אמ;לק: נבחנת תכנית לצמצום פערי הלימוד. adobestock

אמ;לק: נבחנת תכנית לצמצום פערי הלימוד

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים בהדלקת נרות ואכילת סופגניות ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון - 13.12

הצופן של רוצח הזודיאק נפתר

לאחר יותר מחמישים שנים ארוכות, נפתר עוד אחד מבין הצפנים של רוצח הזודיאק, פושע שפעל במהלך שנות השישים והשבעים בצפון קליפורניה. רוצח הזודיאק, שאהב לשלוח מכתבים לעיתונים וכוחות משטרה, שלח את הצופן לעיתון מקומי בשנות השישים. בצופן, כתב הרוצח: "אני לא מפחד מתא הגז כי זה ישלח אותי לגן עדן מהר יותר, כי עכשיו יש לי מספיק עבדים שיעבדו בשבילי, כאשר לכל האחרים אין כלום כשהם מגיעים לגן עדן ולכן הם מפחדים מהמוות. אני לא מפחד כי אני יודע שחיי החדשים יהיו חיים קלים במוות של גן עדן". הצופן נפתר על ידי צוות מפצחי קודים חובבנים. הצופן הוא אחד הצפנים הארוכים והחשובים מבין צפני רוצח הזודיאק, ומבין האחרונים להיפתר.

יום שני - 14.12

מבצע החיסונים מתחיל בארצות הברית

ארצות הברית החלה את מבצע החיסונים הנרחב שלה עם חיסונה של סנדרה לינדזי, אחות שעובדת במחלקת הטיפול הנמרץ בבבית החולים שבלונג איילנד. לינדזי היא הראשונה מבין עשרות ואף מאות מיליונים שיחוסנו בארצות הברית בחודשים הקרובים. לינדזי הגיבה על החיסון ואמרה ש"זה לא הרגיש שונה מכל חיסון אחר". עוד הוסיפה האחות: "אני סומכת על החיסון. שורשי המקצוע שלי במדע, תסמכו על המדע". באותו יום, החלו הרשויות להעביר מנות של החיסונים למחסנים ממשלתיים בכדי להתכונן למבצע החיסונים הנרחב שיתרחש במדינת ניו יורק ובארצות הברית כולה. לאחר שצפה בחיסון מרחוק, מושל ניו יורק, אנדרו קומו, אמר: "ישנו אור בקצה המנהרה", אך הוסיף כי "זוהי מנהרה ארוכה".

© AdobeStock

יום שלישי - 15.12

יעקב אגמון הלך לעולמו

חדשות עצובות בעולם התרבות - בגיל 91 הלך לעולמו יעקב אגמון, במאי תיאטרון, מפיק, שדרן רדיו ואחת מהדמויות החשובות בעולם התרבות הישראלית. אגמון היה דמות מפתח בעולם התרבות הישראלי, הוא הקים את בית ליסין שהפך להיות תיאטרון מצליח, ניהל את תיאטרון הבימה ותיאטרון הקאמרי והיה אמון על הקמת פסטיבלים רבים בישראל. כמו כן, הפיק וביים הצגות רבות. אגמון הותיר אחריו את אשתו השחקנית גילה אלמגור-אגמון, ילדים, נכדים ונינים. 

 

 

יום רביעי - 16.12

חוסר הסכמה בעסקת שבויי חמאס

שבוע לאחר שהתחיל להתקיים משא ומתן על עסקת חילופי שבויים בין שני הצדדים משא המתן הושהה בעקבות חילוקי דעות בין שני הצדדים - כך דווח בעיתון לבנוני. הצד הישראלי דרש לשחרר את השבויים אשר נקלעו לשבי החמאס, ובתמורה הסכים לשחרר את האסרים החולים המבוגרים ואת הנשים. חמאס מצידו לא הסכים לתנאים ודרש לשחרר את כל אסירי החמאס שברשות ישראל. למרות הקשיים שעלו בעקבות ניהול המשא ומתן, המתווכים המצריים הודיעו כי הם ימשיכו לקיים פגישות עם ישראל בשבועות הקרובים כדי לנסות להגיע לנוסחה שתהיה מקובלת על שני הצדדים ואף דווח שראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש מנשיא מצרים, עבד אל-פתח א-סיסי, לשלוח את אנשיו לרצועה כדי לקדם את עסקת השבויים.

יום חמישי - 17.12

נשיא צרפת נדבק בקורונה

כמו שורה של מנהיגים רבים וביניהם דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית, ובוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה – הגיע תורו של עמנואל מקרון. ביום חמישי האחרון נמסר כי מקרון נבדק למחלה לאחר שפיתח תסמינים קלים, ובתוצאות הבדיקה התברר כי הוא חיובי לקורונה. בארמון האליזה הודיעו כי מקרון יכנס לבידוד וימשיך לבצע את עבודתו כנשיא המדינה מרחוק.

