עשו זאת בעצמכם: צמחים שקל לגדל בבית.

עשו זאת בעצמכם: צמחים שקל לגדל בבית

עם מינימום מאמץ וטיפול, אך עם מקסימום יופי ואסתטיקה - אלו כל הצמחים שאת יכולים לגדל לבד בבית, שדורשים מעט השקעה, אבל מכניסים הרבה ירוק ושלווה לחדר

למי מאיתנו זה לא קרה? כולנו קנינו עציץ לחדר, כזה שמוסיף יופי ואסתטיקה ופשוט משלים את העיצוב והטוטאל-לוק של החדר. הבטחנו שנדאג לו ונטפל בו כמו הורים מסורים! אך לרוב, התוצאה הסופית היא תמיד זהה - צמח נבול ומסכן שמלכלך את החדר עם העלים היבשים והמקומטים ששכחתם להשקות! אז בשביל זה אנחנו פה - ריכזנו עבורכם את רשימת הצמחים שדורשים מינימום השקעה, מאמץ וטיפול שתוכלו לקנות לחדר!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:


צמח הספטיפיליום

מדובר בצמח שניתן לגדל בבית, ללא צורך באור שמש והוא יפרח במשך כל השנה! הוא בעל פרחים לבנים יפים וגדולים, ועלים ירוקים יפים לא פחות המחזיקים מעמד גם בתנאי אור קשים. הצמח קל לגידול ומתאים במיוחד ל"גננים המתחילים" מביניכם, אלו שעוד לא התנסו עם גידול צמחים בעבר.

© adobestock


צמח הפיקוס פומילה

מדובר בצמח רב-שנתי שמתאים לגידול בבית והוא עמיד במיוחד במקומות עם מעט אור! הוא בעל עלים ירוקים קטנטנים ודקים, בעלי יכולת לטפס ולזחול. הצמח מרהיב ביופיו, וקצב הגדילה שלו מהיר מאוד.

© adobestock


צמח האלוורה

אם גם אתם מאלה ששוכחים להשקות את הצמחים שלהם - הצמח הזה הוא בדיוק בשבילכם! מדובר בצמח שאינו זקוק להשקיה דחופה, ואפילו לא אוהב השקיה מרובה! בנוסף ליופיו של הצמח, הוא גם יכול לשמש אתכם לטיפולי פנים שתוכלו לערוך לעצמכם בבית וזאת משום שהוא ידוע בסגולות הריפוי והזנת העור - כך שזה בונוס נוסף!

© adobestock


צמח הקקטוס

כמו שרובכם כבר בטח יודעים - הקקטוס הוא צמח מדברי, ולכן כמו צמח האלוורה, גם הוא אינו מצריך השקיה מרובה. נוסיף ונאמר שהקקטוס אפילו סולד ממים! הוא זקוק להשקיה מינימאלית ביותר של פעם בשבוע-שבועיים, ובחורף אינו זקוק להשקיה כלל וכלל. ללא ספק מדובר בצמח שישרוד אצלכם בחדר לאורך זמן, גם בתנאי מזג האוויר הקשים ביותר.

© adobestock


צמח אוזן הפיל

ונחזור לצמחים הרב-שנתיים המתאימים במיוחד לתנאי בית. מדובר בצמח בעל עלים ירוקים, גדולים, זקופים ומרשימים ביותר, שמזכירים בצורתם קצת אוזן של פיל, ומכאן שמו! לעומת צמח האלוורה והקקטוס שאינם מצריכים השקיה מרובה, את הצמח הזה כן תצטרכו לזכור להשקות - הצמח זקוק למים בהתאם לחשיפה שלו לשמש, וככל שיהיה חשוף יותר לשמש, כך תיאלצו להשקות אותו יותר. 

 

© adobestock

 

תגובות