אמ;לק: טראמפ נחסם מהרשתות החברתיות. צילום: GettyImages

אמ;לק: טראמפ נחסם מהרשתות החברתיות

הייתם עסוקים מדי ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

הייתם עסוקים מדי ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון 3.1

פיגוע יידוי אבנים בבנימין

רבקה טייטל, אישה כבת 40, נפצעה באורח קשה בפיגוע יידוי אבנים בכביש הסמוך ליישוב נווה נוף בבנימין, לאחר שאחת האבנים פגעה בעוצמה חזקה בראשה. שני ילדיה שנכחו איתה ברכב לא נפגעו. כמה שעות לאחר הפיגוע, עצרו צה"ל והשב"כ חשודים במעשה. רבקה היא אשתו של ג'ק טייטל, אשר נידון לשני מאסרי עולם, עקב פיגוע חבלה.

יום שני 4.1

בנט וגדעון סער וליברמן ויאיר לפיד חתמו ביניהם על הסכם עודפים לקראת הבחירות

לקראת בחירות 2021 שיתקיימו בעוד כחודשיים המפלגות ממשיכות לחמם מנועים."תקווה חדשה" של גדעון סער ומפלגת "ימינה" בראשות נפתלי בנט חתמו ביניהן על הסכם עודפים. גם המפלגות של יאיר לפיד וליברמן חתמו ביניהן על הסכם זהה. הסכם עודפים יכול להיות מאוד משמעותי בספירת הקולות ביום הבחירות – הסכם זה מונע מהמפלגות לבזבז קולות שלא מספיקים למנדט שלם, ובכך מגדיל את סיכוייהן לקבל מנדט נוסף, ואולי אפילו שניים. 

לטרישה לני פויטר נרצחה בירוחם על ידי בעלה

לטרישה לני פויטר בת ה-53, חברה בקהילת העבריים, נרצחה בביתה בירוחם. בשעות הבוקר המוקדמות בעלה התקשר למשטרה, הסגיר את עצמו והודה כי חנק אותה למוות במהלך ריב. צוותי מד"א אשר הגיעו לדירה נאלצו לקבוע את מותה במקום.

יום שלישי 5.1

הדולר מגיע לשפל חדש מזה 25 שנים

שווי המטבע של  הדולר ירד ל-3.18 שקלים, זהו ערך השער הנמוך ביותר מזה 25 שנה. לצורך השוואה, לפני ארבע שנים שווי הדולר עמד על ארבעה שקלים. לשם השוואה משחקי קונסולה ממוצעים נמצאים במחיר קבוע של 60 דולר. אם קניתם משחק לפני שלוש שנים הוא היה עולה 225 שקלים ואם הייתם קונים אותו היום הוא יעלה לכם 190 הבדל של כמעט 50 שקלים. בעקבות הניצחון של המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, הצפי שהצעדים שינקטו יורידו עוד יותר את שוויו של הדולר.

 

© AdobeStock

 

יום רביעי 6.1

מהומות חסרות תקדים בוושינגטון בעקבות אישור האלקטורים לבידן

הקונגרס אישר רישמית את העברת האלקטורים לבידן ובכך הוא באופן רשמי הוכרז כנשיא ה-46 של ארצות הברית. בעקבות כך, פרצ אלפי מפגינים, תומכיו של טראמפ, אל בניין הקפיטול. ארבעה בני אדם נהרגו מירי שוטרים ובצל העימותים. הוכרז על הטלת עוצר של 12 שעות בבירה החל מהשעה 18:00 שעון מקומי (01:00 בלילה שעון ישראל). הנשיא טראמפ, שרק שעה לפני פרוץ העימותים שלהב אלפים מתומכיו בהפגנה נגד אישור התוצאות שנערכה ליד הבית הלבן, קרא בטוויטר לתומכיו שלא לנקוט באלימות: "אנא תמכו בשוטרי הקפיטול. הם באמת בעד ארצנו. הקפידו למחות בדרכי שלום!". עם זאת, הוא לא קרא להם להתפזר מהבניין ורק  מאוחר יותר ביקש: "לכו הביתה".

