר שקרב, ככל הנראה התחבורה הציבורית בו תצומצם מ75% ל50% והם יפעלו בין השעות חמש בבוקר לעשר בלילה, וכנראה שגם יבוטלו הקווים המגיעים לבתי ספר ולמקומות להשכלה גבוהה, כמו כן יצומצמו או יבוטלו הקווים למקומות הבילוי.

© Fotolia

יום שלישי, 15.9.2020

שריפות בברזיל

בימים אלו מתחוללת שריפה בקנה מידה עצום בפנטנאל שנמצאת במערב ברזיל, אזור הביצות הגדול בעולם. אלפי חיות נספו, וטרינרים ומתנדבים מנסים להציל קופים, יגוארים וציפורים נדירות. השריפות עצמן החלו באמצע יולי וכילו דונמים רבים, לשם השוואה השטח שנשרף גדול יותר משטח העיר ניו יורק כולה. אמנם פנטנאל פחות ידועה מיערות האמזונס אך חשובה לא פחות, הביצות שם נפרסות לאורך כ-150 אלף קילומטרים רבועים וחיים שם למעלה מאלף בעלי חיים שונים, בכלל זה גם עשרות זנים של חיות שנמצאות בסכנת הכחדה.

חתימה רשמית בבית הלבן לרגל כינון היחסים עם איחוד האמירויות ובחריין.

ביום ג' האחרון התקיים אירוע חשוב מאוד במדשאות הבית הלבן שבו נחתם הסכם שלום עם בחריין ואיחוד האמירויות בשלוש שפות – עברית, ערבית ואנגלית. ראש המשלה, בנימין נתניהו, חתם בשם מדינת ישראל על ההסכם ההיסטורי. שלוש המדינות מצפות לשיתוף פעולה בתחומים רבים ובנוסף נשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ, הכריז שיש עוד מדינות בדרך להסכם שלום על ישראל.

© gettyimages_IL/Alex Wong

רקטות נורו מרצועת עזה לישראל

עקב חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין, בעזה החליטו לירות טילים לעבר ישראל, אחת משתי הרקטות שנורו יורטה והשנייה פגעה באזור מיושב – ליד קניון "לב" באשדוד. באירוע לקו 8 אנשים בחרדה ונפצעו 5 אנשים וביניהם אדם בין 62 שנקלע למצב בדרכו לחלוקת מזון למשפחות נזקקות, מצבו מוגדר בינוני-קשה.

יום רביעי, 16.9.2020

לראשונה: מטוס ללא טייס נחת בנמל התעופה בין גוריון

מל"ט (מטוס ללא טייס) ההרון שמכונה גם "שובל", פותח על ידי התעשיה האווירית עשה צעד משמעותי ביום ד' כאשר ביצע בהצלחה נחיתה בנמל התעופה בין גוריון. הצלחת פעולה זו העניקה לו את התואר כמטוס הראשון ללא טייס שנוחת בנמל תעופה פעיל. המל"ט המריא מעין שמר שבשרון ובמהלך הטיסה נשלט במערכת הפעלה מרחוק. כלי הטייס עצמו נחשב לבינוני והוא מסוגל לטוס בתנאי מזג אוויר קשים ולשאת מטען במשקל 290 קילוגרמים.

יום חמישי, 17.9.2020

היוטיובר עדן גלנט מואשם בעבירות מין

עדן גלנט, יוטיובר בן 23, מהמושב אליאב שבלכיש הואשם כי ביצע עבירות של מעשים מגונים ב-20 ילדים ברחבי בארץ ואף סחט חלק מהם. על פי כתב האישום גלנט ביקש מהילדים והנערים לבצע עימו פעילות מינית וגם נאשם שביקש מהם לשלוח לו תמונות וסרטונים אינטימיים ומיניים שלהם. כאשר חלק מן האירועים קרו בשיחות וידיאו איתם.

מודרנה ארה"ב מודיעה - מערכת ארה"ב נערכת להתחלת מבצעי החיסונים לקורונה

חברת "מודרנה" האמריקאית מודיעה כי החיסון למגפה קרוב מתמיד. לפי דיווחיה, אלפים מהנבדקים כבר קיבלו את הזריקה האחרונה בסדרה ועד רגע פרסום הדברים לא נראו תופעות לוואי משמעותיות אצל אף אחד מהנדבקים. הנתונים האלו נרשמים כמשמעותיים המיוחד ומסמנים את ההתקדמות לעבר סופו של הניסוי. אם לא יהיו תקלות יוצאות דופן מכל סוג, החברה עתידה להגיש בקשה לאישור החיסון בתוך כחודשיים.

יום שישי, 18.9.2020

חשד לניסיון רצח במצפה רמון

רגעים ספורים לפני כניסת החג, בשעות הצהריים המאוחרות של יום שישי התקבל דיווח במשטרה על צעקות בישוב מצפה רמון. משטרת דימונה הגיעה למקום וגילתה אישה בשנות ה-30 המוקדמות שרועה על הרצפה ומדממת ללא הפסקה כשהיא סובלת מחבלות קשות לכל אורך גופה שלפי החשד נגרמו מסכין ומערוך. כוחות הביטחון פינו אותה לבית החולים "סורוקה" כאשר היא במצב אנוש, מורדמת ומונשמת. לפי החשד, בעלה בן ה - 45 הוא התוקף.

יום שבת, 19.9.2020

עלייה חדה בנתוני הקורונה

לראשונה מאז פרוץ המגפה מספר החולים הקשים בישראל עומד על 605 נפשות, מתוכם 165 מונשמים ובנוסף נפטרו מאתמול 30 חולים ו-5,299 חולים חדשים אובחנו כחיוביים התווספו לרשימת החולים המאומתים בישראל. נציין כי המצב חמור מאוד ויש להישמע להוראות הסגר והממשלה, לעטות מסיכה בכל היציאות מהבית ולהמעיט בהן ככל שאפשר.

© AdobeStock
תגיות
תגובות