מקרון, נדבק בקורונה
מקרון, נדבק בקורונה © gettyimages_IL/Leon Neal

סעודיה הסירה תכנים אנטישמים מספרי הלימוד

לאור הרגיעה ביחסים של ישראל עם מדינות ערביות ועל רקע מגעים לכינון יחסי שלום בין ילשראל לסעודיה, מיתנה נאחרונה את היחס השלילי כלפי מדינת ישראל והחליטה להסיר תכנים אנטישמיים מספרי הלימוד. עד היום ניתן היה למתוא בספרי הלימוד הסודיים אמירות ומושגים אנטישמיים כמו "הציונות מבקשת לשלוט בעולם" ו"הסכנה הציונית".

יום שישי -  18.12

צמצום הפערים הלימודיים

בזמן מגפת הקורונה הלימודים היו מצומצמים והתלמידים הפסידו חומר רב. לאור זאת, שר החינוך, יואב גלנט, הורה על הקמת צוות מקצועי שימונה על בחינת המצב הקיים והצעת תוכנית פעולה להמשך בנוגע לכיתות א'-ב'. אחד הממצאים היה שתלמידי הכיתות הנמוכות מתקשים בקריאה או אינם יודעים לקרוא כלל עקב הלמידה מרחוק.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © AdobeStock

סגן נשיא ארה"ב חוסן לקורונה

לאחר אישור ארגון ה-FDA בשבוע שעבר לחיסון שיצרה חברת "פייזר", נעשים מסעות שכנועים כלפי הציבור ברחבי העולם להתחסן. אחד מהם, התרחש אתמול (שישי) במהלכו סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, ורעייתו קארן, התחסנו למול המצלמות. דבר זה הופך את פנס לאדם הבכיר ביותר בארצות הברית שקיבל חיסון. כל זאת בתקווה לעודד את הציבור האמריקאי להתחסן.

כל מדינות העולם יהפכו לאדומות

מנכ"ל משרד הבריאות הנוכחי, חזי לוי, חתם על צו שיקבע שכל המדינות שמוגדרות כירוקות לפי הרמזור כיום (ובניהם איי סיישל ואיחוד האמירויות), יהפכו למדינות אדומות. הצו יכנס לתוקף בעוד שבוע, ביום ראשון ה-27 בדצמבר. מטרת משרד הבריאות היא הכנסת הישראלים לבידוד לאחר השיבה מחו"ל וזאת כדי להקטין את מספר הנדבקים בקורונה. 

© AdobeStock

רמטכ"ל הצבא האמריקני הגיע לישראל

רמטכ"ל הצבא האמריקני, מארק מילי, נפגש עם בנימין נתניהו ובני גנץ שבועות ספורים לפני שג'ו ביידן יכנס לבית הלבן בתור נשיא ארצות הברית החדש. אחד הנושאים העיקרים שעמדו על הפרק בפגישות שנערכו היה איראן. כזכור, ביידן מעוניין לחזור להסכם הגרעין עם איראן (בתוספת שינויים בהסכם הקיים), דבר שמסכן את מדינת ישראל.

יום שבת - 19.12

קופות החולים מותחים ביקורת כלפי משרד הבריאות

קופות החולים ברחבי הארץ משמיעות טענות כנגד משרד הבריאות על כך שיש חוסר במודעות בנוגע לחיסונים. כזכור, מחר (יום א') יתחיל מבצע חיסונים נרחב בו יתחסנו קודם הצוותים הרפואיים והאוכלוסיות המבוגרות שבסיכון. אולם קופות החולים מדווחות שהן אינן יודעות את כמות החיסונים שתוקצה לכל קופה בשבוע הקרוב וכמה חיסונים יש במלאי בארץ, ולמרות זאת אזרחים רבים קבעו תורים לקבלת החיסון.

© AdobeStock

תשעה חולי קורונה מתו בפיצוץ בית חולים בטורקיה

בעיר גזיאנטפ שבטורקיה, התפוצץ מיכל חמצן במחלקת טיפול נמרץ שבו שהו חולי קורונה. הפיצוץ התרחש לפנות בוקר בבית חולים פרטי בעיר וגרם לשריפה, לכן הוזעקו כוחות כיבוי אש שהשתלטו על השריפה בהצלחה. תשעה חולי קורונה מתו כתוצאה מהפיצוץ ואין נפגעים נוספים. שאר המאושפזים במחלקה זו הועברו לאשפוז בבתי חולים אחרים באזור.


 

 

תגובות