רשמית : טסלה תפעל בישראל 

משרד התחבורה העניק רשיון יבוא ליצרנית המכוניות האמריקאית, "טסלה". למי שעדיין לא מכיר, "טסלה" זאת לא עוד חברת מכוניות, זוהי חברת מכניות חשמליות שברכביה יש מצב נסיעה אוטומטי שמאפשר לנהג להוריד את הידיים מהגה. אך למרות זאת משרד התחבורה יטיל הגבלות על מצב הנסיעה הזה. המחיר של מכוניות אלו צפוי לעמוד על 300 אלף שקלים. שרת התחבורה, מירי רגב, בירכה על הגעת טסלה לישראל: "אנו מברכים על הגעתם של דגמי טסלה החשמליים לישראל, במסגרת הרפורמה המקיפה שמקדם משרד התחבורה בענף הרכב אשר תרחיב את מגוון המותגים והדגמים המיובאים לארץ, תגביר את התחרותיות בענף ותעודד החדרת טכנולוגיות מתקדמות, באמצעות הסרת חסמים רגולטוריים".

יום חמישי 7.1

 

 חשבונו של טראמפ נחסם מפייסבוק באופן זמני 

 

מייסד "פייסבוק", מארק צוקרברג, הודיע כי חשבונו של טראמפ ייחסם לפחות עד השבעת ג'ו ביידן כנשיא ארצות הברית. החלטה זו נבעה לאחר ההסתערות של רבים מתומכי טראמפ על בניין הקפיטול ברביעי האחרון, כתוצאה מפוסט שפרסם טראמפ בחשבונו. צוקרברג הצהיר: "הסכנות שכרוכות בהמשך השימוש של הנשיא בשירות שלנו בתקופה הזאת פשוט גדולות מדי". 

© Mark Wilson/gettyimgaes_IL

 

הקונגרס אישר – ביידן ניצח ויכהן כנשיא הבא של ארה"ב

 

לאחר שביום המהומות וההסתערות על בניין הקפיטול מצד תומכי טראמפ, שטענו כי תוצאות הבחירות מזויפות והם מסרבים לקבלם. ביום חמישי בבוקר (בשעון ישראל) הקונגרס אישר את ניצחון ביידן בבחירות לאחר שקיבל 306 אלקטורים ויכהן כנשיא הבא של ארה"ב. 

 

יום שישי 8.1

 

השר יזהר שי פורש מהממשלה

 

לאחר שהודיע בשבוע שעבר שלא ימשיך לבחירות הקרובות עם "כחול לבן" הודיע השר יזהר שי כי יפרוש מהממשלה. שי כיהן בתפקיד שר המדע והטכנולוגיה בממשלה האחרונה.

יום שבת 9.1

לראשונה התגלו בישראל חולים במוטציית קורונה הדרום-אפריקאית

 

משרד הבריאות חקר מספר בדיקות של אנשים שחזרו מדרום אפריקה או נדבקו מאנשים שחזרו מדרום אפריקה. לאחר בדיקת ריצוף מהיר במעבדה לנגיפים של משרד הבריאות התגלו ארבעה חולים במוטציה החדשה מתוך 15 שנשלחו לבדיקה. לפי הדיווחים, מוטציית הקורונה הדרום-אפריקאית דומה למוטציה הבריטית – שתיהן מדבקות יותר אך ככל הנראה לא גורמות למחלה קשה יותר. אתמול (שישי) הודיעה חברת "פייזר" שהחיסון שלהם מגן גם בפני מוטציות הקורונה.

© adobstock

 

ניסיון הדחת טראמפ בפעם השנייה

 

לאחר הסתערות תומכי טראמפ על הקפיטול, הדמוקרטים וגם חלק מהרפובליקנים בקונגרס תומכים בהדחת דונאלד טראמפ מתפקידו כנשיא ארצות הברית. זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה של ארצות הברית שנשיא המדינה עומד בפני הליך הדחה שני. אך הסיכוי שטראמפ יודח ימים ספורים לפני השבעת ביידן היא נמוכה. כמו כן, טוויטר הודיעה שלאור אירועי הימים האחרונים היא חסמה את החשבון של טראמפ לתמיד.

 

תגיות
תגובות